ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?Shrek schreef:dan zijn ze weg bij de gewone benelux heBartjedj schreef:De rijtuigen blijven nog enige tijd de HSL-Benelux rijden, hoor. Ze worden er speciaal voor vernieuwd. Vandaar de nieuwe striping.
de enige oplossing is volgens mij een IR naar roosendaal doortrekken. Meer is er niet nodig denk ik
I10 rijtuigen zouden volgens mij perfect gebruikt kunnen worden voor een Benelux trein. De I10 is vandaag wel niet geschikt om trek-duw te rijden, daarvoor dienen de HLE-11 trek-duw kabels geinstalleerd te worden.super1500 schreef:
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?
twee vraagjes:
1) is trek-duw nog noodzakelijk nu Antwerpen Centraal geen kopstation meer is? (loc omzetten in Brussel en in Amsterdam)
2) is de deurbediening van I10 compatibel met Benelux-stuurstandrijtuig?
Inderdaad kan het. Ik heb ooit nog eens in Rotterdam Centraal een Thalys biljet gekocht toen deze al op spoor een binnenreed. Voor degenen die Rotterdam Centraal niet kennen: De loketten van NS internationaal bevinden (of bevonden) zich ook op spoor een.Frank schreef:Is dat bij de Thalys ook niet zo? Reserveren verplicht, maar dat kan tot vlak voor vertrek?sweek schreef:Je hoeft trouwens niet echt te reserveren; je kunt je kaartje gewoon 10 minuten voor vertrek kopen via de ticketmachine. Het reserveren heeft dan denk ik alleen te maken met een vaste zitplaats die je krijgt.
Het zit nog steeds op spoor 1 maar de Thalys e.d. komen als ik het goed heb nu op spoor 4.K V B schreef:Inderdaad kan het. Ik heb ooit nog eens in Rotterdam Centraal een Thalys biljet gekocht toen deze al op spoor een binnenreed. Voor degenen die Rotterdam Centraal niet kennen: De loketten van NS internationaal bevinden (of bevonden) zich ook op spoor een.Frank schreef:Is dat bij de Thalys ook niet zo? Reserveren verplicht, maar dat kan tot vlak voor vertrek?sweek schreef:Je hoeft trouwens niet echt te reserveren; je kunt je kaartje gewoon 10 minuten voor vertrek kopen via de ticketmachine. Het reserveren heeft dan denk ik alleen te maken met een vaste zitplaats die je krijgt.
bobby schreef: kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)
idd Bobby,
met een cirkelzaag zagen we onderaan een stuk van de deur; en om dan het gat tussen de deur en de onderste trede op te vullen leggen we op de onderste trede gewoon een houten balk (juffer) waarop we een 'traanplaat' leggen.
(sometimes life can be simple in Bobby's world...)
super1500 schreef:bobby schreef: kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)
idd Bobby,
met een cirkelzaag zagen we onderaan een stuk van de deur; en om dan het gat tussen de deur en de onderste trede op te vullen leggen we op de onderste trede gewoon een houten balk (juffer) waarop we een 'traanplaat' leggen.
(sometimes life can be simple in Bobby's world...)
als de lengte van de deur idd het enige probleem is dat een homologatie voor Nederland in de wegstaat, dan is deze "eenvoudige" ingreep idd de oplossing om op korte termijn een beperkte reeks aan te passen voor gebruik als Benelux (deze rijtuigen zouden door de aanwezigheid van die houten balk wel niet meer geschikt zijn voor gebruik op Belgische lijnen met lage perrons).
op langere termijn zouden deze M4's dan toch wel een I10 interieur moeten krijgen.
Als we ne keer lief aan de 'Ollanders vragen om hun perrons aan te passen zullen die dat wel doen, zo'n moeilijke mensen zijn dat nietsuper1500 schreef:bobby schreef: kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)
idd Bobby,
met een cirkelzaag zagen we onderaan een stuk van de deur; en om dan het gat tussen de deur en de onderste trede op te vullen leggen we op de onderste trede gewoon een houten balk (juffer) waarop we een 'traanplaat' leggen.
