Pagina 3 van 6

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 26 feb 2012, 21:30
door luigi
etoile du nord schreef:Ik ben ook ingeschreven ; ik zou dit niet willen missen , ik heb deze machientjes weten beginnen als type 126 ( prototypes in de jaren 1960)in het donkergroen en met snor !
Afbeelding < Wikipedia>

Ze leken op een kruising tussen een type 123 en 150
Typisch vernieuwend voor die tijd waren de Faiveley-panto's ( zoals bij de 150 ) en de speciale draaistellen met naar het schijnt een cardanoverbrenging voor de tractiemotoren
Afbeelding Afbeelding <Wikimedia Creative Commons CC-BY-SA-2.5>
Ik ga ook mee hoor.... kunnen we eindelijk nog eens bijklappen...

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 27 feb 2012, 14:10
door PM_36
ik heb zonet de inschrijvingen off line gehaald, rit is reeds volzet.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 27 feb 2012, 14:14
door trainfreak
PM_36 schreef:ik heb zonet de inschrijvingen off line gehaald, rit is reeds volzet.
Oh jammer :shock:
Ik wou me net vanavond nog inschrijven ...
5 personen minder dus

Echt jammer, volgende keer zal ik dus toch wat vlugger moeten zijn ...

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 27 feb 2012, 18:10
door poyaud
Tim schreef:
Joris schreef: Omlopen in Schellebelle, weet ik niet of men dat zomaar zou toelaten...
Dat is perfect mogelijk daar, als je op het zijspoor staat moet je maar hoogstens 3 à 4 minuten het hoofdspoor bezetten om om te lopen.
Uit eigen ondervinding kan ik zeggen dat omlopen in Schellebelle niet meer mogelijk is.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 27 feb 2012, 20:28
door Joris
Hallo,
PM_36 schreef:ik heb zonet de inschrijvingen off line gehaald, rit is reeds volzet.
Oei, dat is wel écht vroeg al... jammer want ik was er ook nog niet bij :x
Groeten,
Joris De Mol

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 27 feb 2012, 21:24
door trainfreak
Joris schreef:Hallo,
PM_36 schreef:ik heb zonet de inschrijvingen off line gehaald, rit is reeds volzet.
Oei, dat is wel écht vroeg al... jammer want ik was er ook nog niet bij :x
Groeten,
Joris De Mol
Ja inderdaad!
En ik vind het raar dat het zo vroeg is!
De afscheidsrit van de 16 is gewoonweg afgeschaft omdat er niet genoeg volk was.
En voor het afscheid van de 26 is er dan wel genoeg volk :?

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 27 feb 2012, 21:41
door Bibke
Gelukkig maar zou ik zeggen.
Zodoende kan deze rit doorgaan.
De avond toen ik de post pas ingebracht had op de verschillende fora waren er al onmiddellijk 2 inschrijvingen vanuit Nederland.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 28 feb 2012, 09:05
door PM_36
Inderdaad Bibke, de inschrijvingen liepen van in het begin al storm. Zelfs onze noorderburen waren massaal aanwezig op de eerste rijen.

Daarnaast is het een algemene trend die ik zie dat redelijk wat mensen altijd wachten tot op het laatste nippertje om in te schrijven.
Nu ja, er komen nog wel een aantal leuke ritten dit jaar.. :wink:

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:04
door trainfreak
PM_36 schreef:Inderdaad Bibke, de inschrijvingen liepen van in het begin al storm. Zelfs onze noorderburen waren massaal aanwezig op de eerste rijen.

Daarnaast is het een algemene trend die ik zie dat redelijk wat mensen altijd wachten tot op het laatste nippertje om in te schrijven.
Nu ja, er komen nog wel een aantal leuke ritten dit jaar.. :wink:
Er zijn nog altijd mensen die op een zaterdag moeten werken en niet altijd zomaar verlof kunnen nemen.
We zijn nu een maand voor de reis en hij is al volzet.

Is er eigenlijk wel rekening gehouden met een grote opkomst?
Als ik naar de winterstoomrit van 2010 kijk dan kon iedereen in een motorwagen, en nu zijn er 5-6 rijtuigen gewoon volzet???

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 28 feb 2012, 10:43
door PM_36
tja, wij kunnen ook niet met alles en iedereen beginnen rekening houden, tenzij vanmiegroet ons komt vervoegen en zich hiermee gaat bezig houden.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 28 feb 2012, 11:07
door b-loc
poyaud schreef:
Tim schreef:
Joris schreef: Omlopen in Schellebelle, weet ik niet of men dat zomaar zou toelaten...
Dat is perfect mogelijk daar, als je op het zijspoor staat moet je maar hoogstens 3 à 4 minuten het hoofdspoor bezetten om om te lopen.
Uit eigen ondervinding kan ik zeggen dat omlopen in Schellebelle niet meer mogelijk is.
Werken sommige wissels nietmeer? want dacht dat dit perfect ging?

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 28 feb 2012, 11:38
door Tim
b-loc schreef:Werken sommige wissels nietmeer? want dacht dat dit perfect ging?
Ik zal eens de nieuwe SSP's moeten bekijken want met de overname door Gent is daar qua seininrichting inderdaad één en ander gewijzigd.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 28 feb 2012, 19:34
door poyaud
Aangezien er niet meer in kleine beweging kan gereden worden , zouden er problemen ontstaan met ow80 aan het station.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 29 feb 2012, 14:14
door Tim
poyaud schreef:Aangezien er niet meer in kleine beweging kan gereden worden , zouden er problemen ontstaan met ow80 aan het station.
Inderdaad, heb het gezien op het SSP. Enkel de inritseinen komende van Wetteren kunnen nog kleine beweging geven.
Vreemd eigenlijk dat ze dat niet meer voorzien hebben.

Re: TSP: Vaarwel aan de elektrische locomotieven Reeks 26

Geplaatst: 29 feb 2012, 14:43
door Steven
Dat gebeurd op meerdere plaatsen. Ook bij ons op L60 in Opwijk is die mogelijkheid verwijderd.