Berlin Hauptbahnhof: vrijdag 26.05 officiële inhuldiging

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

En ongetwijfeld gooit de NMBS dan ook een hoop geld over de balk voor een of ander eenmalig prestigeproject. Wat ik op dat ogenblik natuurlijk alleen maar zal toejuichen, hé :wink:
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Prachtig station.

Maar wat ik mij afvraag. Als ik die 2 lijnen zie op het kaartje van Berlijn en omgeving die vanuit het zuiden kwamen. Hoe kwamen die dan bij Ost en Zoo? Moesten ze dan echt dat hele stuk omrijden? Of zijn die 2 lijnen die je ten zuiden van Berlijn ziet ook pas aangelegd in verband met het nieuwe HBF?
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Die treinen uit het zuiden reden toen helemaal rond via het ringspoor over Berlin-Schönefeld Flughafen en Berlin Ostbahnhof en dan zo naar Berlin Zoologischer Garten. Is inderdaad een hele omweg, ze spreken nu van tijdwinsten van rond de 40 minuten!
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Wat een waanzin dat dat 40 minuten was... :shock:
Tsja als je die kaart zo bekijkt dan kan dat best is kloppen.. Ik wil het station echt wel is gaan bezoeken!!
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Jij niet alleen, hoor. Wel best wachten tot na de voetbalmania, denk ik.
Die tijden zijn trouwens niet anders om in Parijs te reizen, hoor. Of Londen. Tenzij je de metro neemt, natuurlijk. Daarom ook is Brussel (dat ook zo'n noord-zuidverbinding heeft) zo interessant.
paljas

Bericht door paljas »

groentje schreef:En ongetwijfeld gooit de NMBS dan ook een hoop geld over de balk voor een of ander eenmalig prestigeproject. Wat ik op dat ogenblik natuurlijk alleen maar zal toejuichen, hé :wink:
Ik twijfel er niet aan dat ze wel een inspanning zullen leveren om aan al de kleine mannekes een ballonneke zullen geven + een sticker voor de pappa
1607

Bericht door 1607 »

in september ga ik eens op inspectie gaan. maar is allesinds al de moeite als je het op foto's bekijkt. knap werk van DB
1607

Bericht door 1607 »

17-jarige steekt 25 mensen neer in Berlijn
za 27/05/06 - In de Duitse hoofdstad Berlijn heeft een jongen van 17 met een mes meer 25 mensen verwond. De steekpartij vond gisteravond plaats aan het einde van de inwijdingsceremonie van het nieuwe centraal station.
Rond half twaalf gisteravond bevonden er zich nog honderdduizenden mensen in de buurt van het nieuwe centraal station. Dat was feestelijk ingewijd met een groot vuurwerk.

Een 17-jarige die zich tussen het publiek bevond, trok een mes en begon in het wilde weg mensen neer te steken. 25 mensen raakten gewond, volgens de politie zijn er minstens 6 van hen erg aan toe.

In de massa brak paniek uit. 100 politieagenten en 11 ziekenwagens werden ter plaatse geroepen.

De jonge dader is gearresteerd, maar over zijn motief en zijn identiteit is voorlopig niets bekend gemaakt.

De aanval is de laatste in een hele reeks incidenten in Duitsland waarbij vooral mensen met een vreemd uiterlijk werden geviseerd. Het aanhoudende geweld baart ook de organisatoren van het wereldkampioenschap voetbal grote zorgen. Ze vrezen dat bepaalde wedstrijden kunnen leiden tot racistische incidenten.





http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Het schijnt dat het een bekende bij de politie is..
1607

Bericht door 1607 »

NSNMBS schreef:Het schijnt dat het een bekende bij de politie is..
na gisterenavond wel denk ik. :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

paljas schreef:
groentje schreef:En ongetwijfeld gooit de NMBS dan ook een hoop geld over de balk voor een of ander eenmalig prestigeproject. Wat ik op dat ogenblik natuurlijk alleen maar zal toejuichen, hé :wink:
Ik twijfel er niet aan dat ze wel een inspanning zullen leveren om aan al de kleine mannekes een ballonneke zullen geven + een sticker voor de pappa
heb nog een paar decennia geduld :-)
RhB

Bericht door RhB »

groentje schreef:Voor Brussel-Zuid zullen Verhofstadt, de koning, Haeck, Descheemaecker, etc ook wel afkomen, hoor, de moment dat het helemaal klaar is. 8)
Zal verhofstad er nog aan zijn, in het volgende millenium :wink:
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

:lol:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Nu hebben ze daar in dat station ook wel iets. Ze bouwen daar zo'n station en er is maar 1 WC in heel dat station
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Jonathan schreef:Nu hebben ze daar in dat station ook wel iets. Ze bouwen daar zo'n station en er is maar 1 WC in heel dat station
:roll: x zoveel
Oud nieuws. En het zou gaan om 1 sanitair blok. Wat nog altijd wat weinig is, maar toch al iets minder sloganesk.
Plaats reactie