Wat vinden jullie van de NS?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door AlexNL »

Steven schreef:Een loket overbodig? Een machine kan niet altijd AL uw vragen beantwoorden hoor.
Maar 98% van de vragen wel. De kaartautomaat van de NS is echt heel erg uitgebreid, en ook compleet. 's-Hertogenbosch, Den Bosch en Hertogenbosch ('s) heeft hij bijvoorbeeld. Het enige jammere vind ik dat er niet een soort van onscreen QWERTY-keyboard is, maar dat er twee rijen met letters staan... ik ben altijd aan het zoeken naar die dingen, en het in kunnen voeren van stationscodes zou ook handig zijn. Van 'Bd' naar 'Ht' is voor mij sneller ingevoerd dan van 'Breda' (B, R, Breda) naar Den Bosch (D, E, Den Bosch)... maar dat zal wel een treinennerdtic zijn :lol:

Op http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/ staat een demo van de automaat.
Dietrich

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Dietrich »

Op elke onbewaakte stopplaats zo een automaat zal er niet komen, die dingen zijn ten eerste al veel te lomp en moeten bij mijn weten ook op een netwerk zitten. Of ze in regen en wind mogen staan is ook al een vraag (die van De Lijn doen dat soms wel blijkbaar).

Men zou die toestellen beter verkleinen, ik heb geen idee wat er allemaal in zit maar er kan quasi een volledige kleurenlaserprinter in met een kleine PC. :) De Ibis van de TBGs kan vrijwel hetzelfde (of meer), het enige dat je erbij nodig hebt is een Banksys-terminal.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Steven »

Die banksys functie zal op ibis wel zitten want ik zou anders niet weten hoe je er met visa op kan betalen ;-)

Wat betreft de terminal of loket kan ik gewoon zeggen dat ik toch soms voorkeur geef aan een loket, sociale controle, persoonlijker dan een automaat.
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door 260689 »

Bij de NS moet je €0.50 bijbetalen als je een ticketje aan het loket koopt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Steven »

260689 schreef:Bij de NS moet je €0.50 bijbetalen als je een ticketje aan het loket koopt.
dat ook nog :s
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Shrek »

Dietrich schreef: Men zou die toestellen beter verkleinen, ik heb geen idee wat er allemaal in zit maar er kan quasi een volledige kleurenlaserprinter in met een kleine PC. :) De Ibis van de TBGs kan vrijwel hetzelfde (of meer), het enige dat je erbij nodig hebt is een Banksys-terminal.
kleiner betekend een pak duurder, dus kan mer er veel minder kopen voor hetzelfde geld :wink: ik zou liever een groot lomp ding in elke stopplaats zien dan elegante, kleine machines in enkel de grote stations :P
Dietrich

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Dietrich »

Die verkleining zou een eerste stap zijn he, daarna zou ik die meer verdelen. Maarja als het zo effectief duurder wordt. De vraag is gewoon wat er nu allemaal in zit. Nu zit er een printer in voor originele biljetten, deze voor papier zoals deze van de TBG is misschien veel goedkoper? M.a.w. kleiner betekent niet altijd duurder.

En verder weet ik niet zeker of die lompe dingen in de regen kunnen staan, zoniet kan je overal eerst nog een beschutting gaan voorzien. En vergeet niet dat veel stopplaatsen amper verhard zijn.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

Dietrich schreef:Op elke onbewaakte stopplaats zo een automaat zal er niet komen, die dingen zijn ten eerste al veel te lomp en moeten bij mijn weten ook op een netwerk zitten. Of ze in regen en wind mogen staan is ook al een vraag (die van De Lijn doen dat soms wel blijkbaar).

Men zou die toestellen beter verkleinen, ik heb geen idee wat er allemaal in zit maar er kan quasi een volledige kleurenlaserprinter in met een kleine PC. :) De Ibis van de TBGs kan vrijwel hetzelfde (of meer), het enige dat je erbij nodig hebt is een Banksys-terminal.
Er is óveral netwerk. Het kan desnoods met mobiele telefonie.

