Re482 008 DLC

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ziemon schreef:kost alleen enige duiten..... en die moeten wel terug te verdienen zijn... kan is er iig wel dat er een aantal op de BetuweRoute terecht zouden kunnen komen...
er komen nu al een aantal treinen vanuit zwitserland naar hier die met een sbb loc zijn tot in aachen het is juist door ontbreken van dat ene stukje dat de zwitsers zich laten tegenhouden volgens mij, anders hadden we ze hier al gezien
ziemon

Bericht door ziemon »

nee de Zwitsers rijden met de E484 alleen in Zwitserland en Italie, omdat investeren in alleen al het Duitse beveiligingssysteem zo duur was dat het niet loonde tov het doorrijden met deze machines naar het Noorden. de komst van BetuweRoute echter maakt deze investering van enkele tonnen per lok alsnog toch weer het overwegen waard.
ziemon

Bericht door ziemon »

de Re482 014 is de tweede lok met DLC logos
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Zeg mensen, nu vorige week was ik in de buurt van Duren , niet ver van AAchen op het station van Langerwehe ! Ik had geluk ! de eerste was een DLC loc richting aachen, en nog geen 20 minuten achter DLC komt daar een rode SBB CFF FFS met opzij "Cargo" aangetuft ! Werken die samen met DLC ?

Want eigenlijk begrijp ik echt niet wat een zwitser tegen de hollandse grens doet? gaan di effectief naar holland?


Afbeelding
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sbb cargo doet gewoon eigen treinen tot in aachen (die voor antwerpen bestemd zijn onder meer ook), eens de grens onder draad is acht ik de kans bestaande dat ze hun eigen treinen gewoon tot antwerpen zullen doen, denk niet dat ze tot rotterdam (zullen)gaan.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

M.aw, gaan we binnenkort ook zwitserse loks in antwerpen ontmoeten?!
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sammarco1 schreef:M.aw, gaan we binnenkort ook zwitserse loks in antwerpen ontmoeten?!
das nog iets te snel en het zullen zeker niet die van uwe foto zijn want niet geschikt voor gelijkspanning 3.000v (zover ik weet) maar ze hebben andere locs bij sbb cargo die wel geschikt zijn voor die spanning, enkel nog een aanpassing voor de seinherhaling installaties in de stuurpost (memor, tbl)
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Dat zullen wel siemensen worden! Pertang de dees op belgisch net dat zou wel de max zijn! Maar ik vond het al straf, dat ze die loks toch hebben aangepast voor op het duitse net, nog naar belgie leek me al ongeloofelijk !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

sammarco1 schreef:Dat zullen wel siemensen worden! Pertang de dees op belgisch net dat zou wel de max zijn! Maar ik vond het al straf, dat ze die loks toch hebben aangepast voor op het duitse net, nog naar belgie leek me al ongeloofelijk !
met de vrijmaking van de markt is internationaal werken een topprioriteit bij vooruitdenkende bedrijven :wink:
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Shrek schreef:
sammarco1 schreef:Dat zullen wel siemensen worden! Pertang de dees op belgisch net dat zou wel de max zijn! Maar ik vond het al straf, dat ze die loks toch hebben aangepast voor op het duitse net, nog naar belgie leek me al ongeloofelijk !
met de vrijmaking van de markt is internationaal werken een topprioriteit bij vooruitdenkende bedrijven :wink:

Ja,maar ik zie toch ni direct belgische locomotieven door heel europa crossen ! De class 18 deed dat en die andere loc, maar dat was voor reizigers! In cargoverband? :?
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 19 okt 2006, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

sammarco1 schreef:Ja,maar ik zo toch ni direct belgische locomotieven door heel europa crossen !
Er waren ooit plannen voor een vierspanningsloc en daarmee zou cargo door een groot stuk van Europa vervoerd kunnen worden. Of die plannen in de koelkast zitten, of in de prullenmand weet ik niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

enkel de 77 en 12,13 hebben een degelijk ticket op zak, de 77 voor belgie, nederland en duitsland, de 13 ook om in frankrijk te rijden, idem voor de reeks 12 natuurlijk
ziemon

Bericht door ziemon »

als ik bij Cargo zou zitten zou ik nog eerder vandaag dan morgen 4-spanningsloks gaan inzetten, anders wordt men dadelijk nog overlopen! de Fransen gaan binnenkort direct naar Nederland en Nederland direct naar Frankrijk....

er is trouwens geen aanwijzing dat een onderneming doorgaand op Belgie wil gaan rijden helaas en voor de fabrikanten geld er maar 1 ding op dit moment, de loks geschikt krijgen voor dienst op de BetuweRoute... Zelfs Alstom richt zich momenteel met de Prima 6000 op deze route richting Duitsland en verwacht in juni 2007 dan ook present te zijn met deze machine op deze nieuwe route
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als die van sncf naar NL willen gaan ze degelijk nederlans moeten kennen of ze komen er niet in. zelfs die van luik hebben al problemen om treinen naar maastricht te doen om die reden
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Steven schreef:als die van sncf naar NL willen gaan ze degelijk nederlans moeten kennen of ze komen er niet in. zelfs die van luik hebben al problemen om treinen naar maastricht te doen om die reden
Beh, als kij wil eb de train nar nedderlan, alor kij moet leer de nederlanse taal d'acord? anders keen trein sur le teritoir olandais ! bekrijp? Wij fransen heppe wel een dik nek, want wij maak veeel met prstige waar olaan keen kaas van geëet eef! :lol: :lol: :lol: :D :!: :idea:
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie