Twee doden bij ongeluk TGV in Frankrijk

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
enrico

Twee doden bij ongeluk TGV in Frankrijk

Bericht door enrico »

zo 24/12/06 - In het zuidwesten van Frankrijk zijn twee doden gevallen bij een ongeluk met een TGV.

Het ongeluk gebeurde gisteren rond 20 uur op een bewaakte spoorwegovergang bij Pian-sur-Garonne, op drie kilometer van Langon.

Een wagen is er onder een hogesnelheidstrein terechtgekomen. Twee inzittenden van de wagen waren op slag dood. Een derde raakte ernstig gewond.

De TGV was op weg van Parijs naar Toulouse. Rond 23 uur konden de zevenhonderd passagiers hun reis voortzetten in een andere trein.

Het treinverkeer ondervond hinder van het ongeluk. De passagiers van twee terinen moesten hun reis per bus voortzetten.

Vier andere treinen liepen een vertraging op van vijftig minuten tot twee uur.

Even voor middernacht werd één spoor weer vrijgemaakt, het andere spoor in de loop van de nacht.

De exacte oorzaak en de omstandigheden van het ongeluk zijn nog niet bekend.

(bron: vrtnieuws.net)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Zozo! :shock:
Wover

Bericht door Wover »

Dat zal dan toch niet op een LGV geweest zijn, want daar zijn geen overwegen denk ik :P

Ik kreeg het al toen ik de titel las, dacht al dat er een TGV ontspoord was ofzo, zou het eerste ongeluk van die soort dan zijn geweest (hoewel er in belgië ook al eens een Thalys is ontspoord door verzakte sporen door regenval? Maar dat was zonder doden of gewonden denk ik).
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Dat is blijkbaar op het stuk tussen Toulouse en Bordeaux. Dat is de lijn Narbonne-Carcassonne-Toulouse-Bordeaux, en is inderdaad een gewone 1500V lijn.
Vanaf Toulouse volgt de lijn de Garonne tot in Bordeaux, in de andere richting het canal du midi tot in Narbonne.
Doet me denken aan 3 fantastische maanden stage in het voorjaar :).
TSP

Bericht door TSP »

Weer een spoorwegongeluk erbij..... :(

Bij mij in de buurt zijn ze nu alle overwegen aan het beveiligen met extra slagbomen aan de andere kant van de overweg. Zo kunnen voetgangers die aan de andere kant van de weg lopen niet meer zomaar de spoorbaan oversteken.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

TSP schreef:Weer een spoorwegongeluk erbij..... :(
Dit is eigenlijk geen spoorwegongeluk, maar een auto-ongeluk. Waarschijnlijk weer een "dood wegens te dom om te leven" geval.
Plaats reactie