Pagina 2 van 2

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 00:33
door banaan
nighttrain schreef:Net daarom heb ik gereageerd.
Wat is het verschil nu?Waarom zeg je meer verkeer ? meer vertakkingen?meer stoppen
Mensen die TER's bedienen in 1 région doen ook uitslapen en die régions zijn zelden groter dan Vlaanderen!Idem voor Duitsland
Wees gerust, ik weet uit ervaring dat het in Duitsland veel ontspannender rijden is dan in België. Misschien ook omdat de verkeersleiding daar meer verstand lijkt te hebben van goederenverkeer. Rij eens mee van Antwerpen naar Zeebrugge. Onlangs nog werd ik zes keer opzij getrokken: Zwijndrecht, Beveren, Sint-Niklaas, Gent-Dampoort, Landegem en Aalter. Best vermoeiend, dat hou je geen 14u vol. Zoiets maak je niet mee in Duitsland, ik heb de indruk dat daar meer ruimte is.

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 09:33
door nighttrain
banaan schreef:
nighttrain schreef:Net daarom heb ik gereageerd.
Wat is het verschil nu?Waarom zeg je meer verkeer ? meer vertakkingen?meer stoppen
Mensen die TER's bedienen in 1 région doen ook uitslapen en die régions zijn zelden groter dan Vlaanderen!Idem voor Duitsland
Wees gerust, ik weet uit ervaring dat het in Duitsland veel ontspannender rijden is dan in België. Misschien ook omdat de verkeersleiding daar meer verstand lijkt te hebben van goederenverkeer. Rij eens mee van Antwerpen naar Zeebrugge. Onlangs nog werd ik zes keer opzij getrokken: Zwijndrecht, Beveren, Sint-Niklaas, Gent-Dampoort, Landegem en Aalter. Best vermoeiend, dat hou je geen 14u vol. Zoiets maak je niet mee in Duitsland, ik heb de indruk dat daar meer ruimte is.
Begrijp het toch al bij al niet goed.
wat is daar vermoeiend aan ? je moet leren destresseren! Anders ga je het niet lang volhouden in de metier! Uw tikker weet je wel.
Ik heb ook gezegd , met enige kennis ter zake , het is beter 14 uur met een perfekte oorganisatie van rij en rusttijden dan dit alles te moeten doen op 9 of 9h30. En dat is mogelijk.Want in feoite het een hangt aan het andere.

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 11:40
door Steven
tja maar dan heb je weer mensen die vinden dat wij weinig productief zijn. Die gaan uit van 9u werk is 9u rijden, frontverandering, uitwijken, in dienst stellen, klaarmaken van een trein dat is dan geen werk. Dus trek de lijn maar is door als je dergelijke mensen vrij laat denken over diensten van 14u.

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 11:58
door nighttrain
Steven schreef:tja maar dan heb je weer mensen die vinden dat wij weinig productief zijn. Die gaan uit van 9u werk is 9u rijden, frontverandering, uitwijken, in dienst stellen, klaarmaken van een trein dat is dan geen werk. Dus trek de lijn maar is door als je dergelijke mensen vrij laat denken over diensten van 14u.
normaal lopp ik niet hoog op met de Europese regelgeving.
Maar ergens zie ik een sprakeltje hoop moesten die rij-rusttijden verodening door Europa opgelegd kunnen worden naar analogie voor de vrachtwagens en touringcars.
In elk geval slechter, kan het niet worden t.o.v. de huidge situatie.
Dan ga je als treinbestuurder verplichte rustpauzes moeten krijgen in je diensten! Dus verplichte rust.Die je de kans gaan geven je op een deftige manier de inige mens versterken en de nodige saniataire noden af te handelen.
Zakens waar het vakbondsfront tot op heden niet in was geinteresseerd laat staan de direktie. Jammer een zoveelste gemiste kans.
Onmogelijk bestaat niet moeilijk wel.

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 12:04
door Steven
En als je dit apenland nog voldoende kent weet je dat het hier altijd een lastige bevalling is als het op invoeren van eu regels aankomt :wink:
België is een grote voorstander van een eengemaakt Europa maar de regels invoeren is niet hun beste kant, ze behoren dan altijd bij de slechtste leerlingen van de klas.

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 12:25
door nighttrain
Steven schreef:En als je dit apenland nog voldoende kent weet je dat het hier altijd een lastige bevalling is als het op invoeren van eu regels aankomt :wink:
België is een grote voorstander van een eengemaakt Europa maar de regels invoeren is niet hun beste kant, ze behoren dan altijd bij de slechtste leerlingen van de klas.
Meer dan gelijk bij deze conclusie.
Maar het voordeel van transport is dat het grensoverschrijdend is.
Zonder daarom al victorie te kraaien.En dit integenstelling tot reglgevingen zoals bv dubbele namen enz enz
Dus laten we stellen als een Belgische treinbestuurder op een ander EU grondgebied gaat rijden zal "de operator" er moeten zorgen dat de verorderingen nageleefd zullen worden. Dus word het ietsje moeilijker om die verordering te laten respecteren voor de rees A van FBMZ en niet voor hun D reeks enz.De vakbonden kunnen dan niet blijven hun kop in het zand steken om dit te doen respecteren in de ondernemingsraden.

Re: Europa denkt na over rij- en rusttijden voor treinbestuurder

Geplaatst: 13 mar 2010, 12:41
door dentheo
nighttrain schreef:Dus word het ietsje moeilijker om die verordering te laten respecteren voor de rees A van FBMZ en niet voor hun D reeks enz.De vakbonden kunnen dan niet blijven hun kop in het zand steken om dit te doen respecteren in de ondernemingsraden.
Ik wist niet dat zoiets kon. Bij ons in het bedrijf iedereen gelijk voor de wet..zelfde klasse hotel, zelfde vergoeding voor eten etc....
DB kaartjesknippers lagen bij ons in het hotel in Schaffhausen...
Staat de vakbond zoiets toe in een praktisch door hen gemanaged bedrijf ??