Pagina 1 van 4

Autotrein rijdt deze zomer van Denderleeuw naar zuiden

Geplaatst: 15 feb 2006, 15:54
door Patrick
De Nederlandse spoorfirma The Train Company legt deze zomer een autotrein in vanuit het Belgische Denderleeuw naar Avignon en Narbonne in Frankrijk en Alessandria en Bologna in Italië. De trein rijdt onder de naam Pullmanstijl Autotrein.

Hier verder lezen a.u.b.: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_172239.html

Geplaatst: 15 feb 2006, 16:14
door AM80
Hoe heet dat ook weer?

euh... de kaas van je brood laten pikken terwijl je er zelf bijzit...??

AM80

Geplaatst: 15 feb 2006, 16:57
door SIMPY.be
Ze moesten die kaas maar al snel zelf opgegeten hebben :lol: :lol:
Prachtig initiatief, ik hoop dat het op belangstelling kan rekenen!

Geplaatst: 15 feb 2006, 17:38
door Shrek
zalig gewoonweg :P
ik hoop echt dat dit veel succes heeft en dat er zo bij de nmbs een belletje gaat rinkelen :twisted:

Geplaatst: 15 feb 2006, 19:18
door Trainspotterke
Na een dipje vanaf 2002 lijken de klassieke internationale (nacht)treinen precies terug te komen! :D

Wat voor nieuwe dingen hebben we allemaal:
- Bergland Express
- Nieuwe autotreinen
- Treski
- EN Jan Kiepura (die nu toch eens niet moest afgeschaft geworden zijn! :evil: )

Geplaatst: 15 feb 2006, 22:12
door Joris
Hallo,
In het artikel staat:
De auto's zijn door de gesloten autotransportwagens beschermd tegen invloeden van buitenaf, zoals vandalisme en steenslag.
Geen DDm's blijkbaar...
Weet er iemand welke het dan wel zouden kunnen worden?
De quotes komen uit het artikel van hln.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 15 feb 2006, 22:47
door spoorrboy
Yes, terug een autotrein op spoor 9 als ik van het werk of school kom :lol:

Geplaatst: 16 feb 2006, 01:19
door Steven
vrij eenvoudig, een beetje geduld en alle details zijn te vinden op
http://www.ttconline.nl

Geplaatst: 16 feb 2006, 01:19
door snubber
En hopelijk gaan wij van FBMZ er een paar mogen verzekeren 8)
Heb begrepen dat deze firma oa personeel van NMBS zou 'huren', so fingers crossed

Geplaatst: 16 feb 2006, 01:22
door Steven
tja da zullen dan toch diensten buiten reeks zijn he dus ni zomaar in de reeks te krijgen

Geplaatst: 16 feb 2006, 14:44
door Sander
Joris schreef:Geen DDm's blijkbaar...
Weet er iemand welke het dan wel zouden kunnen worden?
DDm's rijden alleen in de Nederlandse ASE, ik neem aan dat ze voor de Belgische variant gebruik maken van FS wagens, die gelede dingen.

Geplaatst: 16 feb 2006, 19:30
door Tim
In de haven van Gent staan een stuk of 20 DDm's te wachten op sloop, waarschijnlijk zijn het die van Denderleeuw?

Geplaatst: 16 feb 2006, 20:44
door Shrek
denderleeuw en bressoux reden toch in een pool?

Geplaatst: 16 feb 2006, 21:04
door snubber
Steven schreef:tja da zullen dan toch diensten buiten reeks zijn he dus ni zomaar in de reeks te krijgen
Heb wa rondgevraagd en deze treinen zouden enkel door FSR worden verzekerd (voor wat betreft Brussel uiteraard). VK aldaar zou veel treinen verloren zijn en zijn op Dir. TR gaan bleiten, waarna ze nu enkel aan hen zijn toegewezen :cry: :?

Geplaatst: 16 feb 2006, 21:33
door msts.be
Joris schreef: :lol:
En even verder in het artikel:
HLN schreef:De auto's zijn door de gesloten autotransportwagens beschermd tegen invloeden van buitenaf, zoals vandalisme en steenslag.
Geen DDm's blijkbaar...
Weet er iemand welke het dan wel zouden kunnen worden?
Groeten,
Joris De Mol
Mmmm , het kunnen misschien wel DDm's worden , kijk maar in Spanje waar dezelfde DDm's dicht zijn :
Afbeelding Maar dit is weinig waarschijnlijk : een te dure oplossing om snel even een paar stukjes metaal in die oude DDm's te lassen ..

Dan komen we maar met een half-open wagon : Afbeelding Er is ook nog een ander type dat er sterk op gelijkt , maar die eigendom is van GEFCO.Beide types zijn wel Franse wagons ..

En als het écht dicht moet zijn : Afbeelding Die laatste mag dan wel een Railion logo dragen en bij Railion ingeschreven zijn , zonder de "P" in het UIC nummer , en tóch zijn de wagons van ATG Autotransport Logistik....

Volgens mij zal het dus wel degelijk de laatste moeten zijn als men degelijk spreekt over geen invloed van vandalisme of steenslag ... maar de huurprijs en daarbij dat de wagons de trein zullen vertragen (max. 120 km/u) maakt dat het wel eens toch de DDm zullen worden ...