Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Daniël »

Steven schreef:9233 is met vertraging vertrokken (minstens 20 min) en had een traxx op kop.
Bij Schiedam Centrum is deze trein gezien met inmiddels een uur vertraging... had ik 'm nog bijna tegengekomen ook (kwam er net 10 min. later langs). De 9237 had door z'n vertraagde voorganger ook al +15 opgelopen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Accelerat »

Zoals Sander14 al op msn tegen mij zei: "Een goed begin is het halve werk!" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wover

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Wover »

Het was E186 120 die de 9233 naar Amsterdam moest trekken. Er waren wel wat probleempjes, want op het vertrekuur gebeurde er niet al te veel. Dan ging de panto naar beneden en heeft de machinist (in kostuum met das) een extra luchtleiding geplaatst tussen loc en ram. Om 14.30 ben ik met de IC-E weggespoord en toen stond hij er nog altijd met 10 man rond ;) (voorzien vertrek 14.15).
Afbeelding
(vrij slechte foto, blame het weer en de slechte lichtinval).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

had al vermoeden u gezien te hebben te brussel, echter op het perron van congres als ik me niet vergis, ik ben daar voorbijgereden met een sleep lege M4 met 2127 op kop naar schaarbeek.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door treinbruno »

kunnen ze er nu niet wat meer rijtuigen achter hangen als een traxx trekt?
want die heeft toch wel wat meer vermorgen als een type 11
en extra rijtuigen kunnen zeker vanpas komen op de benelux :D
Afbeelding
Wover

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Wover »

Steven schreef:had al vermoeden u gezien te hebben te brussel, echter op het perron van congres als ik me niet vergis, ik ben daar voorbijgereden met een sleep lege M4 met 2127 op kop naar schaarbeek.
Ah hehe ja, ik heb alle stations van Brussel aangedaan :). Jij zat vlak achter de stoptrein geloof ik, niet? Want je hebt daar even stilgestaan bij de uitrit van Congres :).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

ik zat zover ik kon zien achter de stoptrein ja, idd heb daar effe stilgestaan.

wat die traxxen betreft die zullen blijven met zeven rijtuigen rijden. De traxx van gisteren had problemen met de hs voeding van de rijtuigen waardoor er vertraging is ontstaan.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

Vandaag ging het al iets beter...+20 bij terugrit naar Nederland...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

tja dat er in begin wat kinderziektes gingen zijn was te te verwachten, zolang deze n iet alle dagen voorkomen en erger worden in de loop van de tijd is dat geen probleem.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door stefanic »

treinbruno schreef:kunnen ze er nu niet wat meer rijtuigen achter hangen als een traxx trekt?
want die heeft toch wel wat meer vermorgen als een type 11
en extra rijtuigen kunnen zeker vanpas komen op de benelux :D
terecht, maar...
Van waar zouden die rijtuigen moeten komen? Een normale stam bestaat uit 7 rijtuigen, en de stuurstanden gaan er de komende maanden een voor een af. Een normale stam zal dan dus uit 6 rijtuigen bestaan. Er zijn geen extra rijtuigen om de treinen te versterken of om bv. een extra stam samen te stellen daar het loc wissellen in Brussel Zuid tijd vraagt en een extra stam ideaal zou zijn om keertijdvertragingen te vermijden.

Bedenk tevens dat de Benelux eigenlijk al lang niet meer moest rijden (vervangen dor Albatros) en dat het probleem met de buitendienstrelling van de stuurstandrijtuigen zich dus eigenlijk nooit had mogen voordoen. Die hele Traxx-toestanden op de Benelux zijn noodoplossingen om het probleem met de levertijd voor de Albatros-stellen (en indienstname van L4) op te vangen.
spoorwegrealist
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

stefanic schreef: Bedenk tevens dat de Benelux eigenlijk al lang niet meer moest rijden (vervangen dor Albatros) en dat het probleem met de buitendienstrelling van de stuurstandrijtuigen zich dus eigenlijk nooit had mogen voordoen. Die hele Traxx-toestanden op de Benelux zijn noodoplossingen om het probleem met de levertijd voor de Albatros-stellen (en indienstname van L4) op te vangen.
Klopt Stefan, ik denk echter dat er één stam reserve is, die gebruikt wordt voor de HSL ritten tussen Amsterdam en Rotterdam en ook de vorige weken voor de ritten A'dam-Essen....
Eens die testritten geeindigd zijn er misschien een paar rijtuigen beschikbaar ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

normaal zouden alle stuurrijtuigen er uit gaan eens alles met traxx gedaan word. doch echter zullen het zeven rijtuigen blijven. volgens NS collega die ik eens aansprak.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

Steven schreef:normaal zouden alle stuurrijtuigen er uit gaan eens alles met traxx gedaan word. doch echter zullen het zeven rijtuigen blijven. volgens NS collega die ik eens aansprak.
Dan gaan ze die andere zuurstokken waarschijnlijk gebruiken ipv de stuurrijtuigen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

idd, want als je goed kijkt stel je vast dat je zeven rijtuigen nodig hebt om de tekening juist te laten lopen op de zijkant.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

Steven schreef:idd, want als je goed kijkt stel je vast dat je zeven rijtuigen nodig hebt om de tekening juist te laten lopen op de zijkant.
Oh dat had ik nog niet gezien en is de 9233 dan al compleet ?
Moet ik straks nog eens gaan wandelen.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie