Kuifje siert Thalys-trein en Brussels Zuidstation

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jean

Kuifje siert Thalys-trein en Brussels Zuidstation

Bericht door Jean »

Kuifje siert Thalys-trein en Brussels Zuidstation

Afbeelding Afbeelding In het kader van Hergé007, een reeks evenementen ter herdenking van de geboorte van de tekenaar van Kuifje honderd jaar geleden, is in het Zuidstation in Brussel een fresco van de stripheld onthuld.
Ook is een Thalys-trein met daarop een afbeelding van Kuifje ingewijd. Kuifje ontstond dag op dag 78 jaar geleden.

Op 10 januari 1929 verscheen het eerste album, 'Kuifje in het land van de Sovjets'.


Zwart-witte fresco

De duizenden pendelaars en hogesnelheidstreinreizigers die het Zuidstation dagelijks over de vloer krijgt, kunnen voortaan een reusachtig fresco in zwart-wit bewonderen van Kuifje in cowboytenue die aan een locomotief hangt.
Het tafereel komt uit 'Kuifje in Amerika'. Op een Thalys-trein staat Kuifje afgebeeld met zijn bekende regenjas en vergezeld van zijn trouwe hond Bobby.


Centre Pompidou

Voor de viering van de geboorte van Hergé (1907-1983) worden her en der in Europa activiteiten georganiseerd, waaronder een grote tentoonstelling in het Centre Pompidou in Parijs.
Onder meer door de concurrentie van deze gratis tentoonstelling werd een expositie in het Museum voor Schone Kunsten in Brussel over de relatie tussen Hergé en de kunst afgelast.


Vele activiteiten

Staan niettemin op het programma in 'het geboorteland' van Kuifje: een Kuifje-beurs in Nijvel (10 maart), de uitgifte van een Hergé-munt van 20 euro (maart), de eerstesteenlegging van een museum (mei), de uitgifte van postzegels (22 mei), de musical 'Kuifje en de Zonnetempel' in Oostende (van 5 juli en tot 9 augustus), de inwijding van een Hergéplein in Doornik,...

(belga/hln)
Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_34 ... t.bron=RSS
nicken

Re: Kuifje siert Thalys-trein en Brussels Zuidstation

Bericht door nicken »

Jean schreef:
Kuifje siert Thalys-trein en Brussels Zuidstation

Afbeelding Afbeelding In het kader van Hergé007, een reeks evenementen ter herdenking van de geboorte van de tekenaar van Kuifje honderd jaar geleden, is in het Zuidstation in Brussel een fresco van de stripheld onthuld.
Ook is een Thalys-trein met daarop een afbeelding van Kuifje ingewijd. Kuifje ontstond dag op dag 78 jaar geleden.

Op 10 januari 1929 verscheen het eerste album, 'Kuifje in het land van de Sovjets'.


Zwart-witte fresco

De duizenden pendelaars en hogesnelheidstreinreizigers die het Zuidstation dagelijks over de vloer krijgt, kunnen voortaan een reusachtig fresco in zwart-wit bewonderen van Kuifje in cowboytenue die aan een locomotief hangt.
Het tafereel komt uit 'Kuifje in Amerika'. Op een Thalys-trein staat Kuifje afgebeeld met zijn bekende regenjas en vergezeld van zijn trouwe hond Bobby.


Centre Pompidou

Voor de viering van de geboorte van Hergé (1907-1983) worden her en der in Europa activiteiten georganiseerd, waaronder een grote tentoonstelling in het Centre Pompidou in Parijs.
Onder meer door de concurrentie van deze gratis tentoonstelling werd een expositie in het Museum voor Schone Kunsten in Brussel over de relatie tussen Hergé en de kunst afgelast.


Vele activiteiten

Staan niettemin op het programma in 'het geboorteland' van Kuifje: een Kuifje-beurs in Nijvel (10 maart), de uitgifte van een Hergé-munt van 20 euro (maart), de eerstesteenlegging van een museum (mei), de uitgifte van postzegels (22 mei), de musical 'Kuifje en de Zonnetempel' in Oostende (van 5 juli en tot 9 augustus), de inwijding van een Hergéplein in Doornik,...

(belga/hln)
Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_34 ... t.bron=RSS
tof hè :D :lol:
Bert

Bericht door Bert »

Kuifje aan 300km/u :P
enrico

Bericht door enrico »

Tin Tin goes international
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik ben bij de expositie geweest in het Centre-Pompidou, als je in de buurt bent, 't is gratis dus raad ik je aan het zeker te doen!
Ik vind het echt leuk om te horen dat er een Tintin Thalys gaat rijden! :D
TSP

Bericht door TSP »

TinTin of Kuifje is altijd al een favoriet van me geweest. :) Tot wanner duurd die expo?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

TSP schreef:TinTin of Kuifje is altijd al een favoriet van me geweest. :) Tot wanner duurd die expo?
April dacht ik, een boel originele albums en schetsen liggen er.
TSP

Bericht door TSP »

K moet maar eens ff kijken of k daar naartoe kan. Misschien ook nog ff naar het station om te kijken of die thalys er staat. Is die trein al gespot?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

sncf-sncb schreef:
TSP schreef:TinTin of Kuifje is altijd al een favoriet van me geweest. :) Tot wanner duurd die expo?
April dacht ik, een boel originele albums en schetsen liggen er.
Non, non, c'est jusqu'au 19 février. Vite! Vite alors! :D
Cliquez ici: http://www.centrepompidou.fr/Pompidou/M ... =2.2.1&L=1
TSP

Bericht door TSP »

C'est bon! Je lis Francais tres bien :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

TSP schreef:K moet maar eens ff kijken of k daar naartoe kan. Misschien ook nog ff naar het station om te kijken of die thalys er staat. Is die trein al gespot?
Andere plaatjes hier: http://www.wallorail.be/actu/0107/10.htm#tintin
TSP

Bericht door TSP »

Dat ziet er goed uit! En dan dat tekstballonetje boven het raam: "NESTOR!" :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

En het Thalys-logo op de locomotieven is vervangen door "Hergé". :P
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Het fresco van Kuifje in FBMZ:
Bijlagen
Kuifje FBMZ 2007-01-20
Kuifje FBMZ 2007-01-20
kuifje2_FBMZ_20070120.jpg (30.58 KiB) 4679 keer bekeken
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

En nog een keer:
Bijlagen
Kuifje FBMZ 2007-01-20
Kuifje FBMZ 2007-01-20
kuifje_FBMZ_20070120.jpg (59.82 KiB) 4678 keer bekeken
Plaats reactie