.....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
FLV-FGSP
Berichten: 1510
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP » 25 nov 2007, 11:25

Dat bericht hadden we al in het Duits...
Hierbij de NMBS-versie:
NMBS huurt 40 elektrische vierspanningslocomotieven
voor het goederenvervoer

B-Cargo, de goederendivisie van NMBS, heeft bij de firma Angel Trains een contract afgesloten voor het huren van 40 vierspanningslocomotieven.

Eén van de grote strategische assen van B-Cargo is het optimaliseren van de productie van de grote internationale vervoersstromen door het creëren van corridors. Zo werd in 2006 SIBELIT opgericht en bij die gelegenheid kondigde B-Cargo aan dat het de intentie had een gelijkaardige operatie door te voeren voor uitwisselingen met Duitsland en transitvervoer door Duitsland.

In dat kader heeft B-Cargo onlangs bij de firma Angel Trains een bestelling geplaatst voor de huur van 40 vierspanningslocomotieven type TRAXX van Bombardier.

Deze elektrische locomotieven zijn ontworpen voor het goederenvervoer. Ze kunnen rijden met een snelheid van 140 km per uur en, op de as Antwerpen – Montzen, en ladingen van minimaal 2000 ton bruto vervoeren. Ze worden gehuurd voor een periode van 10 jaar en maken het mogelijk, van zodra de lijn Montzen – Aken geëlektrificeerd zal zijn (einde 2008), dat treinen naar Duitsland kunnen doorrijden. Deze locomotieven zijn eveneens gehomologeerd en voorzien van de nodige beveiligingsapparatuur om in Duitsland, Nederland (Betuwelijn inbegrepen) en in ons land te rijden.

Volgens het leveringsschema worden de locs tussen juli 2008 en juli 2009 aan B-Cargo overgedragen. Tijdens de huurperiode gebeurt alle onderhoud in een tractiewerkplaats van NMBS met eigen personeel onder de verantwoordelijkheid en volgens de richtlijnen van de leverancier die eveneens voor de vervangingsstukken zorgt.

De toewijzing is het resultaat van een onderhandelde procedure na publicatie en volgens de Europese en Belgische wetgeving terzake.

Nu de interne reorganisatie van B-Cargo goed gevorderd is, kan de goederenvervoerder zich resoluut richten op de internationale markten en meegroeien met de stijgende havenactiviteiten in West-Europa.

De elektrische locomotieven zullen ook de oude diesels van het type 55 vervangen. Die machines beantwoorden niet meer volledig aan de eisen van de emissienormen voor schone lucht. Daarmee beantwoordt B-Cargo ook de steeds dwingerder vraag om alles in het werk te stellen de ecologische balans van de vervoersector in evenwicht te houden.


Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01
Locatie: Kapellen

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Adler » 28 mei 2008, 22:22

In de laatste Spoorwegjournaal 163 staat een heel artikel over de TRAXX'en met onder andere alle nummers en de voorziene leveringsdatum van elke lok.

Voorlopige leveringsdata Reeks 28

2804 30.06.2008
2805 30.06.2008
2806 31.07.2008
2807 31.07.2008
2808 31.07.2008
2809 31.07.2008
2810 01.08.2008
2811 08.08.2008
2812 15.08.2008
2813 22.08.2008
2814 29.08.2008
2815 29.08.2008
2816 05.09.2008
2817 08.09.2008
2818 09.09.2008
2819 01.10.2008
2820 01.10.2008
2821 08.10.2008
2822 09.10.2008
2823 15.10.2008
2824 03.11.2008
2825 03.11.2008
2826 15.11.2008
2827 15.11.2008
2828 01.12.2008
2829 01.12.2008
2830 07.01.2009
2831 16.01.2009
2832 16.02.2009
2833 17.02.2009
2834 09.03.2009
2835 12.03.2009
2836 17.04.2009
2837 24.04.2009
2838 18.05.2009
2839 19.05.2009
2840 17.06.2009
2841 19.06.2009
2842 22.07.2009
2843 24.07.2009

