deadlock schreef:Mja, bij ons is België ook altijd op de weerkaarten zichtbaar en het weer bij jullie is overwegend beter dan hier.
Ik denk dat dit maar een indruk is.
Als je de data bekijkt van het KNMI en het KMI van de afgelopen jaren, dan zie je dat de waarden vergelijkbaar zijn.
De gemiddelde jaartemperatuur is bijna hetzelfde en de totale neerslaghoeveelheid is in Belgie sommige jaren minder en sommige jaren meer dan in Nederland.
deadlock schreef:Mja, bij ons is België ook altijd op de weerkaarten zichtbaar en het weer bij jullie is overwegend beter dan hier.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Leven ze in Zwolle nog in de ijstijd ofzo?
deadlock schreef:Als er slechts 1000 mensen in het land in een rolstoel zouden zitten, dan doe je m.i. geen moeite om daar de boel voor aan te passen. Er is een bepaalde grens voor wat wel en niet mogelijk is. (...) Het is een van de meest gebezigde en minst onderbouwde beschuldigingen van dit decennium.
Dan zal ik maar met een stevige onderbouwing komen en zo jouw rolstoelplan naar het rijk der fabelen doorsturen: elke inwoner van een land heeft recht op toegankelijk openbaar vervoer. Zelfs al zijn het er twee die in een rolstoel zitten op een bevolking van twee miljard!
deadlock schreef:Ik woon dan ook in het hoge noorden met een heftiger landklimaat, dus 2 graden erbij is voor mij al snel 'overwegend beter'
Hoog?
Overijssel reken ik tot het midden van Nederland. Voorbij Zwolle (gezien vanuit het Zuiden) begint pas het Noorden (Groningen, Drenthe, Friesland).
Wim
deadlock schreef:Mja, bij ons is België ook altijd op de weerkaarten zichtbaar en het weer bij jullie is overwegend beter dan hier.
Wat is dat nou weer voor een onzin? Leven ze in Zwolle nog in de ijstijd ofzo?
deadlock schreef:Als er slechts 1000 mensen in het land in een rolstoel zouden zitten, dan doe je m.i. geen moeite om daar de boel voor aan te passen. Er is een bepaalde grens voor wat wel en niet mogelijk is. (...) Het is een van de meest gebezigde en minst onderbouwde beschuldigingen van dit decennium.
Dan zal ik maar met een stevige onderbouwing komen en zo jouw rolstoelplan naar het rijk der fabelen doorsturen: elke inwoner van een land heeft recht op toegankelijk openbaar vervoer. Zelfs al zijn het er twee die in een rolstoel zitten op een bevolking van twee miljard!
Mee eens, OV moet voor iedereen toegankelijk zijn. Jammergenoeg lukt dat niet altijd, zeker VIRM en DDM zijn niet echt geschikt daarvoor, helaas.
Dat hoeft ook weer niet te betekenen dat ze VIRM er helemaal uit moeten gooien natuurlijk, hoogstens wat aanpassen bij de volgende generaties (gelijkvloers rolstoelrijtuig bijvoorbeeld).
wimpiespoor schreef:- ook niet toelaten dat de logo's van de vervoerders die die stations wel bedienen in en op die stations worden geplaatst.
Ehm, in ieder geval Doetinchem en Lichtenvoorde-Groenlo hebben keurig een Syntus-bord op het station! De Achterhoek is daarmee inderdaad wel een uitzondering, dat klopt.
wimpiespoor schreef:- ook niet toelaten dat de logo's van de vervoerders die die stations wel bedienen in en op die stations worden geplaatst.
Ehm, in ieder geval Doetinchem en Lichtenvoorde-Groenlo hebben keurig een Syntus-bord op het station! De Achterhoek is daarmee inderdaad wel een uitzondering, dat klopt.
Sander schreef:]Dan zal ik maar met een stevige onderbouwing komen en zo jouw rolstoelplan naar het rijk der fabelen doorsturen: elke inwoner van een land heeft recht op toegankelijk openbaar vervoer. Zelfs al zijn het er twee die in een rolstoel zitten op een bevolking van twee miljard!
Als het er maar twee zijn is ze beiden een auto met chaufeur geven waarschijnlijk goedkoper dan al het OV aanpassen. Als het er duizend zijn op 16miljoen mogelijk ook.
K V B schreef:Als het er maar twee zijn is ze beiden een auto met chaufeur geven waarschijnlijk goedkoper dan al het OV aanpassen. Als het er duizend zijn op 16miljoen mogelijk ook.
De discussie over toegankelijke treinen is in ieder geval achterhaald, aangezien in EU-verband al is besloten dat de treinen toegankelijk moeten worden gemaakt. Op welke manier dat wordt gedaan, daar hebben de lidstaten wel enige vrijheid in, maar de basiseisen zijn vastgelegd in de reizigersrechtenverordening (1371/2007).
Dat de discussie gevoerd is in EU verband en dat er daar beslissingen over genomen zijn betekent niet dat het een achterhaalde discussie is.
Als je de NS belt op welk station je wilt opstappen (als rolstoelgebruiker zijnde) en wanneer, en wat je reistraject is, dan zorgen ze ervoor dat er op alle in/uit en overstapstations mensen zijn die je kunnen helpen.
deadlock schreef:Dat de discussie gevoerd is in EU verband en dat er daar beslissingen over genomen zijn betekent niet dat het een achterhaalde discussie is.
Als je de NS belt op welk station je wilt opstappen (als rolstoelgebruiker zijnde) en wanneer, en wat je reistraject is, dan zorgen ze ervoor dat er op alle in/uit en overstapstations mensen zijn die je kunnen helpen.
Ik geloof dat deadlock gelooft dat een rolstoelreiziger in elk station in België op de trein kan. Ik vrees dat ik hem moet teleurstellen, slechts een aantal stations is uitgerust voor hun onthaal. Desondanks moet er nog steeds worden gereserveerd. Vergeet niet dat België niet overal hoge perrons heeft, die het in- en uitstappen vergemakkelijkt. Een RWR uit de trein halen is hier dus verre van simpel.
Randopmerking: de NMBS heeft dat aan zichzelf te danken.