Wat vinden jullie van de NS?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Adler »

deadlock schreef:Mja, bij ons is België ook altijd op de weerkaarten zichtbaar en het weer bij jullie is overwegend beter dan hier.
Ik denk dat dit maar een indruk is.
Als je de data bekijkt van het KNMI en het KMI van de afgelopen jaren, dan zie je dat de waarden vergelijkbaar zijn.
De gemiddelde jaartemperatuur is bijna hetzelfde en de totale neerslaghoeveelheid is in Belgie sommige jaren minder en sommige jaren meer dan in Nederland.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

Ik woon dan ook in het hoge noorden met een heftiger landklimaat, dus 2 graden erbij is voor mij al snel 'overwegend beter' ;)
Sander

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Sander »

deadlock schreef:Mja, bij ons is België ook altijd op de weerkaarten zichtbaar en het weer bij jullie is overwegend beter dan hier.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Leven ze in Zwolle nog in de ijstijd ofzo?
deadlock schreef:Als er slechts 1000 mensen in het land in een rolstoel zouden zitten, dan doe je m.i. geen moeite om daar de boel voor aan te passen. Er is een bepaalde grens voor wat wel en niet mogelijk is. (...) Het is een van de meest gebezigde en minst onderbouwde beschuldigingen van dit decennium.
Dan zal ik maar met een stevige onderbouwing komen en zo jouw rolstoelplan naar het rijk der fabelen doorsturen: elke inwoner van een land heeft recht op toegankelijk openbaar vervoer. Zelfs al zijn het er twee die in een rolstoel zitten op een bevolking van twee miljard!
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door wimpiespoor »

deadlock schreef:Ik woon dan ook in het hoge noorden met een heftiger landklimaat, dus 2 graden erbij is voor mij al snel 'overwegend beter' ;)
Hoog?
Overijssel reken ik tot het midden van Nederland. Voorbij Zwolle (gezien vanuit het Zuiden) begint pas het Noorden (Groningen, Drenthe, Friesland).
Wim
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door AlexNL »

Sander schreef:
deadlock schreef:Mja, bij ons is België ook altijd op de weerkaarten zichtbaar en het weer bij jullie is overwegend beter dan hier.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Leven ze in Zwolle nog in de ijstijd ofzo?
deadlock schreef:Als er slechts 1000 mensen in het land in een rolstoel zouden zitten, dan doe je m.i. geen moeite om daar de boel voor aan te passen. Er is een bepaalde grens voor wat wel en niet mogelijk is. (...) Het is een van de meest gebezigde en minst onderbouwde beschuldigingen van dit decennium.
Dan zal ik maar met een stevige onderbouwing komen en zo jouw rolstoelplan naar het rijk der fabelen doorsturen: elke inwoner van een land heeft recht op toegankelijk openbaar vervoer. Zelfs al zijn het er twee die in een rolstoel zitten op een bevolking van twee miljard!
Mee eens, OV moet voor iedereen toegankelijk zijn. Jammergenoeg lukt dat niet altijd, zeker VIRM en DDM zijn niet echt geschikt daarvoor, helaas.

Dat hoeft ook weer niet te betekenen dat ze VIRM er helemaal uit moeten gooien natuurlijk, hoogstens wat aanpassen bij de volgende generaties (gelijkvloers rolstoelrijtuig bijvoorbeeld).
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door Daniël »

wimpiespoor schreef:- ook niet toelaten dat de logo's van de vervoerders die die stations wel bedienen in en op die stations worden geplaatst.
Ehm, in ieder geval Doetinchem en Lichtenvoorde-Groenlo hebben keurig een Syntus-bord op het station! De Achterhoek is daarmee inderdaad wel een uitzondering, dat klopt.
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door AlexNL »

Daniël schreef:
wimpiespoor schreef:- ook niet toelaten dat de logo's van de vervoerders die die stations wel bedienen in en op die stations worden geplaatst.
Ehm, in ieder geval Doetinchem en Lichtenvoorde-Groenlo hebben keurig een Syntus-bord op het station! De Achterhoek is daarmee inderdaad wel een uitzondering, dat klopt.
Syntus is ook eigendom van de NS ;)
Thieskes

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door Thieskes »

syntus is een dochteronderneming van ns
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door K V B »

Sander schreef:]Dan zal ik maar met een stevige onderbouwing komen en zo jouw rolstoelplan naar het rijk der fabelen doorsturen: elke inwoner van een land heeft recht op toegankelijk openbaar vervoer. Zelfs al zijn het er twee die in een rolstoel zitten op een bevolking van twee miljard!
Als het er maar twee zijn is ze beiden een auto met chaufeur geven waarschijnlijk goedkoper dan al het OV aanpassen. Als het er duizend zijn op 16miljoen mogelijk ook.
rvdborgt
Berichten: 4347
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:Als het er maar twee zijn is ze beiden een auto met chaufeur geven waarschijnlijk goedkoper dan al het OV aanpassen. Als het er duizend zijn op 16miljoen mogelijk ook.
De discussie over toegankelijke treinen is in ieder geval achterhaald, aangezien in EU-verband al is besloten dat de treinen toegankelijk moeten worden gemaakt. Op welke manier dat wordt gedaan, daar hebben de lidstaten wel enige vrijheid in, maar de basiseisen zijn vastgelegd in de reizigersrechtenverordening (1371/2007).

Groetjes,
Rian
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

Dat de discussie gevoerd is in EU verband en dat er daar beslissingen over genomen zijn betekent niet dat het een achterhaalde discussie is.

Als je de NS belt op welk station je wilt opstappen (als rolstoelgebruiker zijnde) en wanneer, en wat je reistraject is, dan zorgen ze ervoor dat er op alle in/uit en overstapstations mensen zijn die je kunnen helpen.
rvdborgt
Berichten: 4347
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door rvdborgt »

deadlock schreef:Dat de discussie gevoerd is in EU verband en dat er daar beslissingen over genomen zijn betekent niet dat het een achterhaalde discussie is.

Als je de NS belt op welk station je wilt opstappen (als rolstoelgebruiker zijnde) en wanneer, en wat je reistraject is, dan zorgen ze ervoor dat er op alle in/uit en overstapstations mensen zijn die je kunnen helpen.
Bij mijn weten werkt dat in België ook zo.

Groetjes,
Rian
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

rvdborgt schreef:Bij mijn weten werkt dat in België ook zo.
Nou dan kunnen de loketten toch dicht (y)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Steven »

deadlock schreef:
rvdborgt schreef:Bij mijn weten werkt dat in België ook zo.
Nou dan kunnen de loketten toch dicht (y)
wat heeft zoiets nu te maken met het sluiten van een loket????
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door groentje »

Ik geloof dat deadlock gelooft dat een rolstoelreiziger in elk station in België op de trein kan. Ik vrees dat ik hem moet teleurstellen, slechts een aantal stations is uitgerust voor hun onthaal. Desondanks moet er nog steeds worden gereserveerd. Vergeet niet dat België niet overal hoge perrons heeft, die het in- en uitstappen vergemakkelijkt. Een RWR uit de trein halen is hier dus verre van simpel.

Randopmerking: de NMBS heeft dat aan zichzelf te danken.
Plaats reactie