(sometimes life can be simple in Bobby's world...)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
M4 is enkel geschikt om mensen af te schrikken deze trein te nemen. Maar mischien maakt dit idee juist hierom een kans...bobby schreef:I10 zou leuk zijn, maar kunnen we niet gewoon M4 rijtuigen aanpassen voor gebruik in Nederland? (inkorten van de deuren kan nu toch niet zo'n groot probleem zijn...)super1500 schreef:
wat met I10 rijtuigen voor de klassieke Benelux trein?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Toch blijft mijns inziens de beste oplossing alles te laten doorgaan zoals gepland en ter compensatie de IR n te verlengen tot Roosendaal (in combinatie met het bevorderen van de stiptheid door hem aan de andere kant in te korten tot Brussel-Zuid, zoals reeds voorzien).
Je moet eraan denken dat alle infrastructuur er reeds is, dus men kan niet nu zomaar even beslissen de klassieke Beneluxtrein toch te behouden en de nieuwe hogesnelheidslijn te laten liggen voor die paar Thalystreinen per dag die er passeren!
Trouwens, als de IR n verlengd wordt tot Roosendaal, maak je amper 10 minuten tijdverlies in vergelijking met de huidige IC B. Trek daar nog eens de frequente vertragingen van de IC B van af en je maakt nog tijdwinst! Immers, de ritduur van de IR n zal bij ingaan van de volgende dienstregeling verschillende minuten ingekort worden in en rond Antwerpen (NZ-verbinding). Bovendien krijgen Vilvoorde en Mechelen-Nekkerspoel een rechtstreekse verbinding met Roosendaal. Als daar de aansluitingen richting Nederlands binnenland in orde zijn, zie ik echt het probleem niet. En het is ook een opwaardering voor lijn 12, zeker wanneer die verlengde IR n dan ook nog eens in Luchtbal gaat stoppen binnenkort.
Groeten,
Je moet eraan denken dat alle infrastructuur er reeds is, dus men kan niet nu zomaar even beslissen de klassieke Beneluxtrein toch te behouden en de nieuwe hogesnelheidslijn te laten liggen voor die paar Thalystreinen per dag die er passeren!
Trouwens, als de IR n verlengd wordt tot Roosendaal, maak je amper 10 minuten tijdverlies in vergelijking met de huidige IC B. Trek daar nog eens de frequente vertragingen van de IC B van af en je maakt nog tijdwinst! Immers, de ritduur van de IR n zal bij ingaan van de volgende dienstregeling verschillende minuten ingekort worden in en rond Antwerpen (NZ-verbinding). Bovendien krijgen Vilvoorde en Mechelen-Nekkerspoel een rechtstreekse verbinding met Roosendaal. Als daar de aansluitingen richting Nederlands binnenland in orde zijn, zie ik echt het probleem niet. En het is ook een opwaardering voor lijn 12, zeker wanneer die verlengde IR n dan ook nog eens in Luchtbal gaat stoppen binnenkort.
Groeten,
K V B schreef:
M4 is enkel geschikt om mensen af te schrikken deze trein te nemen. Maar mischien maakt dit idee juist hierom een kans...
KVB, wel een bizarre opmerking: als M4 idd enkel geschikt om mensen af te schrikken, waarom zijn deze dan wel goed genoeg voor het binnenlandse verkeer?
Waarom renoveert NMBS dan nog steeds M4 met huidige interieur?
sorry maar met al die haltes ten noorden van Antwerpen, kan je nog bezwaarlijk van een IR trein spreken; dit begint steeds meer op een 2de L-trein te lijken (die dan als IR verder rijdt naar Brussel)Molenbruch Y. schreef: . En het is ook een opwaardering voor lijn 12, zeker wanneer die verlengde IR n dan ook nog eens in Luchtbal gaat stoppen binnenkort.
Groeten,
vermits jij dit zo goed vindt, durf ik concluderen dat jij ergens langsheen L12 woont...
M4 zijn niet goed genoeg voor het binnenlandse verkeer, wat de NMBS ook moge denken. Banken met 2+3 opstelling heb ik buiten bij de NMBS enkel nog in Oost Europa gezien, en daar is dit rap aan het verdwijnen.pietmol schreef:K V B schreef:
M4 is enkel geschikt om mensen af te schrikken deze trein te nemen. Maar mischien maakt dit idee juist hierom een kans...
KVB, wel een bizarre opmerking: als M4 idd enkel geschikt om mensen af te schrikken, waarom zijn deze dan wel goed genoeg voor het binnenlandse verkeer?
Omdat de NMBS een bedrijf is dat treinkm levert aan de overheid, en niet een bedrijf dat reizigers vervoert.Waarom renoveert NMBS dan nog steeds M4 met huidige interieur?