Wat vinden jullie van de NS?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door HLE 2302 »

Sander schreef:
HLE 2302 schreef:
Steven schreef:lees de andere topic, is enkel van toepassing bij treinen die in UIC modus rijden in NL.
het zijn er allesinds meer dan in belgië :P
Dat betwijfel ik. In Nederland rijden enkel de IC's Schiphol-Berlijn, Den Haag-Venlo, Den Haag-Arnhem en dus de Benelux niet in treinstelmodus. Voor de rest rijden alle (getrokken) IC's in treinstelmodus.
bij ons zijn het enkel de internationale treinen, zoals jean monnet, vauban en de benelux

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door K V B »

Steven schreef:ik zou liever hebben dat ze gewoon bordjes plaatsen met de kentekens van de landen zoals deze ook gebruikt worden voor de auto's :-)
B voor België
NL voor Nederland
F voor Frankrijk
al dan niet in een cirkel of ovaal voorgesteld of zo.
Dat werkt dan alleen maar in zoverre al het spoor binnen een bepaald land van dezelfde maatschappij is, wat vaak niet het geval is.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door deadlock »

K V B schreef:
Steven schreef:ik zou liever hebben dat ze gewoon bordjes plaatsen met de kentekens van de landen zoals deze ook gebruikt worden voor de auto's :-)
B voor België
NL voor Nederland
F voor Frankrijk
al dan niet in een cirkel of ovaal voorgesteld of zo.
Dat werkt dan alleen maar in zoverre al het spoor binnen een bepaald land van dezelfde maatschappij is, wat vaak niet het geval is.
Dat werkt denk ik wel omdat er over het algemeen één netbeheerder is óf de eisen voor spoorvervoer zijn wettelijk vastgelegd waardoor het in het hele land hetzelfde werkt.

Het gaat er namelijk om dat je weet dat je in Nederland rijdt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Steven »

de voornaamste reden waarom ik dit zo laat melden is omdat meestal op die plaatsen ook moet omgeschakeld worden naar het gsm-r systeem van van bewuste land.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door K V B »

deadlock schreef: Dat werkt denk ik wel omdat er over het algemeen één netbeheerder is óf de eisen voor spoorvervoer zijn wettelijk vastgelegd waardoor het in het hele land hetzelfde werkt.
In Nederland heb je naast prorail ook infraspeed en keyrail, en er is het stukje Bentheimer Eisenbahn. In Duitsland zijn er nog zat meer lijnen die niet onder DB-Nezt vallen, en sommige zelfs niet onder de algemene spoorwegwetgeving. In Zwitserland is de situatie vergelijkbaar, met ook verschillende netbeheerders. Een bordje dat aangeeft op welk bedrijf zijn territorium je bent is dus geen slecht idee, lijkt me.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Adler »

En dat heeft allemaal te maken met het onderwerp van dit topic: Wat vinden jullie van de NS ?
Ik denk dat een reiziger die op een NS-trein zit van Rotterdam naar Den Haag wel weet dat hij in Nederland is, dat hoop ik toch tenminste.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door K V B »

Adler schreef:En dat heeft allemaal te maken met het onderwerp van dit topic: Wat vinden jullie van de NS ?
Ik denk dat een reiziger die op een NS-trein zit van Rotterdam naar Den Haag wel weet dat hij in Nederland is, dat hoop ik toch tenminste.
Waar ik mij bij de NS enorm aan erger is dat het tegenwoordig volstrekt onmogelijk is om op de trein nog een kaartje te kopen. Daar is de NMBS (en de SBB, waar ik dagelijks op zit) toch wel een stuk flexibeler in.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

Hehe, in Denemarken kost het je 600DKK, dat is omgerekend €80 :|

En daar komt dan nog een kaartje á la treintarief bovenop (en ik geloof dat je dan twee keer zoveel betaalt).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door Steven »

tja ergeren aan het feit dat je geen kaartje kan kopen op de trein? waarom moet dat op de trein?
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door K V B »

Steven schreef:tja ergeren aan het feit dat je geen kaartje kan kopen op de trein? waarom moet dat op de trein?
Omdat een kaartje kopen op het station soms niet kan.
Of omdat je soms geen kaartje hebt dat volledig tot op je eindbestemming geldig is, bijvoorbeeld als je vanuit het buitenland komt.
Of omdat je tijdens de reis je bestemming wil veranderen...

NMBS en SBB gaan met deze situaties soepel om, NS daarentegen...
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

Steven schreef:tja ergeren aan het feit dat je geen kaartje kan kopen op de trein? waarom moet dat op de trein?
Defecte automaat, weinig overstaptijd en je moet toch ergens anders heen, verkeerde trein, verkeerde kaartje.
Dietrich

Re: Wat vinden jullie dat er mis is met de NS?

Bericht door Dietrich »

deadlock schreef:- Geen onderscheid in prijsklassen tussen stoptreinen en intercities
Dat is in België ook niet he. :)
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door deadlock »

Klopt, maar wel in grotere landen ;)
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door treinbruno »

maar een IC in nederland (en belgie) is dan ook te vergelijken met een RE in duitsland :) en sommige TER treinen in frankrijk
Afbeelding
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Wat vinden jullie van de NS?

Bericht door groentje »

Voilà. Het aantal IC's in B en NL dat in pakweg Duitsland IC zouden heten, is op 1 hand te tellen. De IC-L (Poperinge - Sint-Niklaas) bijvoorbeeld is toch zeker geen IC? Zelfs niet op deeltrajecten? Ik geloof niet dat het in NL zoveel beter is...
Plaats reactie