Re: Eurostar: zelf biljet printen
Geplaatst: 09 mei 2009, 22:53
mm en dit ondanks de gierige reputatie van de Nederlanders?
Ja, tijd is geld.Steven schreef:mm en dit ondanks de gierige reputatie van de Nederlanders?
Bij de Nederlandse kaartautomaten kan je inderdaad op een paar seconden een kaartje uit de automaat halen, omdat de gebruikersinterface zeer goed is ontworpen, het scherm in alle omstandigheden zeer goed leesbaar is en er altijd voldoende automaten aanwezig zijn.wimpiespoor schreef:In Nederland zijn alle stations van kaartautomaten voorzien. De meeste mensen kopen hun vervoerbewijs bij voorkeur ook bij een automaat, ook op de stations waar nog wel over de balie kaartjes worden verkocht. Waarom? Omdat het veel sneller gaat.
De gebruikersinterface bij de NS-automaten kan ook eenvoudig zijn omdat NS een eenvooudig tariefassortiment heeft: enkeltjes, retourtjes (die er overigens uit gaan), beide onderscheiden naar vol- en kortingtarief, 1e en 2e klas en vandaag geldig en later geldig. Dus in feite per reisrelatie. Een beetje geoefend gebruiker heeft in 3 seconden zijn keuze gemaakt. Als je via een omweg wilt reizen, kan de automaat dat ook verwerken. En dan nog enkele bijzondere kaartjes, bijvoorbeeld een fietskaartje.Adler schreef: Bij de Nederlandse kaartautomaten kan je inderdaad op een paar seconden een kaartje uit de automaat halen, omdat de gebruikersinterface zeer goed is ontworpen, het scherm in alle omstandigheden zeer goed leesbaar is en er altijd voldoende automaten aanwezig zijn.
Dat moet je eens proberen bij zo een automaat van de NMBS.
De gebruikersinterface is hopeloos ingewikkeld en helemaal niet over nagedacht.
En als de zon op het scherm invalt (CRT scherm, geen lcd), wat op veel plaatsen het geval is, kan je het helemaal niet meer lezen.
Maar waarom moet het zoveel langer duren, een paar keuzetoetsen meer op het scherm vertragen een computer niet...Steven schreef:tja daartegen is het aanbod op een nmbs automaat wel groter.
biljetten (enkel, heen en terug, korting, weekendbiljet, een dag aan zee, een dag ardennen, ticket maastricht)
passen (go pass, rail pass, key card) vernieuwen abo's.
om de soorten op te noemen die onmiddelijk in mijn hoofd naar boven komen.
De NS-automaat (zie http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/) verkoopt ook andere kaartjes, zoals maandabonnementen, klasverhogingen, kaartjes voor de fiets, de hond, en niet te vergeten: een hoop internationale bestemmingen. Vooral op die laatste mogelijkheid is nog wel e.e.a. aan te merken (zie http://www.rover.nl/winkel/onderzoek/au ... 090226.pdf), maar dat is anderzijds wel iets waar de NMBS nog van kan leren, zeker na de laatste "aanpassingen" in de internationale verkoop.Steven schreef:tja daartegen is het aanbod op een nmbs automaat wel groter.
biljetten (enkel, heen en terug, korting, weekendbiljet, een dag aan zee, een dag ardennen, ticket maastricht)
passen (go pass, rail pass, key card)
vernieuwen abo's.
Mag ik smakelijk lachen... al snel na het invoeren van de toeslag werd het heel rustig bij de loketten. Vervolgens konden de meeste loketten dicht En trouwens, mensen verkopen hun ziel voor een paar centen korting... denk maar aan de klantenkaarten, waarmee een bedrijf prima inzicht krijgt in het bestedingspatroon van de burger en eventueel die info weer kan verkopen aan de meestbiedende.wimpiespoor schreef:Welnee, wat maakt voor de meeste mensen nou die 50 cent uit. Ik denk dat als de automaten 50 cent duurder zouden zijn, dat dan nog de meeste mensen voor de automaat zouden kiezen.wattman schreef: Eerder nog omdat je bij het loket extra moet betalen.
Wim
Euhm, het gaat wel over Nederland he - daar maakt die 50 cent wel iets uitwimpiespoor schreef:Welnee, wat maakt voor de meeste mensen nou die 50 cent uit.wattman schreef: Eerder nog omdat je bij het loket extra moet betalen.
Wim
Je moet wel opletten dat je ze niet op papier van 120 gr of hoger print, wat ik gedaan had (kwestie van niet direct met verfrommelde bladen te zitten). De scanner kon ze niet inlezen, dus toch via manuele incheck geweestPatrick schreef:Vind ik niettemin een gunstige evolutie: je hoeft niet meer naar het station om je ticketjes af te halen, of ze uit een "soms" werkende automaat te halen