LGV eindhoven-breda!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door deadlock »

FLV-FGSP schreef:Om terug te komen op de eigenlijke kwestie: er is geen sprake van een nieuwe HSL Breda-Eindhoven, wel van een verlenging van treinen Amsterdam - Rotterdam - Breda naar Eindhoven. Tot nu toe was dit niet voorzien, dit heeft te maken met de ongelukkige manier waarop het verkeer op de HSL in Nederland is aanbesteed, namelijk als aparte exploitatie. Om snelle treinen naar Eindhoven mogelijk te maken moet de concessie worden aangepast. Met de motie proberen de leden van de Tweede Kamer dit te bereiken.
Sowieso is het hele idee van concessies op deze manier onzin vind ik. Laat alles er gebruik van maken wat er gebruik van wíl maken! Dat levert geld op!
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door groentje »

Daar zal eerst de concessie moeten worden voor aangepast, en dat ligt nogal moeilijk. Er zouden wel eens zware schadeclaims kunnen volgen. In principe ben ik het echter wel met je eens.
Overigens, deadlock, zit niet te snel op je paard. Je hebt natuurlijk gelijk, maar Nederland is amper gekend bij veel Belgen. Er zullen er ongetwijfeld gedacht hebben dat Eindhoven inderdaad een klein dorpje was.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door deadlock »

Daar kan je maar zo gelijk in hebben, echter, ik doe ook mijn research als ik het over België heb of zelfs over stukken Nederland die mij onbekend zijn. Maar dan ga ik daarna niet proberen te verbloemen waar ik het nou eigenlijk over had.

Maargoed, goed punt van je, ik zal er op letten.
Paul
Berichten: 1290
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door Paul »

deadlock schreef:Het gevoel voor humor is schijnbaar niet zo verschillend als ik prima kan genieten van de diverse Belgische comedyseries.

Je was een stuk sneller geweest in het even aangeven van het zogenaamde ironische gedeelte als nu met het tikken van dat hele verhaal. Ik ga er dus maar vanuit dat je zelf geen flauw idee hebt waar je het nou eigenlijk over hebt. Ik heb nog een aantal keren teruggelezen en ik haal het er niet uit (ik krijg wel een indicatie wat je bedoelt hoor, maar het uitermate slechte smileygebruik op de desbetreffende plaatsen maken het er niet makkelijker op).
Beste deadlock,

Lees het dan nog maar eens opnieuw.
Je hebt geschreven dat er in Eindhoven 2400 mensen per vierkante meter wonen.
Nu weet ik wel dat de mensen in Nederland over het algemeen wat kleiner behuisd zijn dan in België, maar zó klein, dat lijkt me toch wel erg sterk...

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door giuseppe »

Dit was trouwens (per ongeluk) ook al in de 6/6 toekomstvariant van de NS opgenomen(4x/u Den Haag - Eindhoven over HSL tussen Rotterdam en Breda, ipv huidige intercity Venlo-Den Haag)
Edit: Programma hoogfrequent spoorvervoer
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 228289.pdf
Laatst gewijzigd door giuseppe op 22 dec 2008, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door Accelerat »

Wow dit is echt een idioot idee! Hulde aan Eurlings voor dit plan! :lol:
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door deadlock »

Paul schreef:Beste deadlock,

Lees het dan nog maar eens opnieuw.
Je hebt geschreven dat er in Eindhoven 2400 mensen per vierkante meter wonen.
Nu weet ik wel dat de mensen in Nederland over het algemeen wat kleiner behuisd zijn dan in België, maar zó klein, dat lijkt me toch wel erg sterk...

Paul
Dat klopt. Iedere debiel snapt dat ik km bedoelde. Maar daar ging de discussie niet over. Mierenneuken is meer iets voor politici, vind je niet?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door Steven »

beste deadlock, als iemand humor gebruikt merk je het niet (of wil je het niet zien), als iemand een opmerking maakt noem je hem mierenneuker, ik zou graag hebben dat je een beetje meer open staat voor de andere mensen hier op het forum. Bij elke uitspraak zit je op uw paard, voel je u afgebroken. Dit is nog steeds een forum voor en door treinliefhebbers. Iedereen weet hier wel iets, de ene wat meer als de andere. De meesten trachten hier en daar er ook nog wat de humor van in te zien als er eens een foutje staat en bekijkt dit met de glimlach.
Ik zou dus graag hebben dat je een beetje op uw woorden let, iemand uitmaken voor debiel of mierenneuker doe je hier dus niet. Zoiets lijkt op weinig respect voor anderen te duiden.


mvg Steven
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: LGV eindhoven-breda!

Bericht door deadlock »

Ik heb jou nergens voor debiel uitgemaakt, ook niet geïmpliceerd, het is slechts een uitspraak.
Plaats reactie