Hobbes schreef:Dat het in België niet perfect is wil ik gerust toegeven.
Als TB op de reizigersdienst kan ik ondertussen al boeken schrijven over de "scheve" reglementering bij ons.
Maar ik erger me wel aan het toontje dat sommige Nederlandse mensen hier hanteren.
Of zullen we eens beginnen over de efficiënte NS waar alles toch oh zo goed gaat?
Ieder land heeft zo zijn pro's en contra's, en met halve scheldpartijen los je niets op.
Dit zag ik net staan in het bovengenoemd topic, en ik ben eigenlijk wel benieuwd. Wat vinden jullie (Belgen, maar Nederlanders ook) van de NS, ProRail, en reglementeringen die we hier in ons schone Nederland hanteren? Lees elkaars posts wel alstublieft, zodat we niet 10x hetzelfde krijgen. Ik ben benieuwd
Laatst gewijzigd door AlexNL op 14 dec 2008, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Nederland mag dringend leren van zonnewering te plaatsen in haar treinen. Moet zowat het enige europese land zijn waar ze dat niet kennen. De reden waarom vind ik trouwens belachelijk (anti vandalisme :s).
HLE 2302 schreef:dat de deuren lossen vanaf 5 km/h vind ik maar niets, levensgevaarlijk vind ik !
greetz 2302
lees de andere topic, is enkel van toepassing bij treinen die in UIC modus rijden in NL. Trouwens in frankrijk en zwitserland en duitsland is dit altijd het geval, nog vele andere landen hebben zelfs geen vergrendeling op bepaalde treinen, ongeacht de snelheid kunnen de deuren open.
Ik zal wel weer hevige kritiek krijgen van de aanbidders van de NMBS in dit forum, maar ik wil alvast 5 positieve punten noemen:
- veel frekwentere treinen op de meeste verbindingen.
- de mededelingen in de treinen zijn veel beter en vriendelijker, ik heb bijvoorbeeld nog nooit in Belgie gehoord dat ook de kinderen begroet worden.
- de meeste stations zijn veel moderner dan hier en voorzien van alles wat men als (wachtende) reiziger nodig heeft, bv. winkeltjes voor boeken, bloemen, broodjes, enz. die ook meestal zaterdag en zondag open zijn.
- veel betere website dan van de NMBS.
- meer gebruiksvriendelijker kaartjesautomaten en op veel meer stations.
euh beste adler ik wil niets zeggen maar uw antwoord is geen reactie op de vraag die hier staat, men vraagt enkel de minpunten niet de pluspunten. Waarmee ik niet wil zeggen dat uw opmerkingen verkeerd zouden zijn op basis van inhoud natuurlijk. Kwestie van bij het onderwerp te blijven dus .
Ik heb nog een minpunt, eerder iets voor prorail vrees ik dan voor NS, het systeem voor verdeling van rijpaden laat zo weinig ruimte toe en zo weinig flexibiliteit dat een vertraging van 2 minuten spontaan eentje van meer dan 30 kan worden. (zie IC B(enelux) en IC O)
Steven schreef:euh beste adler ik wil niets zeggen maar uw antwoord is geen reactie op de vraag die hier staat, men vraagt enkel de minpunten niet de pluspunten. Waarmee ik niet wil zeggen dat uw opmerkingen verkeerd zouden zijn op basis van inhoud natuurlijk. Kwestie van bij het onderwerp te blijven dus .
Steven, ik zou u willen vragen om de vraag van Alex in zijn message nog eens goed te lezen.
Hij vraagt in zijn message: Wat vinden jullie van de NS, ....
Ik interpreteer dat niet als enkel negatieve zaken.
Maar goed als hier enkel over de NMBS iets goed mag gezegd worden, zal ik verder mijn mond houden.
Ik had dergelijke reactie wel verwacht.
Hij vraagt wat er MIS is, mis = verkeerd = minpunten zover ik nog weet
Dus ik denk dat jij een woordje over het hoofd gezien hebt meer niet. Dat heeft niets met de NMBS te maken trouwens enkel met het op onderwerp blijven, als we al gaan afwijken na de derde of vierde reactie ...
Steven schreef:Hij vraagt wat er MIS is, mis = verkeerd = minpunten zover ik nog weet
Dus ik denk dat jij een woordje over het hoofd gezien hebt meer niet. Dat heeft niets met de NMBS te maken trouwens enkel met het op onderwerp blijven, als we al gaan afwijken na de derde of vierde reactie ...
Nee dat vraagt hij niet. Dat is alleen de topictitel. Je hebt de FiPo dus duidelijk niet goed gelezen.
Pluspunten trouwens;
- Hoge frequentie
- Geen onderscheid in prijsklassen tussen stoptreinen en intercities
- Geen reserveringsmogelijkheid binnenlandse treinen (ook niet nodig omdat ze zo hoogfrequent zijn)
- Veel faciliteiten op stations
- In de randstad een heel sterk nachtnet (wat steeds verder wordt uitgebreid)
HLE 2302 schreef:dat de deuren lossen vanaf 5 km/h vind ik maar niets, levensgevaarlijk vind ik !
greetz 2302
lees de andere topic, is enkel van toepassing bij treinen die in UIC modus rijden in NL. Trouwens in frankrijk en zwitserland en duitsland is dit altijd het geval, nog vele andere landen hebben zelfs geen vergrendeling op bepaalde treinen, ongeacht de snelheid kunnen de deuren open.
het zijn er allesinds meer dan in belgië
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...