Een automaat is altijd nog een tiental keer goedkoper dan een personeelslid.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22553
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Steven »

Dat hangt van verschillende factoren af, omzet bepaald mee of men voor een automaat dan wel personeel zal kiezen, dit is momenteel de gang van zaken in België. Automaten worden hier nog steeds bezien als een aanvulling met als doel bepaalde loketten te ontlasten.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door treinbruno »

automaten in belgie :lol:

in stations als sy, hourpes, antwerpen haven, mazy, chapelle dieu, vijfhuizen, kerrebroek, erpe-mere, bambrugge,... worden die misschien door 1 reiziger per dag gebruikt :)
en in de streek van chalala mag je elke dag een nieuwe automaat plaatsen zeker :mrgreen: :roll:

men zou die machientjes beter eens vernieuwen, zoals naar voorbeeld van SNCF of DB...
dat je meer kaartjes kunt kopen en op meer manieren kunt betalen, in brussel zie je soms echt japanners die niet doorhebben dat hun visa kaart niet werkt :)
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door AlexNL »

De automaten van NS staan dag en nacht buiten :)

Jammergenoeg hebben we wel last van skimmers, maar gelukkig hebben we een oplossing. :lol:
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door 260689 »

AlexNL schreef:De automaten van NS staan dag en nacht buiten :)

Jammergenoeg hebben we wel last van skimmers, maar gelukkig hebben we een oplossing. :lol:
In Belgie hebben we zoiets als een privacywet en kan niet alles gefilmd worden ik weet niet in hoeverre doe wet staat. Iemand een enig idee???
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
Dietrich schreef: Men zou die toestellen beter verkleinen, ik heb geen idee wat er allemaal in zit maar er kan quasi een volledige kleurenlaserprinter in met een kleine PC. :) De Ibis van de TBGs kan vrijwel hetzelfde (of meer), het enige dat je erbij nodig hebt is een Banksys-terminal.
kleiner betekend een pak duurder, dus kan mer er veel minder kopen voor hetzelfde geld :wink: ik zou liever een groot lomp ding in elke stopplaats zien dan elegante, kleine machines in enkel de grote stations :P
Ik denk dat in het geval van de NMBS kleiner niet duurder gaat betekenen. "bij een gevestigde fabrikant aankopen" in plaats van "weer het wiel zelf uitvinden" zal wel goedkoper zijn.
Die automaten zijn per slot van rekening niet meer dan PC's. Dat kan zeker compacter. En qua mogelijkheden moet meer kunnen, dat is enkel kwestie van software. Het is bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat je op het internet bestelde internationale biljetten niet gewoon aan elke willekeurige automaat kan afhalen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Accelerat »

260689 schreef:
AlexNL schreef:De automaten van NS staan dag en nacht buiten :)

Jammergenoeg hebben we wel last van skimmers, maar gelukkig hebben we een oplossing. :lol:
In Belgie hebben we zoiets als een privacywet en kan niet alles gefilmd worden ik weet niet in hoeverre doe wet staat. Iemand een enig idee???
Het skimmen gebeurt dan ook niet door NS en is dan ook hartstikke ILLEGAAL!
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door wimpiespoor »

Steven schreef:Dat hangt van verschillende factoren af, omzet bepaald mee of men voor een automaat dan wel personeel zal kiezen, dit is momenteel de gang van zaken in België. Automaten worden hier nog steeds bezien als een aanvulling met als doel bepaalde loketten te ontlasten.
En in Nederland is het precies andersom: personeel wordt gezien als aanvulling op de automaten. Overigens zullen de incidentele reizigers in NL over niet al te lange tijd ook niet meer van de automaten gebruik hoeven te maken: met de OV-chipkaart is het gewoon inchecken aan het begin van de reis bij poortje of kaartleespaal en uitchecken bij het einde. De automaat is dan alleen nog nodig voor het handmatig opladen van je saldo op de OV-chipkaart of de aanschaf van een bijzonder reisproduct (als je die dingen al niet via internet hebt geregeld).
Wim
Plaats reactie