Geheime documenten gevonden in trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Teach2 »

Ik had toen een chronisch tekort aan zakgeld, vandaar.
Ocharme toch. Zelfs dan had je nog altijd gewoon de dief kunnen uithangen, de 200 frank nemen, en alsnog de portefeuille met de rest van de inhoud kunnen terugbezorgen.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dieselfreak »

Teach2 schreef:Ocharme toch. Zelfs dan had je nog altijd gewoon de dief kunnen uithangen, de 200 frank nemen, en alsnog de portefeuille met de rest van de inhoud kunnen terugbezorgen.
Dan was meteen duidelijk geweest dat ik me die 200 frank onwettelijk toegeëigend had.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steviewonder

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Steviewonder »

Ik heb eens ooit 10€ gevonden in de trein. Ik ben er iets mee gaan drinken. :) scholl
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door wimpiespoor »

Dieselfreak schreef: Dan was meteen duidelijk geweest dat ik me die 200 frank onwettelijk toegeëigend had.
Terecht, want wat je gedaan hebt kan gewoon niet door de beugel. Of het in juridische zin diefstal is weet ik niet. Maar het valt niet goed te praten. Ook al kon je zelf het geld destijds goed gebruiken. Het verbaast mij dat je dat ondertussen nog steeds niet beseft.
Wim
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Patrick »

En wat vinden ze zo allemaal bij Transport for London?
O.a. valse tanden :mrgreen:
Filmpje BBC-news
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren in Brussel op de trein naar Maastricht een jaarabonnement Brussel-Luik. Wellicht had iemand het verloren. Er stond geen naam op, wel een pasfoto. Ik heb het aan de treinbegeleider gegeven.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door groentje »

Ik heb al eens een biljetje van 10 gevonden... en een biljet van 5 verloren.
Op geld staat geen naam, dus kon ik het niet teruggeven. Een portefeuille is wat anders, natuurlijk, maar al kan het niet door de beugel, ik kan Dieselfreak wel begrijpen, hoor.
Ik zal eerlijk zijn, als ik mijn portefeuille verlies, ben ik al blij als al mijn papieren er nog inzitten. Bankkaarten moeten vervangen worden, maar als je al geen geld moet uitgeven aan een nieuwe ID-kaart, rijbewijs, SIS-kaart, lidkaarten allerhande... ben ik ook al blij, hoor.
Fles

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Fles »

Ik heb eens een mobiele telefoon gevonden in de trein. Beetje door het adresboek bladeren, wat kom je tegen? Mama, papa, thuis etc. Simpel zat, 1 van die nummers gebeld en een afspraak voor de volgende dag gemaakt. Toch mooi een boekenbon van 15 euro aan overgehouden :)
Bartjedj

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Bartjedj »

Ik heb ooit een GSM gevonden, waar tot mijn grote verbazing mijn eigen nummer in stond. Even gebeld, en we wisten vlug van wie de gsm was. Was van een vriendin van mijn ouders.

Toch mooi zakje snoep gekregen. 8)

BDJ
Stevie Wonder

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Stevie Wonder »

Sommige mensen vergeten soms weleens hun hele hebben en houden. Dan kom je aan in het eindstation en dan komt er eens iemand naar je toe en vraagt of geen bagage gevonden hebt met fototoestel en laptop in die is achter gebleven in de trein. Peroonlijk mee gemaakt in Hasselt met de laatste trein komende van de Kust zoon was afgestapt in Leuven en de vader is de zoon zijn bagage even later komen afhalen in het station van Hasselt. Als sommige hun hoofd niet zou vast staan zouden ze dat ook nog vergeten. :lol:
Bastiaan

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Bastiaan »

Fles schreef:Ik heb eens een mobiele telefoon gevonden in de trein. Beetje door het adresboek bladeren, wat kom je tegen? Mama, papa, thuis etc. Simpel zat, 1 van die nummers gebeld en een afspraak voor de volgende dag gemaakt. Toch mooi een boekenbon van 15 euro aan overgehouden :)
Joh! Voor de tweede keer dus al?! :mrgreen:
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Glodenox »

Tja, als mijn portefeuille zou terug gevonden worden door de politie in Mechelen, dan zouden ze die niet eens naar Zemst brengen (da's begot 5 minuten rijden). Maar vanuit Barcelona heeft men die wél naar België gestuurd :)
(de politieagente die me mijn portefeuille kwam afgeven kon me dit melden :? )

Dus ik weet niet of afgeven aan de politie zo een goed idee is in dit geval (of wordt er daar een onderscheid gemaakt tussen gestolen en verloren?).
In elk geval, als ik zo een portefeuille zou vinden zou ik het best wen aan de TBG willen afgeven, maar rechtstreeks aan de politie wil ik hem niet meteen geven hoor.

EDIT: het enige dat ik ooit vergeten was, was het beschermingshoesje van mijn laptopmuis. Die lag dan ook nog mooi onder de bank in het station toen ik er een half uur later terug stond.

Greetings,
Glodenox
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door treinbruno »

ik was vorige maand mijn portefeuille verloren tussen luik en brussel, dat was echt miserie :shock:
het geld (40€) kon me niet veel schelen, maar al de rest was wel lastiger hoor, zo moest ik een nieuwe bankkaart aanvragen (duurde 2 weken), nieuwe identiteitskaart, eerst kreeg ik een voorlopige identiteitskaart die alleen in belgie geldig is, maar omdat ik binnen de maand naar het buiteland ging moest ik ook nog naar het rijksregister in gent om zo'n tijdelijke internationale identiteitskaart, verder ook nog een gopass, keycard, 4 campuskaarten, treinabonnement, carte 12/25 sncf, jumbokaart luxemburg, ticketless card, sis kaart, bibliotheekkaart, studentenkaart, en nog wat brol kwijt :)

was dat miserie :?

als ik een portefeuille vind zou ik vroeger ook wel het geld eruit gehaald hebben hoor :) ik kan dieselfreak opzich wel begrijpen daarbij, maar ik zou hem dan wel hebben laten liggen op een duidelijke plaats of aan de TBG geven...
het is natuurlijk wel heel verleidelijk als je zomaar geld voor het rapen hebt dat niet gewoon pakken, maarja 8)
Afbeelding
Bartjedj

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Bartjedj »

Het is gewoon het principe. Dat geld is niet van jou, dus je blijft er af.

Als je een portefeuille vind, kan je die gerust naar de politie brengen, hoor. Er bestaan vaste procedures ivm zulke zaken.
Of de portefeuille binnen België wordt opgestuurd hangt af van de afstand. Moesten ze beslissen om hem niet te verzenden, en je zou dat wel wensen kun je dat altijd vragen. Je betaalt uiteraard zelf wel de kosten.

BDJ
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dieselfreak »

Al die documenten die vervangen moeten worden is inderdaad het ergste aan een portefeuille verliezen. Daarom let ik er tegenwoordig goed op steeds alleen de strikt nodige papieren mee te nemen (identiteitskaart, treinkaart, Buzzy Pass), de rest laat ik thuis liggen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie