Problemen geduwde treinen in Nederland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als ze het van in begin goed zouden doen zouden ze geen gezaag krijgen, is hun eigen fout maar zeg ik dan
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Ik heb ooit van een benelux de beugel tussen het 1° rijtuig(nederlandse rijtuigen) en loc laten veranderen door de beugel van de loc (normaal wordt altijd die van het rijtuig gebruikt)
Die hebben ze er (volledig aangedraaid) zonder ingedrukte buffers zo kunnen uitheffen.
Fout ligt bij het materiaal, combineer dit met de rijstijl van sommige Nedelandse bestuurders en je hebt bingo
Bert

Bericht door Bert »

NSNMBS schreef: @ Bert: Over dat schokken-gebeuren had ik het over bi het optrekken. Bij de IC Haarlem-Maastricht/Heerlen schokt da altijd zo een beetje tijdens het optrekken, bij de BNL dus nooit last van, mss heeft het te maken met het aantal rijtuigen?
Dan zal het wel aan het aanspannen van de koppeling liggen. Als een trein remt om te stoppen in een station worden de rijtuigen tegen elkaar gedrukt (traagheidswet) Bij stilstand hangt de koppeling los. Wanneer een trein terug vertrekt dan zal er aan de koppeling serieus getrokken worden en dit kan zeer sterke schokken en terugslagen veroorzaken. :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Bert schreef: Dan zal het wel aan het aanspannen van de koppeling liggen. Als een trein remt om te stoppen in een station worden de rijtuigen tegen elkaar gedrukt :wink:
Verkeerd! Vergeet niet dat in de meeste gevallen de remmen elektrisch (eloctro-pneumatisch dus gelijktijdig) worden bediend en dat de locomotief op gebied van remming de zwakste schakel is.
Vroeger toen het zuiver pneumatisch was had je dat effect van in elkaar lopen. Er gebeurden toen niet meer koppelingsbreuken, de mensen kenden hun werk!!
Aanzetten met een trein is eerst de koppelingen spannen, dus weinig vermogen, eens de koppeling gespannnen kan het vermogen opgevoerd worden, bij onderbreken traktie eveneens geleidelijk verminderen.
Trucje bij te los gekoppeld materieel: traktie onderbreken in een bocht(waar het kan), je gaat geen reactie hebben.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe da laatste trucje ken ik ook :-)
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Of gewoon tractie halveren en toch blijven trekken om de spanning er in te houden, maar niet trekken.
En na de bocht langzaam optrekken.
Maar wat dacht je van remmen met een trein in een helling en bocht. Dan is het ook niet direct vol gas geven. Maar eerst langzaam tractioneren en dan was doortrekken naar volvermogen. (Bocht van Vise)
Oke. Met een 77er kom je dan pas bij Bressoux op de 60 km/h en met een 55er gaat het veel makkelijker. :lol:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:hehe da laatste trucje ken ik ook :-)
't is te hopen :D :D :D :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik maak er meestal een erezaak van om zo comfortabel mogelijk te rijden :-)
Bert

Bericht door Bert »

e49memling schreef:
Bert schreef: Dan zal het wel aan het aanspannen van de koppeling liggen. Als een trein remt om te stoppen in een station worden de rijtuigen tegen elkaar gedrukt :wink:
Vroeger toen het zuiver pneumatisch was had je dat effect van in elkaar lopen. Er gebeurden toen niet meer koppelingsbreuken, de mensen kenden hun werk!!
Aanzetten met een trein is eerst de koppelingen spannen, dus weinig vermogen, eens de koppeling gespannnen kan het vermogen opgevoerd worden, bij onderbreken traktie eveneens geleidelijk verminderen.
Trucje bij te los gekoppeld materieel: traktie onderbreken in een bocht(waar het kan), je gaat geen reactie hebben.
Dat wist ik niet :)

