Het is weer bijna half maart!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Fles

Het is weer bijna half maart!!

Bericht door Fles »

Dat betekent voor de niet-OV-Studentenkaartbezitters een dagje zeer goedkoop sporen, althans, in Nederland :)

Boekenweekgeschenk
Het Boekenweekgeschenk is gratis bij aankoop van ten minste
€ 11,50 aan Nederlandstalige boeken in een aan de Boekenweek deelnemende boekwinkel. Het betreft boeken met een vastgestelde prijs (geen afgeprijsde titels), die algemeen verkrijgbaar zijn. Het aanbod geldt ‘zolang de voorraad strekt’.

Indien de aan de Boekenweek deelnemende boekwinkel geen exemplaren van het Boekenweekgeschenk 2009 meer in voorraad heeft, kan de klant aan het niet voorradig zijn geen rechten ontlenen. Na het einde van de Boekenweek, vanaf 22 maart 2009, is het Boekenweekgeschenk te koop voor € 7,50.

Gratis reizen met NS
Het Boekenweekgeschenk Een Tafel vol Vlinders is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 15 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen. U kunt geen supplement eerste klas bijkopen.

Er vindt geen restitutie plaats van reeds gekochte treinkaartjes. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de regeling ‘Geld terug bij vertraging’. Het boek geeft geen recht op samenreiskorting, u kunt wel een Railrunner kopen voor kinderen tot en met elf jaar die met u meereizen (maximaal drie).

Bron

Wie gaat er die zondag een rondje maken met het Boekenweekgeschenk? En waar ga je heen? Deel hier alles! :pos:
Fles

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door Fles »

Ook voor Belgen trouwens ;) stations Roosendaal en Maastricht bezitten beide een deelnemende Bruna :)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door treinbruno »

vorig jaar heb ik hier ook gebruik van gemaakt, heb zelfs stempeltjes IN mijn boek gekregen :mrgreen:

mag je met zo'n boekeweekgeschenk nu eigelijk op de ICE (met toeslag) en de treintjes van DB?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5338
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door Steve »

En de Benelux? Want dat is ergens ook een internationale trein...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door treinbruno »

maar die is gewoon van NS

het treintje heerlen-egylshoven en enschede-glanerbrug
hebben niet veel met NS te maken :)
Afbeelding
Fles

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door Fles »

treinbruno schreef:maar die is gewoon van NS

het treintje heerlen-egylshoven en enschede-glanerbrug
hebben niet veel met NS te maken :)
En toch ga ik ook die proberen :P EN de Pimpel-Expres. EN de ICE wordt nergens uitgesloten, dus dat zou (mits toeslagkaartje a 2 euro) ook gewoon moeten kunnen lijkt mij.
treinbruno schreef:vorig jaar heb ik hier ook gebruik van gemaakt, heb zelfs stempeltjes IN mijn boek gekregen :mrgreen:
Knap, wel. Wat mij vorig jaar vooral opviel was het totale gebrek aan controlerend personeel. 691 km gereden in 9 verschillende treinen van 4 verschillende vervoerders, NIEMAND gezien. :?
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door ReisThijs »

treinbruno schreef:het treintje heerlen-egylshoven en enschede-glanerbrug
hebben niet veel met NS te maken :)
Toch wel, het Nederlandse gedeelte van die trajecten valt onder NS. Rijdt soms ook zelfs met NS-personeel op de trein.

Het is in dit soort gevallen soms wat onduidelijk wat nou bedoelt wordt met "internationale trein", men kan er ook mee bedoelen dat je niet voorbij het laatste station voor de grens mag. Wat in dit geval logisch lijkt, anders zou je sommige stations uitsluiten van deze actie.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door Accelerat »

Even voor de duidelijkheid: Benelux en pimpel express (Amsterdam-Berlin) mag je gewoon pakken! :wink: ICE ben ik niet zeker...
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door rvdborgt »

ReisThijs schreef:
treinbruno schreef:het treintje heerlen-egylshoven en enschede-glanerbrug
hebben niet veel met NS te maken :)
Toch wel, het Nederlandse gedeelte van die trajecten valt onder NS. Rijdt soms ook zelfs met NS-personeel op de trein.
Op Enschede - Glanerbrug en Heerlen - Kerkrade niet. Heerlen - Herzogenrath(Gr) is formeel inderdaad NS, alhoewel ze dat graag ontkennen.

Groetjes,
Rian
Fles

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door Fles »

Morgen is het zo ver boys n girls! :mrgreen:

:idea: Goed om te weten :idea:
Zowel vandaag als morgen wolkenvelden, ook wat zon en een enkele bui. Maximumtemperatuur rond 10 graden. Eerst stevige zuidwestenwind, morgen afnemend.
klik
Roosendaal<->Vlissingen, 14 en 15 maart
Op zaterdag en zondag rijden er tussen Vlissingen en Goes geen treinen maar bussen.
Extra reistijd: ongeveer 30 minuten.
*Intercity's rijden tussen Roosendaal en Goes als stoptrein (in een aangepaste dienstregeling).
*Reizigers van en naar Arnemuiden reizen via Middelburg.

Hoorn<->Schiphol, 14 en 15 maart
Op zaterdag en zondag rijden er tussen Hoorn en Hoofddorp minder treinen.
Extra reistijd: ongeveer 15 minuten.
*Reizigers tussen Hoorn en Hoofddorp stappen over in Amsterdam Sloterdijk.

Amsterdam<->Haarlem, nacht 14 op 15 maart
In de nacht van zaterdag op zondag van 01:30 tot 06:30 uur rijdt de laatste stoptrein van Amsterdam Centraal naar Haarlem en de eerste stoptrein van Haarlem naar Amsterdam Centraal niet.
Tussen Amsterdam Sloterdijk en Haarlem rijden bussen.
Extra reistijd: 15 tot 30 minuten.

Maastricht<->Luik, 15 maart

Op zondag gedurende de hele dag rijden er tussen Maastricht en Vise geen treinen maar bussen.
Extra reistijd: 15 tot 30 minuten.
klik

Veel plezier en veel succes vast allemaal!! :mrgreen:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door treinbruno »

ik ben gisteren nog effe naar hulst (NL) geweest 8)
heb me het boek spoorwegen 2009 gekocht :P
morgen ga ik dan maar naar nederland zeker :)

k'wil zeker het lijntje haarlem-zandvoort doen :D
het laatste lijntje wat ik nog moet doen, en dan ben ik met heel het benelux-spoorwegnet klaar 8)
Afbeelding
spooradis

Re: Het is weer bijna half maart!!

Bericht door spooradis »

MIVB-reiziger schreef:En de Benelux? Want dat is ergens ook een internationale trein...

Jammer genoeg wordt de Benelux niet als een internationale trein beschouwd, bijgevolg komt hij niet in statistieken voor en moet hij systematisch alle treinen laten voorgaan !
Plaats reactie