Pagina 2 van 6

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 15 dec 2008, 20:24
door FLV-FGSP
Nils schreef:Voor zover ik weet, blijven de Belgische Treinbegeleiders overnachten in Roosendaal om de eerste rit te kunnen verzekeren richting België. Was in elk geval met de oude dienstregeling zo, dus neem ik aan dat dit nu nog steeds zo is.
Alleen is "de eerste trein" nu weer een uur vroeger.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 15 dec 2008, 20:26
door acba
treinbruno schreef:op een superdagretour en jongeren kaarje staat er:
NS: op weekdagen geldig na 9u
staat dit dan ook niet op kaartje met voordeelurenkorting?

hoe zit het trouwens met de boetes op het stuk essen-roosendaal, kijken ze dan echt naar buiten in welk land je zit :)
want +€12,.. of +€35 is wel een groot verschil
Op mijn Belgische kaartje (jongeren en voordeeluren) staat:
NS: Op werkdagen slechts geldig na 9
NS: tarief met beperkingen.
(Zelf had ik er geen last van aangezien mijn kaartje vanaf Essen begon)

In principe zijn de boetes op dat stuk voor de belgische conducteur. Zo ook hanteerde de Nederlandse de Belgische tarieven (23 euro voor Brussel-Roosendaal). Essen-Roosendaal is 10 euro.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 16 dec 2008, 19:15
door thejay
Superdagretour is in zijn geheel niet geldig voor 9 uur, dus de NS-conducteur had gelijk.
Produktfiches/algemene voorwaarden:
Nederland - Superdagretour (183).

1. TOEPASSINGSGEBIED
De reductie « Superdagretour » is van toepassing vanaf de Belgische stations naar de NS-stations (minimum traject 21 km in België), opgenomen in het elektronisch systeem.

2. RECHTHEBBENDEN
Alle personen die erom verzoeken.

3. SOORTEN VERVOERBEWIJZEN
Uitsluitend heen en terugvervoerbewijzen in 1ste of 2de klas, enkel in de richting België - Nederland. De terugreis moet identiek zijn aan de heenreis (zelfde bestemming en reisweg).
Deze vervoerbewijzen kunnen ook afgeleverd worden via Internet (voor dit soort biljetten wordt de optie Home Printing aangeboden)

4. REDUCTIES
NMBS: 30 % of individuele reductie
NS : 40 %
Met een maximum prijs op het NS- trajekt van : € 33,60 in 2de klas en € 50,40 in 1ste klas.
De niet begeleide kinderen betalen de helft van de volle prijs (000).

5. GELDIGHEID VAN DE VERVOERBEWIJZEN
NMBS- en NS-traject : 1 dag (van 00u.00 h t.e.m. 23u.59).
Nochtans moet de reis aanvangen na 09u00 (geen beperkingen van uren tijdens de weekends, de feestdagen en gedurende de maanden juli en augustus).

7. KLASVERHOGING / REISWEGVERANDERING
Toegestaan mits betaling van het verschil tussen de prijzen vol tarief.

8. REISONDERBREKING
Toegestaan zonder formaliteiten mits de reis hernomen wordt voor het einde van de geldigheid van het vervoerbewijs.

9. TOESLAGEN
Volledig te betalen

10. OMWISSELING
Geen omwisseling mogelijk.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 16 dec 2008, 20:17
door rvdborgt
thejay schreef:Superdagretour is in zijn geheel niet geldig voor 9 uur, dus de NS-conducteur had gelijk.
In de oorspronkelijke bijdrage ging het om tickets "met voordeeluren". Zonder verdere gegevens ga ik ervan uit dat het om tickets met voordeelurenkorting ging, niet om superdagretours. Misschien kan "acba" zijn licht er nog eens over laten schijnen?

