Materieel Schiphol-Dordrecht-Roosendaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
OO-MSS

Materieel Schiphol-Dordrecht-Roosendaal

Bericht door OO-MSS »

Hallo,
ik ga vrijdag tot schiphol.
in de trugreis neem ik de IC van 13h46 naar Dordrecht om dan om 14h56 naar Roosendaal te gaan.
Door welk materieel wordt dit gereden
NSNMBS

Re: Materieel Schiphol-Dordrecht-Roosendaal

Bericht door NSNMBS »

hallo OO-MSS

De IC van Schiphol is een VIRM (de nieuwe NS dubbeldecks-stellen)
De L-trein/stoptrein vanaf Dordrecht tot Roosendaal zal bestaan uit of mat'64 (onze stoptreinen met de bolle neuzen) of mDDM/DD-AR (mDDM is onze oude dubbeldekkers die met een motorrijtuig gereden word en DD-AR zijn precies dezelfde oude dubbeldecks-rijtuigen maar dan zonder motorwagen en ipv de motorwagen heb je een loc 1700 die duwt/trekt)

Als je mDDM hebt raad ik je aan in het motorrijtuig te zitten, maakt niet uit voor 1e of 2e klasse. Maar het is dan een zalig geluid! :)

NSNMBS

BTW groot kans dat je mij tegen komt :wink: Ben de vrijdag ook op Schiphol
sweek

Bericht door sweek »

Om .40 en .16 heb je comfortabelere, rechtstreekse verbindingen. :) Maar indien je graag verschillend materieel uitprobeert kun je doen wat jij doet!

(.40 zal ook een dubbeldeks IC (VIRM) zijn, .16 de Benelux)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

sweek schreef:
(.40 zal ook een dubbeldeks IC (VIRM) zijn, .16 de Benelux)
Als je dat vanaf Schiphol bedoeld moet ik je verbeteren, want de Benelux vertrekt om .40 en de IC naar Vlissingen om .16.

Maar waarschijnlijk was het OO-MSS's bedoeling om verschillend materieel te nemen??
sweek

Bericht door sweek »

NSNMBS schreef:
sweek schreef:
(.40 zal ook een dubbeldeks IC (VIRM) zijn, .16 de Benelux)
Als je dat vanaf Schiphol bedoeld moet ik je verbeteren, want de Benelux vertrekt om .40 en de IC naar Vlissingen om .16.

Maar waarschijnlijk was het OO-MSS's bedoeling om verschillend materieel te nemen??
Je hebt gelijk!
Je kunt op zich ook nog wel ICK meepakken tussen Den Haag HS en Dordrecht, indien je dat graag doet.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

bedankt NSNMBS en sweek.

inderdaad ik neem deze 2 voor de variateit van het materieel
OO-MSS
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Geen dank, en veel plezier dan alvast voor de vrijdag :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

NSNMBS schreef:Geen dank, en veel plezier dan alvast voor de vrijdag :wink:
zal ik zeker doen :D
Plaats reactie