Pagina 2 van 4

Geplaatst: 16 feb 2006, 22:04
door prahsharp
mja, als ze spreken van "tegen steenslag" moet de wagon wel helemaal dicht zijn, niet?

Geplaatst: 17 feb 2006, 08:06
door Shrek
zon ijzeren rooster houd ook wel wat tegen zeker :roll:

Geplaatst: 17 feb 2006, 10:50
door Steven
het moeten al zeker wagens zijn waarvan de auto's vanop het ene naar het andere rijtuig moeten kunnen rijden, andere modellen zijn ni geschikt om geladen te worden in denderleeuw :-) hou dit in bedenking :-)

die wagens die ik hier zie van railion lijken me eerder van het type da ze langs de zijkant laden

Geplaatst: 17 feb 2006, 12:48
door Elgar
Als ik die autotransporttreinen zie rond Mechelen, zijn dat meestal toch ook van die wagonnen met een ijzeren rooster met daar nog een plaat voor. En dat zijn altijd nieuwe auto's die daarop staan, dus zullen die zeker wel die stenen tegenhouden.
Als ze het vandalisme willen tegenhouden komen alleen die van de laatste foto in aanmerking denk ik.
Is het vandalisme eigenlijk zo wreed op een autotrein? Kan me niet goed inbeelden hoe...

Geplaatst: 17 feb 2006, 18:15
door Trainspotterke
Miischien dat het wagens zijn in de aard van die van CarRAIL Logistics! :wink:
Dit zijn gesloten dubbeldekwagens! :wink:

(Heeft er trouwens niemand een foto van zo'n trein met CarRAIL Logistics?)

Geplaatst: 18 feb 2006, 15:36
door Steven
de wagens moeten voor doorrijdbaar zijn over de volledige lengte, rekening houdende met de laadplatforms in denderleeuw

Geplaatst: 18 feb 2006, 23:32
door Shrek
bij volkswagen in erps-kwerps en ford in genk laden ze ook zo, dus die wagons moeten in belgiƫ te vinden zijn he :P

Geplaatst: 19 feb 2006, 20:18
door Bert
Kwamen er in de tijd van de DD's veel klachten binnen van schade aan de wagen?

Geplaatst: 19 feb 2006, 22:00
door Joris
Hallo,
Ik denk niet dat men dara zoveel last mee heeft, want er rijdt bijna niks dat volledig overdekt is. Zowel de autotransporters van I,At als D zijn volgens mij net zoals een DDm open... Enkele hebben ze in Italie wel autotransporters zoals die van de NMBS vroeger, enkeldeks, en volledig gesloten. Ik zal later deze week er eens een foto van plaatsen.
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 20 feb 2006, 11:09
door Elgar
Vandaag een auto(goederen)trein gezien, getrokken door de 2317. Deze was beladen met spiksplinternieuwe Audi's en de wagonnen waren gewoon open langs de zijkant. Denk dat die steenslag toch niet zo'n groot probleem is zenne.

Geplaatst: 20 feb 2006, 16:26
door Steven
steenslag door spelende jongeren is een groter gevaar dan opvliegende steentjes door luchtverplaatsing volgens mij

Geplaatst: 28 feb 2006, 12:56
door 260689
Wat mij al opgemerkt is deze vertrek om 17:58 uit brussel zuid.
Deze trein staat al op de gele affiche's in het station onder de naam AT (van autotrein).
Messchien is het nu al aangeweze om al spotplekjes te zoeken (alleen vraagh ik me of waar deze van brussel zal rijden richting luik en zo naar luxemburg???
Of onmiddelijk naar luxemburg via namen??

Geplaatst: 28 feb 2006, 12:59
door Greg
Als die nog in Marloie zou doorkomen, waar er een mooie plek was voor die autotreinen te spotten.

Geplaatst: 28 feb 2006, 13:32
door trainfreak
Tim schreef:In de haven van Gent staan een stuk of 20 DDm's te wachten op sloop, waarschijnlijk zijn het die van Denderleeuw?
In Denderleeuw staan ze er niet meer dus het zullen die wel zijn :(

Geplaatst: 12 mar 2006, 19:25
door Justinian
Elgar schreef: Als ze het vandalisme willen tegenhouden komen alleen die van de laatste foto in aanmerking denk ik.
Is het vandalisme eigenlijk zo wreed op een autotrein? Kan me niet goed inbeelden hoe...
Tzal uw eigen wagen maar wezen, die minus voorruit, maar plus "geforceerde' ventilatie van pakweg een meter doorsnede (en fragmenten steen voor de modelbaan) de volgende dag van de autotransporter geladen wordt... En als een vandaal cvreatief genoeg meent te moeten zijn om met een molotovje een AT bij te lichten :evil: :x :|