Eurostar verpulverde records in 2006

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Eurostar verpulverde records in 2006

Bericht door Patrick »

BRUSSEL - Eurostar, de hogesnelheidsoperator die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, heeft opnieuw een recordjaar achter de rug. De hst-operator vervoerde 7,85 miljoen reizigers, een stijging van 5,4 pct tegenover 2005, en realiseerde een verkoop van 518 miljoen pond (zo'n 773 miljoen euro), een stijging van 11,7 pct tegenover 2005.

De reizigersgroei situeerde zich vooral in het segment van de zakenreizigers (+17 pct). Door de toegenomen veiligheidsmaatregelen in de luchthavens en de slechte weersomstandigheden voor Kerstmis hebben veel reizigers het vliegtuig geruild voor de Eurostar. Naar schatting 1.000 zakenklanten per week hebben sindsdien definitief de overstap gemaakt, meent Eurostar.

De Eurostar rijdt ook steeds stipter. De punctualiteit klokte af op 91,5 pct, een nieuw record.

Eurostar verwacht dat 2007 een sterk jaar wordt. In november verhuist de hst-operator in Londen van Waterloo International naar St. Pancras International. Daardoor zal de reistijd voor reizigers tussen België/Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk nog verminderen. Een ritje Brussel-Londen met de Eurostar duurt dan nog maar 1.51 uur in plaats van 2.15 uur. sdw
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012007_023
TSP

Bericht door TSP »

een punctualiteit van 91,5% :shock: :o Dat zou ik ook wel willen op mijn traject!

Die gasten doen goede zaken.
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Nu nog een Eurostarretje naar Nederland, wij zijn die snelle boot kwijt tussen Harwich en Hoek van Holland :(.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Illegal_Alien schreef:Nu nog een Eurostarretje naar Nederland, wij zijn die snelle boot kwijt tussen Harwich en Hoek van Holland :(.
Daar vrees ik voor. Thalys zal wel zijn 'monopolie' als HST naar Nederland willen houden en bovendien zijn er personen- en bagagecontroles nodig bij Eurostar wat de nodige infrastructuur vergt. Thalys en Eurostar gaan trouwens nauwer samenwerken.
Pieter

Bericht door Pieter »

Patrick schreef:
Illegal_Alien schreef:Nu nog een Eurostarretje naar Nederland, wij zijn die snelle boot kwijt tussen Harwich en Hoek van Holland :(.
Daar vrees ik voor. Thalys zal wel zijn 'monopolie' als HST naar Nederland willen houden en bovendien zijn er personen- en bagagecontroles nodig bij Eurostar wat de nodige infrastructuur vergt. Thalys en Eurostar gaan trouwens nauwer samenwerken.
Thalys heeft geen monopolie in nederland he... Er is ook nog een ICE van de NS.
sweek

Bericht door sweek »

TSP schreef:een punctualiteit van 91,5% :shock: :o Dat zou ik ook wel willen op mijn traject!

Die gasten doen goede zaken.
Dat weet ik niet... er staat niets in over winst of verlies?
TSP

Bericht door TSP »

sweek schreef:Dat weet ik niet... er staat niets in over winst of verlies?
T ging mij om de punctualiteit.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

sweek schreef:
TSP schreef:een punctualiteit van 91,5% :shock: :o Dat zou ik ook wel willen op mijn traject!

Die gasten doen goede zaken.
Dat weet ik niet... er staat niets in over winst of verlies?
Algemeen bekend dat traject Brussel/Londen zwaar verlieslatend is. UK en F 'sponsoren' het verlies nog tot 2010. Zie http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_30 ... RPArtikels.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Pieter schreef:Thalys heeft geen monopolie in nederland he... Er is ook nog een ICE van de NS.
Dat is appels met peren vergelijken, want ze exploiteren elk een verschillende traject! :wink: Het enige HST-traject in Europa waar er onderlinge concurrentie is, is het traject Brussel - Keulen, waar Thalys en ICE het tegen mekaar opnemen! :wink:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Trainspotterke schreef:
Pieter schreef:Thalys heeft geen monopolie in nederland he... Er is ook nog een ICE van de NS.
Dat is appels met peren vergelijken, want ze exploiteren elk een verschillende traject! :wink: Het enige HST-traject in Europa waar er onderlinge concurrentie is, is het traject Brussel - Keulen, waar Thalys en ICE het tegen mekaar opnemen! :wink:
en brussel rijsel? kan je toch kiezen tussen TGV en eurostar? :P
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Trainspotterke schreef:
Pieter schreef:Thalys heeft geen monopolie in nederland he... Er is ook nog een ICE van de NS.
Dat is appels met peren vergelijken, want ze exploiteren elk een verschillende traject! :wink: Het enige HST-traject in Europa waar er onderlinge concurrentie is, is het traject Brussel - Keulen, waar Thalys en ICE het tegen mekaar opnemen! :wink:
en dat is pas concurrentie :-)
Plaats reactie