De aanval op het snelheidsrecord is geopend ..

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

De aanval op het snelheidsrecord is geopend ..

Bericht door msts.be »

Na de geruchten komt nu de waarheid : de SNCF gaat inderdaad het record van 515.3 km/u proberen te breken.Ditmaal niet met een TGV-A , maar wel met krachtigere POS-motorbakken (TGV-A motorbak heeft 4400kW , TGV-POS heeft 4800kW) en 3 TGV-Duplex rijtuigen (die later in het stel RD 618 zullen geïntegreerd worden) ..

Fototjes zijn hier en hier te vinden ..

Ik ben benieuwd wat men er gaat van maken .. volgens mij gaat de recordpoging wel degelijk op de nieuwe LGV-Est plaatsvinden , dan promoten ze zowel het stel als de nieuwe lijn .. en zoveel hellingen zijn er nu ook niet op de LGV-Est , toch minder als zelfs de LGV-Nord (sterkste helling 25 promille) .. :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

aha dus toch, interessant :wink:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

We gaan zien wat het word! :D
Goh, Epinay-sur-Orge... daar ben ik zo'n 40 keer gestopt met de RER. :P
TSP

Bericht door TSP »

Ik ben benieuwd! :)
Jules

Bericht door Jules »

Doelsnelheid zou 540 zijn. Alles wordt gesponsord door Alsthom.
nicken

Bericht door nicken »

Jules schreef:Doelsnelheid zou 540 zijn. Alles wordt gesponsord door Alsthom.
Goan met die BANAAN :D :D :lol: :lol:
13'erke

Bericht door 13'erke »

Die fotootjes van die tweede link, waar zijn die genomen, die bovenleiding doet mij veel denken aan onze 3000v variant?
Deze dus: Afbeelding
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

13'erke schreef:Die fotootjes van die tweede link, waar zijn die genomen, die bovenleiding doet mij veel denken aan onze 3000v variant?
In de titel van die Franse topic staat Epinay sur Orge, dat ligt in't zuiden van Parijs.
De bovenleidingspanning is daar 1500 V, dus kan die buiten den dikkere draad wel wat overeenkomsten hebben met een bovenleiding van 3000 V.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

De bedoeling ontgaat mij een beetje, een aanval op een eigen record?
Er is nu al vastgesteld dat plusminus 350 km/h het uiterste commercieel haalbare snelheid is.

Bij hogere snelheden is het meerverbruik niet meer in verhouding met de tijdwinst, lucht-, rolweerstand en dergelijke wegen dan zo zwaar door.

Het lijkt mij meer een dure stunt in plaats van technische limieten op te zoeken....
Plaats reactie