Autotrein rijdt deze zomer van Denderleeuw naar zuiden
Autotrein rijdt deze zomer van Denderleeuw naar zuiden
De Nederlandse spoorfirma The Train Company legt deze zomer een autotrein in vanuit het Belgische Denderleeuw naar Avignon en Narbonne in Frankrijk en Alessandria en Bologna in Italië. De trein rijdt onder de naam Pullmanstijl Autotrein.
Hier verder lezen a.u.b.: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_172239.html
Hier verder lezen a.u.b.: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_172239.html
Hallo,
In het artikel staat:
Weet er iemand welke het dan wel zouden kunnen worden?
De quotes komen uit het artikel van hln.
Groeten,
Joris De Mol
In het artikel staat:
Geen DDm's blijkbaar...De auto's zijn door de gesloten autotransportwagens beschermd tegen invloeden van buitenaf, zoals vandalisme en steenslag.
Weet er iemand welke het dan wel zouden kunnen worden?
De quotes komen uit het artikel van hln.
Groeten,
Joris De Mol
Laatst gewijzigd door Joris op 13 mar 2006, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb wa rondgevraagd en deze treinen zouden enkel door FSR worden verzekerd (voor wat betreft Brussel uiteraard). VK aldaar zou veel treinen verloren zijn en zijn op Dir. TR gaan bleiten, waarna ze nu enkel aan hen zijn toegewezenSteven schreef:tja da zullen dan toch diensten buiten reeks zijn he dus ni zomaar in de reeks te krijgen
Mmmm , het kunnen misschien wel DDm's worden , kijk maar in Spanje waar dezelfde DDm's dicht zijn :Joris schreef:
En even verder in het artikel:Geen DDm's blijkbaar...HLN schreef:De auto's zijn door de gesloten autotransportwagens beschermd tegen invloeden van buitenaf, zoals vandalisme en steenslag.
Weet er iemand welke het dan wel zouden kunnen worden?
Groeten,
Joris De Mol
Maar dit is weinig waarschijnlijk : een te dure oplossing om snel even een paar stukjes metaal in die oude DDm's te lassen ..
Dan komen we maar met een half-open wagon : Er is ook nog een ander type dat er sterk op gelijkt , maar die eigendom is van GEFCO.Beide types zijn wel Franse wagons ..
En als het écht dicht moet zijn : Die laatste mag dan wel een Railion logo dragen en bij Railion ingeschreven zijn , zonder de "P" in het UIC nummer , en tóch zijn de wagons van ATG Autotransport Logistik....
Volgens mij zal het dus wel degelijk de laatste moeten zijn als men degelijk spreekt over geen invloed van vandalisme of steenslag ... maar de huurprijs en daarbij dat de wagons de trein zullen vertragen (max. 120 km/u) maakt dat het wel eens toch de DDm zullen worden ...