Geheime documenten gevonden in trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Patrick »

pietje schreef:Als ik zo'n bedrag zou vinden zou ik er nog niet aan denken om het bij de gevonden voorwerpen af te geven, ik weet het, dan ben ik maar een egoist :oops:
als dat "eerlijk" geld is loopt daar toch niemand zomaar mee rond.
ik zou direct een trein naar Zwitserland nemen en daar een rekening openen.
Ik denk dat de douane zéér geïnteresseerd zou zijn in jouw... "zakje" :lol: :lol: :lol:
pietje

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door pietje »

ja dju ge hebt gelijk. :shock:
Ging Zwitserland niet eerdaags bij de Shengen-landen komen? zijn er binnen de EU misschien nog "bankparadijzen" waar de Belgische fiscus niets te zoeken heeft?
Hongarije heeft zoiets nog geprobeerd dacht ik?

Anders moet ik nog een backup plan verzinnen, mocht ik ooit onverwachts met ne zak geld opgezadeld zitten :lol:
Bartjedj

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Bartjedj »

Er wordt op de grens met Zwitserland geen grenscontrole meer gedaan (of het moet uitzonderlijk zijn).
Ik ben al meerdere malen gepasseerd zonder enige controle.

Het grote probleem is dat Zwitserland het Bankverdrag van de EU heeft ondertekend, en dus alle bankgegevens van buitenlanders doorsast.
De fiscus zal snel genoeg weten dat er een paar euro's van jou in CH ligt.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Steven »

pietje schreef:ja dju ge hebt gelijk. :shock:
Ging Zwitserland niet eerdaags bij de Shengen-landen komen? zijn er binnen de EU misschien nog "bankparadijzen" waar de Belgische fiscus niets te zoeken heeft?
Hongarije heeft zoiets nog geprobeerd dacht ik?

Anders moet ik nog een backup plan verzinnen, mocht ik ooit onverwachts met ne zak geld opgezadeld zitten :lol:
per 1/11/08 komt het Shengen akkoord ook in dienst voor Zwitserland, dit volgens info die ik gevonden heb op hun eigen site.
http://www.bfm.admin.ch/bfm/en/home.html
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door wimpiespoor »

Bartjedj schreef: Het grote probleem is dat Zwitserland het Bankverdrag van de EU heeft ondertekend, en dus alle bankgegevens van buitenlanders doorsast.
De fiscus zal snel genoeg weten dat er een paar euro's van jou in CH ligt.
Het probleem in de EU-landen (en ook de VS!) is, dat de fiscus dat nou juist niet te weten komt, net zo min als wat er van jou op je bankrekening in Luxemburg staat. Wat Zwitserland doet, net als binnen de EU, is het afdragen van rente over de banktegoeden van EU-burgers. Dat gaat in geanonimiseerde vorm. Alleen als je je aan volgens de Zwitserse wet strafbare feiten schuldig hebt gemaakt, geeft Zwitserland privé bankgegevens vrij. Maar het kernpunt is, dat in Zwitserland belastingontduiking niet strafbaar is. Als de fiscus in België of Nederlarnd vermoedt dat je de belastingen hebt ontdoken en het geld in Zwitserland op een rekeing hebt gezet, dan geeft Zwitserland daar dus geen informatie over.
Maar dat gaat onder druk van de VS misschien veranderen. Internationaal operende banken zijn om hun internationale geldtransacties te kunnen uitvoeren in de praktijk gedwongen een rekening in de VS aan te houden. De VS hebben nu gedreigd de betreffende rekeningen van Zwiterse banken te blokkeren als deze niet meewerken aan Amerikaans onderzoek naar belastingontduking. Dus ik zou toch maar adviseren om je geld op een rekening in Iran of Somalië te zetten. Alleen betalen ze daar geen rente.
Wim
pietje

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door pietje »

betalen ze in die landen je geld ook terug als je het vraagt, of is het éénrichtingsverkeer :lol:
trouwens ik denk niet dat het zo'n vaart gaat lopen.
Het Amerikaanse grootkapitaal heeft dat bankgeheim nodig om alle 'illegale' geldstromen te verbergen, zie maar de kaaiman eilanden en dergelijke.
Datzelfde grootkapitaal heeft veel invloed bij de politiek dus die gaan niet geneigd zijn om zichzelf pijn te doen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dieselfreak »

Eens een portefeuille die een meisje verloren had, met haar identiteitskaart en wat geld erin. Ik heb ze niet teruggegeven.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door treinbruno »

ik heb vorig jaar in luxemburg in de trein naar emden ook eens een treinkaartje luxemburg-leverkusen gevonden :D
waarschijnlijk hadden mensen dat laten liggen als ze van plaats veranderden

in leverkusen had ik niet veel te zoeken, dus
ik was even naar het loket in luxemburg gegaan en met mijn beste frans zei ik: rembouser.
en de loketbediende haalde gewoon 48€ uit de schuif 8) .
48€ rijker dus.

(alleen hadden de eigenaars van het kaartje een groot probleem, rijdt maar eens zwart van luxemburg tot keulen :roll: )
Afbeelding
Bartjedj

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Bartjedj »

Dieselfreak schreef:Eens een portefeuille die een meisje verloren had, met haar identiteitskaart en wat geld erin. Ik heb ze niet teruggegeven.
Je mag er trots op zijn. :!:
Het is toch een kleine moeite om even naar het loket te gaan, of het aan de TBG te geven. En je maakt er ergens iemand heel blij mee!
Je zegt dat de ID-kaart er nog inzat. Dan had de dienst Verloren Voorwerpen de portefeuille bezorgd aan de politiediensten van de betreffende stad.

BDJ
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dieselfreak »

Als er geen geld in zat, had ik die wel afgeleverd. Helaas, er zat iets van 200 frank in (het voorval stamt uit het pre-eurotijdperk), en persoonlijke hebzucht gaat nu eenmaal voor bij mij.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Teach2 »

Helaas, er zat iets van 200 frank in (het voorval stamt uit het pre-eurotijdperk), en persoonlijke hebzucht gaat nu eenmaal voor bij mij.
Dus voor een schamele 200 frank laat jij een meisje zonder identiteitskaart zitten en door de administratieve molen lopen om dat, en eventuele andere papieren, terug te krijgen?

Erg zielig.
timothy_Vermeulen

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door timothy_Vermeulen »

Dieselfreak schreef:Als er geen geld in zat, had ik die wel afgeleverd. Helaas, er zat iets van 200 frank in (het voorval stamt uit het pre-eurotijdperk), en persoonlijke hebzucht gaat nu eenmaal voor bij mij.
erg zielig. Je zou het zelf eens moeten overkomen SHAME ON YOU!!!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Steven »

is idd niet zo leuk als je iemand zijn officiële documenten niet laat terug bezorgen
Dietrich

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dietrich »

'k Zou er ook niet mee kunnen lachen, identiteitspapieren heb je inderdaad niet op 5 minuten terug. Dan toch op zijn minst de identiteitskaart afleveren op politiebureau.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dieselfreak »

Teach2 schreef:Dus voor een schamele 200 frank laat jij een meisje zonder identiteitskaart zitten en door de administratieve molen lopen om dat, en eventuele andere papieren, terug te krijgen?

Erg zielig.
Ik had toen een chronisch tekort aan zakgeld, vandaar. Nu zou ik een portefeuille met 5 € in zeker wel bezorgen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie