Re: ICE en ETCS
Geplaatst: 04 aug 2009, 19:40
Je hoeft daarom Luxemburg niet te laten liggen he. Brussel Luxemburg, en dan zo verder via Duistland gaat ook. Ik weet enkel niet of er ICE's toegelaten zijn in Luxemburg
Afhankelijk van je vertrektijdstip is Zwitserland - België dan weer sneller via Frankrijk, en dan weer via Duitsland. Ik ga vrijwel altijd via Duitsland.groentje schreef:Je kan ook naar Basel via Duitsland, ik vermoed dat K V B daarop alludeert. Misschien niet sneller, maar zeker wel comfortabeler dan met de EC's zonder restowagen, of met de TGV's die ook al geen schitterende restowagen hebben. En eigenlijk ook amper trager. Alleen vermijd je Luxemburg en Straatsburg, toch 2 belangrijke stops op de EC-verbinding...
Er was een gemeenschappelijk belgisch-luxemburgs plan om met kantelbaktreinen die lijn te doen. Dat lijkt mij een betere kanshebber dan pakweg de verlenging van de ICE naar frankfurtK V B schreef: Wat staat er allemaal op het programma? Ik heb op dit moment een beetje mijn hoop gevestigt op de DB dat we ooit weer eens een deftige trein Basel - Brussel krijgen...
Is dat plan er nog steeds?Shrek schreef:Er was een gemeenschappelijk belgisch-luxemburgs plan om met kantelbaktreinen die lijn te doen. Dat lijkt mij een betere kanshebber dan pakweg de verlenging van de ICE naar frankfurtK V B schreef: Wat staat er allemaal op het programma? Ik heb op dit moment een beetje mijn hoop gevestigt op de DB dat we ooit weer eens een deftige trein Basel - Brussel krijgen...
De NMBS is bezig met een kostenbatenanalyse. Dit najaar weten we meer.K V B schreef:Is dat plan er nog steeds?Shrek schreef:Er was een gemeenschappelijk belgisch-luxemburgs plan om met kantelbaktreinen die lijn te doen. Dat lijkt mij een betere kanshebber dan pakweg de verlenging van de ICE naar frankfurt