ICE Brussel-Duitse grens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3375
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: ICE Brussel-Duitse grens

Bericht door 260689 »

Beneluxtrein en Thalys volgen het zelfde traject aan de zelfde snelheid. Dus ik vind da als de benelux afgeschaft is dat men dan de Thalys (mits verwittiging boordchef) neemt.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: ICE Brussel-Duitse grens

Bericht door treinbruno »

In 1e classe krijg je ook nog eens gratis eten en wifi 8)
Afbeelding
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE Brussel-Duitse grens

Bericht door K V B »

Een voordeel van het afstempelen van biljetten voor je op het perron komt (zoals in Frankrijk) is dat je daarmee een goed bewijs hebt van wanneer je met je reis aangevangen bent. Toch ergens jammer dat dat in België of Nederland niet mogelijk is. Op die manier zouden een hoop discussies vermeden kunnen worden. Jij kan dan immers bewijzen wanneer je op het perron op de trein stond te wachten (die niet kwam).
De volgende keer dat ik met een uitgevallen Benelux geconfronteerd wordt ga ik toch maar eisen van de perronopzichter dat hij dat op mijn ticket vermeld.
TEAM

Re: ICE Brussel-Duitse grens

Bericht door TEAM »

Hoogstwaarschijnlijk zal jou de toegang op de Thalys geweigerd worden, uitgezonderd indien het de laatste trein van de dag in die richting zou zijn, hetgeen me heel onwaarschijnlijk lijkt. Bovendien zijn de Thalys-treinen van en naar Amsterdam altijd heel goed bezet : een vrije plaats vinden voor Benelux-reizigers wordt heel moeilijk aangezien Thalys-reizigers over een gereserveerde zitplaats beschikken.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: ICE Brussel-Duitse grens

Bericht door K V B »

TEAM schreef:Hoogstwaarschijnlijk zal jou de toegang op de Thalys geweigerd worden, uitgezonderd indien het de laatste trein van de dag in die richting zou zijn, hetgeen me heel onwaarschijnlijk lijkt. Bovendien zijn de Thalys-treinen van en naar Amsterdam altijd heel goed bezet : een vrije plaats vinden voor Benelux-reizigers wordt heel moeilijk aangezien Thalys-reizigers over een gereserveerde zitplaats beschikken.
We zullen zien. Overigens, hoe weigert men de toegang? De kaartjes worden pas gecontroleerd als de trein al aan het rijden is. Eens de trein rijd zoek ik wel een plekje.
Wat doet men overigens met reizigers in het bezit van een Thalys kaartje aan normaal tarief die een eerdere Thalys nemen?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: ICE Brussel-Duitse grens

Bericht door treinbruno »

K V B schreef:Een voordeel van het afstempelen van biljetten voor je op het perron komt (zoals in Frankrijk) is dat je daarmee een goed bewijs hebt van wanneer je met je reis aangevangen bent. Toch ergens jammer dat dat in België of Nederland niet mogelijk is. Op die manier zouden een hoop discussies vermeden kunnen worden. Jij kan dan immers bewijzen wanneer je op het perron op de trein stond te wachten (die niet kwam).
De volgende keer dat ik met een uitgevallen Benelux geconfronteerd wordt ga ik toch maar eisen van de perronopzichter dat hij dat op mijn ticket vermeld.
in nederland kun je nog altijd een stuk papier in de stempelautomaat steken als bewijs :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie