Pagina 2 van 3

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 29 aug 2009, 14:16
door Steven
Dat heeft niets met die aanbesteding te maken dat uiteindelijk dat een "lelijk" model het gehaald heeft.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 29 aug 2009, 16:42
door K V B
Steven schreef:Dat heeft niets met die aanbesteding te maken dat uiteindelijk dat een "lelijk" model het gehaald heeft.
Er zijn allicht mensen die dergelijk ontwerp wel zalig vinden.
Ik vind de Desiro ML best mee vallen. Wat ik wel eens zou willen weten is of de vloer van het lage gedeelte net op perronhoogte is.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 29 aug 2009, 17:04
door Steven
met dat lelijke eendje had hij het op die stellen Fyra die van Ansaldo breda komen.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 29 aug 2009, 17:24
door Teach2
Wat ik wel eens zou willen weten is of de vloer van het lage gedeelte net op perronhoogte is.
De vloer is op 80cm over de gehele lengte van het stel.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 29 aug 2009, 17:36
door Steven
ha ja juist een desiro lijkt twee niveaus te hebben maar is niet zo, de toegangen + gangen hebben over heel de trein hetzelfde niveau, het zijn enkel de zetels die wat hoger staan als ik me niet vergis

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 29 aug 2009, 17:47
door Steven
voila effe in mijn innotrans bestanden wezen zoeken

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 08:54
door K V B
Steven schreef:ha ja juist een desiro lijkt twee niveaus te hebben maar is niet zo, de toegangen + gangen hebben over heel de trein hetzelfde niveau, het zijn enkel de zetels die wat hoger staan als ik me niet vergis
Elkders in dit forum als ik dat de NMBS de meeste perons op 55cm brengt. Dat men voor de nieuwe stoptreinen een instaphoogte van 80 cm gekozen heeft lijkt me weerom een gemiste kans van formaat...

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 12:11
door Steven
Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 13:53
door K V B
Steven schreef:Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.
Waarom nog errons op 55 cm brengen als men voor de stoptreinen voor een vloerhoogte van 80 cm gekozen heeft?

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 14:18
door Steven
Men kiest er blijkbaar voor om zowel de 55 als 80 cm perrons te gebruiken. Het waarom weet ik ook niet. Misschien moet je dat is aan de ingenieurs vragen. Kan te maken hebben met bouwtoelatingen en zo verder (ik vermoed dat ook hier stedebouwkundige voorschriften een rol kunnen spelen zoals bij alles het geval is in Belgiƫ)

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 20:25
door dentheo
Steven schreef:Men heeft gekozen voor de afstand van de hoogste perrons, dus alle Brusselse, L25, L36 hebben allemaal perrons op die hoogte, L60 zal op 55 cm komen met al zijn perrons (als ik me niet vergis). Hoe het met L50 zit weet ik niet maar meende daar bij de eerste aanpassingen ook 55 cm perrons gezien te hebben. Voor het GEN zijn het dus niet overal dezelfde perrons, een beetje 50/50 schat ik.

haha kunnen ze in Kalmthout ook komen ...ooit was de lijn Essen - Charleroi(deels) helemaal hoge perrons...nu worden ze bij de verbouwing iets verlaagd...

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 20:38
door Steven
De reden van die "superhoge" perrons is vrij eenvoudig, kijk naar de allereerste elektrische motorstellen. Dat is de reden dat deze stellen enkel daar reden, aan andere perrons was het totaal zinloos te stoppen wegens te gevaarlijk om in en uit te stappen.

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 31 aug 2009, 21:41
door dentheo
Steven schreef:De reden van die "superhoge" perrons is vrij eenvoudig, kijk naar de allereerste elektrische motorstellen. Dat is de reden dat deze stellen enkel daar reden, aan andere perrons was het totaal zinloos te stoppen wegens te gevaarlijk om in en uit te stappen.
Heeft Belgie nu nog stellen waar je in kunt stappen zonder te "klimmen", dat kon hier op lijn 12 dertig jaar geleden...

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 03 dec 2009, 21:47
door Knipex
Er stond vandaag weer een artikel in tagi.ch .
Ik weet niet op het specifiek die 171 want in het artikel spreekt men van 59. Ze lijken wel veel op de FLIRT, lijkt dat ze van Stadler komen

Re: SBB schrijven aanbesteding uit voor 171 treinstellen.

Geplaatst: 03 dec 2009, 22:07
door giuseppe
Laatst trouwens een opvallend bericht over Stadler gelezen. AnsaldoBreda gaat FLIRT's voor hun bouwen.