Uiteindelijk zullen er dus 43 loks zijn met de nummers 2801 tot en met 2843.
De drie reeds geleverde loks 186123, 186124 en 186125 zijn reeds hernummerd naar 2801, 2802 en 2803.

jumper

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door jumper » 29 mei 2008, 11:19

Heeft iemand al een foto met hun, livrei? Of blijven ze rondrijden in hun groen-wit pakje?

b-loc
Berichten: 1122
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door b-loc » 31 mei 2008, 13:43

rijdt de 2802 al want ik heb alleen nog maar de 2801 en de 2803 gezien
en op foto's heb ik hem ook nog niet gezien

OMC

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door OMC » 31 mei 2008, 13:53

b-loc schreef:rijdt de 2802 al want ik heb alleen nog maar de 2801 en de 2803 gezien
en op foto's heb ik hem ook nog niet gezien
Normaal rijdt de 2802 ook rond, ik heb hem hier bij ons al zien rijden maar inderdaad niet veel, kdenk 1 of 2 keer ..

antwerpen noord tbs

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door antwerpen noord tbs » 31 mei 2008, 16:48

Veel aan de tekening zal er niet veranderen. Enkel zal er op de zijkant in t groot COBRA op komen.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2821
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Joris » 01 jun 2008, 00:24

Hallo,
Lichtgroen is tenslotte de kleur van B-Cargo....
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01
Locatie: Kapellen

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Adler » 01 jun 2008, 07:27

b-loc schreef:rijdt de 2802 al want ik heb alleen nog maar de 2801 en de 2803 gezien
en op foto's heb ik hem ook nog niet gezien
In Spoorwegjournaal staat een poster met de 2801, 2802 en 2803 naast mekaar voor de tractiewerkplaats Antwerpen

jumper

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door jumper » 05 jun 2008, 00:31

Joris schreef:Hallo,
Lichtgroen is tenslotte de kleur van B-Cargo....
Groeten,
Joris De Mol

Dan mag er toch op zijn minst een B-logo op of een logo van B-Cargo?
Op de foto's die ik er tot nu toe van heb is het wit en wat van da groen en onderaan die typische rode band waar in Duitsland dat 189-nummer op komt.

Dat mag toch nog wat kleur krijgen vind ik.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20596
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Steven » 05 jun 2008, 05:04

momenteel zijn het de kleuren zoals alle loks van dat type van angel trains hebben, het groen met dat grijs/wit

Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Speedy » 05 jun 2008, 11:51

Het is trouwens gedaan met goederen rijden met de 2801,2802 en 2803.
Er komt nu andere software op en daardoor mogen ze geen goederen meer doen.

(+ ze zijn nodig voor laatste testen op L3 : De 'Brecht Shuttle' moet vanaf eind deze maand rijden.)

Gebruikersavatar
HLE 2302
Berichten: 2593
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door HLE 2302 » 05 jun 2008, 13:19

MACHTIG !!!!
heeft er iemand rij tabellen van die treinen wanneer ze door belgie rijden ??? :D

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...

Bert

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Bert » 05 jun 2008, 13:36

Speedy schreef: (+ ze zijn nodig voor laatste testen op L3 : De 'Brecht Shuttle' moet vanaf eind deze maand rijden.)
Waren het geen testen op lijn 4?

Bartjedj

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door Bartjedj » 05 jun 2008, 15:48

Idd. Brecht is L4.
L3 is de lijn Luik-Grens.

BDJ

zugfahrer

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains

Bericht door zugfahrer » 05 jun 2008, 23:04

Dan hebben ze de'n 2802 nog net op tijd buiten dienst gekregen.
Deze staat met een kapotte panto opzij in Visé-haut. Was een defect aan de bovenleiding vandaag en de panto is gedeeltelijk afgereden.

Plaats reactie