Ik had me eigenlijk vooral gebasseerd op goederentreinen. Als je die ziet stoppen in Brugge dan hoor je en zie je ze effectief terugslaan en ook tegen elkaar rijden. Bij het aanzetten hoor je dan het aanspannen van de koppelingen. :P
Wover

Bericht door Wover »

Je moet in train simulator met een goederentrein van 40 wagens eens stoppen, dan heb je dat effect ook enorm :)

daar kan je zelfs ook koppelingsbreuken krijgen, maar dan moet je al serieus slecht rijden :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bert schreef:
e49memling schreef:
Bert schreef: Dan zal het wel aan het aanspannen van de koppeling liggen. Als een trein remt om te stoppen in een station worden de rijtuigen tegen elkaar gedrukt :wink:
Vroeger toen het zuiver pneumatisch was had je dat effect van in elkaar lopen. Er gebeurden toen niet meer koppelingsbreuken, de mensen kenden hun werk!!
Aanzetten met een trein is eerst de koppelingen spannen, dus weinig vermogen, eens de koppeling gespannnen kan het vermogen opgevoerd worden, bij onderbreken traktie eveneens geleidelijk verminderen.
Trucje bij te los gekoppeld materieel: traktie onderbreken in een bocht(waar het kan), je gaat geen reactie hebben.
Dat wist ik niet :)

Ik had me eigenlijk vooral gebasseerd op goederentreinen. Als je die ziet stoppen in Brugge dan hoor je en zie je ze effectief terugslaan en ook tegen elkaar rijden. Bij het aanzetten hoor je dan het aanspannen van de koppelingen. :P
idd dit is bij een goederentrein, maar normaal staan bij een passagierstrein alle beugels gespannen als het goed gedaan is, als dat op dezelfde manier zou zijn als bij een goederentrein (waar deze wel aangedraaid zijn maar niet 100% gespannen zoals bij passagiers) zou dit dus vieze reacties geven bij vele passagiers. goederentreinen trekken eigenlijk voertuig per voertuig in beweging terwijl een passagierstrein als het ware in 1 geheel in beweging komt
sweek

Bericht door sweek »

Menselijke fout oorzaak treinbreuk
DEN HAAG - De treinbreuk begin maart nabij Geldermalsen is veroorzaakt door een menselijke fout. De koppeling tussen twee rijtui-
gen schoot los, doordat een andere, niet-gebruikte koppeling haar had losgetikt. Tijdens rangeerwerkzaamheden heeft iemand deze
verbinding niet goed vastgezet.

Dat blijkt volgens minister Peijs (Verkeer) uit een voorlopig onderzoek, zo heeft ze maandag aan de Tweede Kamer geschreven.
Door de breuk, die plaatsvond bij een snelheid van 125 kilometer per uur, schoten een aantal rijstellen los van de rest van de trein.
Aan boord waren honderden passagiers, maar er vielen geen gewonden. Na de breuk remde het gevaarte hard, doordat een aantal
luchtleidingen was losgeschoten. Daardoor knalden de losgeschoten rijtuigen op het voorste gedeelte van de trein.

Het was al de derde keer dat dit type intercity in tweeën brak. Eind mei en begin november vorig jaar vond ook al een dergelijk inci-
dent plaats. Het gaat om losse rijtuigen die worden getrokken door een locomotief. De NS heeft toegezegd niet-gebruikte koppelin-
gen vast te zetten. Peijs neemt hier genoegen mee, hoewel ze wel schrijft dat de Inspectie Verkeer en Waterstaat op de naleving van
de maatregel zal toezien.


http://www.ov-website.nl/ovnieuwsbrief/ ... ie_455.pdf
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

normaal moet het tweede deel ook remmen omdat de luchtleiding leeg loopt, in hoeverre die journalisten soms effe technische info navragen stel ik me grootse vragen bij
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Doen ze niet. Uit eigen ervaringen. Toen we er naast stonden. :evil:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

raar een trein die normaal breekt (in belgie toch) komt volledig tot stilstand hoor als de leidingen breken komen de remmen vast
Plaats reactie