(Stond in verkeerde categorie) Niet om mee te lachen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

(Stond in verkeerde categorie) Niet om mee te lachen

Bericht door Patrick »

Korte vertaling van de Duitse tekst hieronder:

Een man moest op een Oostenrijkse trein naar het toilet en heeft de verkeerde deur geopend, zijnde één van de toegangsdeuren.
De trein reed 140 km/u. De man overleefde het ongeval maar liep zware beenverwondingen op.
Het ongeval gebeurde 's nachts in de buurt van Hall (Tirol).
Onderzoek wees uit dat de deurvergrendeling van alle deuren normaal heeft gewerkt. Een toegangsdeur kan pas geopend worden tijdens de reis wanneer men een noodhendel bedient. De vergrendeling is actief vanaf een snelheid van 5 km/u.

:roll:

Bron: Der Spiegel Online, 29.03.2006
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,408617,00.html

===

Mann steigt bei Tempo 140 aus dem Zug

Ein dringendes Bedürfnis hätte einen Bahnreisenden in Österreich beinahe das Leben gekostet. Auf der Suche nach der Toilette öffnete er die falsche Tür und stürzte aus dem Zug.

Innsbruck - Der Mann habe die Toilettentür mit dem Ausstieg verwechselt, sagte ein Polizeisprecher. Die Bahn fuhr mit einer Geschwindigkeit von 140 Stundenkilometern. Der 40 Jahre alte Mann überlebte den Unfall den Angaben zufolge mit schweren Beinverletzungen.

Wie es zu dem nächtlichen Zwischenfall bei Hall in Tirol kommen konnte, ist noch unklar. Eine Überprüfung des Zuges ergab, dass die Sicherheitsverriegelung aller Ausstiegstüren funktionierte. Normalerweise lässt sich eine Zugtür nur während der Fahrt öffnen, wenn man einen Nothebel betätigt. Die Verriegelung wird ab einer Geschwindigkeit von fünf Stundenkilometern aktiviert.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

snachts? ni goe wakker zekers....
zaten er raampjes in de deur? dan was ie helemaal ni goe wakker..
Jean

Bericht door Jean »

Bwa die mens zal nog niet veel met de trein gereisd hebben hé .


Ik heb onlangs ook zo'n situatie gezien : was mee met een groentje (=klassiek 2-ledig MS ) en er kwam jonge vrouw naar voor gesneld en ze begon op de gesloten stuurpostdeur te bonken , roepende doe AUB die deur open , ik moet dringend naar de WC !

De bestuurder opende de stuurpostdeur en zei in sappig oijlsters dialect " madammeke , ik geef toe dat het hier een vuil stinkend klein kot is ,maar een WC is het hier toch nog altijd niet hoor :lol: 3!

Waarna hij haar vriendelijk de weg wees naar de echte WC .
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Jean schreef:Bwa die mens zal nog niet veel met de trein gereisd hebben hé .


Ik heb onlangs ook zo'n situatie gezien : was mee met een groentje (=klassiek 2-ledig MS ) en er kwam jonge vrouw naar voor gesneld en ze begon op de gesloten stuurpostdeur te bonken , roepende doe AUB die deur open , ik moet dringend naar de WC !

De bestuurder opende de stuurpostdeur en zei in sappig oijlsters dialect " madammeke , ik geef toe dat het hier een vuil stinkend klein kot is ,maar een WC is het hier toch nog altijd niet hoor :lol: 3!

Waarna hij haar vriendelijk de weg wees naar de echte WC .
en prompt door het rood reed?
1607

Bericht door 1607 »

neen hij stond stil. dus die vrouw heeft nog enkele minuten moeten wachten tegen dat de trein terug in beweging was eer ze naar het wc kon gaan. :mrgreen:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

1607 schreef:neen hij stond stil. dus die vrouw heeft nog enkele minuten moeten wachten tegen dat de trein terug in beweging was eer ze naar het wc kon gaan. :mrgreen:
Je ziet er veel naar het WC gaan in een station :!:
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Dat is toch alleen verboden bij oudere stellen met een 'open' wc systeem of niet?
1607

Bericht door 1607 »

ja. maar er hangt zelfs ook een sticker in het toilet van de vernieuwde stelletjes dat je niet naar het toilet mag als de trein halt houd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de vernieuwde klassieke stellen hebben al een vacuumwc maar nog geen opvangbak daarom da je het daarop nog ni mag doen als je in een station stilstaat, of toch best wachten met doorspoelen tot na het vertrek, da volstaat :-)
Plaats reactie