Groetjes,
Rian

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 17 dec 2008, 07:50
door acba
rvdborgt schreef:
thejay schreef:Superdagretour is in zijn geheel niet geldig voor 9 uur, dus de NS-conducteur had gelijk.
In de oorspronkelijke bijdrage ging het om tickets "met voordeeluren". Zonder verdere gegevens ga ik ervan uit dat het om tickets met voordeelurenkorting ging, niet om superdagretours. Misschien kan "acba" zijn licht er nog eens over laten schijnen?

Groetjes,
Rian
Van 1 persoon weet ik zeker dat het om voordeelurenkorting ging, hij moest nl. eerst zijn kortingskaart tonen. De anderen zouden evt. wel superdagretour kunnen geweest zijn. Daar zei ze enkel "u reist met korting voor 9u".

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 18 dec 2008, 22:13
door acba
Even een update:
Toeval of niet, bij mijn terugreis zaten er weer enkel Nederlandse conducteurs op de trein. De aankondigingen van Antwerpen en Mechelen deden het al vermoeden, maar in Mechelen kreeg ik zekerheid. Aan de deur stonden nl. enkel 2 Nederlandse conducteurs waarvan eentje de AVG heeft bediend. (en er zat ook geen Belgische in het tbg-hokje :wink: )

Het was de IC9260.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 19 dec 2008, 23:03
door cuneo56
Met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt voor de meeste Benelux treinen met doorgaande team's van Trainmanagers gewerkt.
Hiervoor is men op cursus geweest en geexamineerd en mag men in beide landen waar de Benelux rijdt chef van de trein zijn.

Ciao.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 01:28
door Bordensteker
Ik heb ook zoiets gehoord, en met name dat het aanwezig zijn van een combinatie van een Nederlandse én een Belgische TBG op dezelfde trein voortaan niet meer standaard is. Of zelfs niet meer voorzien, of zoiets, in elk geval ben ik niet verbaasd over wat jullie opgevallen is.

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 11:47
door dentheo
Bordensteker schreef:Ik heb ook zoiets gehoord, en met name dat het aanwezig zijn van een combinatie van een Nederlandse én een Belgische TBG op dezelfde trein voortaan niet meer standaard is. Of zelfs niet meer voorzien, of zoiets, in elk geval ben ik niet verbaasd over wat jullie opgevallen is.
Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 13:53
door deadlock
dentheo schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan!

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 14:26
door dentheo
deadlock schreef:
dentheo schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan!
Samenwerking door NIET meer "samen te werken" dus ?

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 14:31
door Adler
dentheo schreef:
deadlock schreef:
dentheo schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan!
Samenwerking door NIET meer "samen te werken" dus ?
Samenwerken betekent in dit geval Nederlands treinpersoneel op het Belgische net.
Wat maakt het nu uit of er 2 Nederlandse of 1 Nederlandse en 1 Belgische TBG aan boord zijn ?
In het laatste geval weet je toch ook niet wie uw kaartje zal knippen ?

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 18:25
door dentheo
Adler schreef:Persoonlijk vind ik dit een achteruitgang.
Die samenwerking vond ik prachtig...
De samenwerking is er nog steeds. Dit is juist een vooruitgang omdat het illustreert tot hoe ver samenwerken kan gaan![/quote]

[/quote]

Blijft dus samenwerking door niet meer, samen te werken ...

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 18:34
door deadlock
Nee, de samenwerking is geïntensiveerd door elkaar toe te staan volledig op elkaars grondgebied te laten opereren.

Wat begrijp je daar niet aan?

En waarom zou dat een achteruitgang zijn?

Re: Personeel IC Benelux

Geplaatst: 21 dec 2008, 19:08
door dentheo
deadlock schreef:Nee, de samenwerking is geïntensiveerd door elkaar toe te staan volledig op elkaars grondgebied te laten opereren.

Wat begrijp je daar niet aan?

En waarom zou dat een achteruitgang zijn?
Essentieel in "samenwerken" lijkt men het woorddeel SAMEN en WERKEN.

Vroeger werkte men "samen" ook op elkaars grondgebied en op dezelfde trein,..nu werkt men "NOOIT" meer samen en dat noemt men dan samenwerking intensiveren. PR taalgebruik noem ik dat.