Ontsnappen aan de dood voor sport

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
jossparla
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:52

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door jossparla »

tja of dit filmpje,

http://www.youtube.com/watch?v=Xl5nFVKqNBE

http://www.youtube.com/watch?v=-3n6Z5Qa_LE

Echt niet normaal !!!!!!!!!


Groeten Jos
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door HLE 2302 »

die 1e, dat is nu eenmaal pakistan, dat is daar normaal
het 2e filmpje is ook zo'n eikel, als je ziet hoeweinig hij overhad, het scheeld echt niks
maar je moet weten, had hij gestruikeld gelijk bij het filmpje dat ik toonde, dan was hij ten dode opgeschreven ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
dentheo schreef:
Als ze het lappen als ge auto rijdt, is nog VEEL erger.......dan zijt ge voor iedere "poco" denker de dader, overdreven snelheid, aanaandachtig sturen, laat remmen, allemaal zaken die men een machinist juist niet KAN verwijten....
maat het dat dan minder erg ?!
ik denk het niet !

Ik denk dat het in praktijk een ZEER groot verschil is.
Denk je echt dat je dan begeleiding of begrip krijgt ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door Steven »

zelfmoord voor een auto komt veel minder voor tov een trein, ik weet niet of het ooit al iemand gedaan heeft. Voor een trein springen geeft namelijk een veel grotere zekerheid om dood te zijn dan bij een auto.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:
dentheo schreef:
Als ze het lappen als ge auto rijdt, is nog VEEL erger.......dan zijt ge voor iedere "poco" denker de dader, overdreven snelheid, aanaandachtig sturen, laat remmen, allemaal zaken die men een machinist juist niet KAN verwijten....
maat het dat dan minder erg ?!
ik denk het niet !

Ik denk dat het in praktijk een ZEER groot verschil is.
Denk je echt dat je dan begeleiding of begrip krijgt ???
toch is dit even erg, want bij een auto is men veel minder rap dood, en de gevolgen zijn ook minder erg, geloof mij, als je onder een trein gezeten hebt zie je der niet meer proper uit !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
timothy_Vermeulen

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door timothy_Vermeulen »

dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
dentheo schreef:
Ik denk dat het in praktijk een ZEER groot verschil is.
Denk je echt dat je dan begeleiding of begrip krijgt ???
toch is dit even erg, want bij een auto is men veel minder rap dood, en de gevolgen zijn ook minder erg, geloof mij, als je onder een trein gezeten hebt zie je der niet meer proper uit !

greetz 2302
Het ging over de houding van mensen ten opzichte van de bestuurder...niet over het slachtoffer...
Theo
Groeten vanop de Heide
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door HLE 2302 »

sorry, maar as ge een ziet onder den trein vliegen, of onder nen auto, veel verschil maakt het niet hoor, wees gerust !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
OMC

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door OMC »

Toch 1 belangrijk verschil tussen een aanrijding auto~trein, kan zijn dat het reeds aangehaald werd, maar met een auto kan je als bestuurder als je op tijd het obstakel opmerkt remmen en desnoods van je rijlijn afwijken. Dit kan een TB niet, zo kan je als getuige van zo'n ongevallen moeilijk de TB iets in de weg leggen daar waar een autobestuurder wél vaak iets verweten kan worden. Je kunt hierin eindeloos nuanceren: chauffeur onder invloed of niet, was hij afgeleid, ...

On topic: ik wens mensen niks toe, maar wie niet horen wil moet voelen zeg ik hierop.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door HLE 2302 »

OMC schreef:Toch 1 belangrijk verschil tussen een aanrijding auto~trein, kan zijn dat het reeds aangehaald werd, maar met een auto kan je als bestuurder als je op tijd het obstakel opmerkt remmen en desnoods van je rijlijn afwijken. Dit kan een TB niet, zo kan je als getuige van zo'n ongevallen moeilijk de TB iets in de weg leggen daar waar een autobestuurder wél vaak iets verweten kan worden. Je kunt hierin eindeloos nuanceren: chauffeur onder invloed of niet, was hij afgeleid, ...

On topic: ik wens mensen niks toe, maar wie niet horen wil moet voelen zeg ik hierop.
voila, daar zeg je het, een treinbestuurder kan alleen onmachtige toekijken, en blazen ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door dentheo »

HLE 2302 schreef:
voila, daar zeg je het, een treinbestuurder kan alleen onmachtige toekijken, en blazen ...

greetz 2302
Maar dat heeft ook het IMMENSE voordeel dat hij niet "beschuldigd" kan worden door jan en alleman incl. de media....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door Steven »

en toch gebeurd het hoor dat de treinbestuurder de schuld krijgt toegeschoven (nabestaanden, ....), de eerste controle die ze bij elk incident doen (van welke aard ook) is de treinbestuurder laten blazen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door Adler »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat die hele discussie met auto-ongevallen hier komt bij doen.
Ten eerste heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand zelfmoord pleegt door zich voor een auto te gooien, of dat iemand toeren uithaalt zoals in het filmpje op het VRT-nieuws, maar dan met een auto.
En als een autobestuurder een voetganger of fietser aanrijdt, dan is er toch altijd nog een onpartijdig onderzoek of niet ?
We leven hier toch niet in Rusland ?
Bovendien vind ik het nogal vanzelfsprekend dat de kans dat een treinbestuurder in fout is als hij een voetganger of auto aanrijdt, zeer veel kleiner is dan wanneer een autobestuurder dat doet. Gewoon omwille van het feit dat voetgangers of auto's niets te zoeken hebben op de rails.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door HLE 2302 »

dentheo schreef:
HLE 2302 schreef:
voila, daar zeg je het, een treinbestuurder kan alleen onmachtige toekijken, en blazen ...

greetz 2302
Maar dat heeft ook het IMMENSE voordeel dat hij niet "beschuldigd" kan worden door jan en alleman incl. de media....
dat denk jij, er zijn nog nabestaanden die 'moordenaar' riepen naar de desbetreffende treinbestuurder, er zijn er zelfs al geweest, al gebeurd die niet veel, die een dreigmail ontvangen hadden ... :roll:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stevie Wonder

Re: Ontsnappen aan de dood voor sport

Bericht door Stevie Wonder »

Een zelfmoord of een dodelijk ongeval is altijd erg, zowel voor de diegene die ongeval voor krijgt als voor de nabestaande. Bij een zelfdoding zijn de nabestaande soms op de hoogte van de persoon zijn plannen om zelfdoding te doen dat zal het voor sommige aanvaarbaar maken om het trauma te verwerken maar soms is men ook niet op de hoogte van iemands zelfmoord plannen en dan gaan de nabestaande meestal iemand zoeken als schuldigen en meestal is dit dan de treinbestuurder. Dit is eveneens het geval als het om een ongeval gaat, de nabestaande zullen ergens mening willen geven aan het verlies van geliefde of vrienden en meestal is de treinbestuurder dan de kop van jut, terwijl ook hij of zij die zelfmoord of ongeval een plaats wil geven. De nabestaanden zien de treinbestuurder dan als een moordenaar terwijl dit helemaal niet het geval is. Daarom raadt men de treinbestuurders dan ook aan om geen contact te zoeken bij de nabestaanden.
Plaats reactie