Goed gezien, dan kan goedkeuren traxxen misschien nog even aanslepen...bobby schreef:super1500 schreef: NMBS betaalt tot 2012 een schadevergoeding aan HSA wegens te lange reistijd. Vanaf 2012 vervalt deze schadeclaim omdat dan de infrastructuur klaar zal zijn dit is dus de E19-lijn.
een vraagje.
stel dat de lancering van de HSA Benelux steeds weer uitgesteld wordt tot 2012, betekent dat dan dat NMBS geen schadevergoeding dient te betalen?
ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
"Requiem voor een misèretrein"
Dag allemaal,
In de Intermediair is deze week een artikel over de Beneluxtrein verschenen:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1365486
De uitgebreide versie daarvan is te lezen op de website van auteur Luuk Sengers zelf:
http://www.luuksengers.nl/artikelen/hsl ... trein.html
Groetjes,
Rian
In de Intermediair is deze week een artikel over de Beneluxtrein verschenen:
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=1365486
De uitgebreide versie daarvan is te lezen op de website van auteur Luuk Sengers zelf:
http://www.luuksengers.nl/artikelen/hsl ... trein.html
Groetjes,
Rian
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Toch nog een 'mooie' grensoverschrijdende trein tussen België en Nederland? Uit het Vervoersplan van de Nederlandse Spoorwegen:
De ingebruikneming van de HSL zal een nieuwe dimensie toevoegen aan het netwerk van
treindiensten. Zeker na de ingroeiperiode zullen de HSL-treindiensten zich in snelheid,
comfort en tarief onderscheiden van Intercity- en stoptreindiensten. De HSL is vooral
ontworpen om een nieuw marktsegment te bedienen en laat een aantal steden links
liggen. Ongetwijfeld zullen sommige Intercityreizigers tussen Amsterdam, Schiphol en
Rotterdam overstappen naar de HSL, evenals een deel van de reizigers met de Benelux
verbinding naar België. Maar de ‘exclusiviteit’ van de HSL en de omvang van de markt
maken het naar onze mening nodig en gewenst, dat op de corridor Amsterdam – Den Haag
– Rotterdam – Roosendaal – Brussel blijvend verbindingen van IC-kwaliteit tegen de
gewone prijs worden geboden. Reizigers behoren op grond van kwaliteit te kunnen kiezen
voor de HSL. Het moet uitdrukkelijk niet zo zijn dat de reizigers naar de HSL worden
gedwongen, doordat een beter passende verbinding hen ontnomen is.
De ingebruikneming van de HSL zal een nieuwe dimensie toevoegen aan het netwerk van
treindiensten. Zeker na de ingroeiperiode zullen de HSL-treindiensten zich in snelheid,
comfort en tarief onderscheiden van Intercity- en stoptreindiensten. De HSL is vooral
ontworpen om een nieuw marktsegment te bedienen en laat een aantal steden links
liggen. Ongetwijfeld zullen sommige Intercityreizigers tussen Amsterdam, Schiphol en
Rotterdam overstappen naar de HSL, evenals een deel van de reizigers met de Benelux
verbinding naar België. Maar de ‘exclusiviteit’ van de HSL en de omvang van de markt
maken het naar onze mening nodig en gewenst, dat op de corridor Amsterdam – Den Haag
– Rotterdam – Roosendaal – Brussel blijvend verbindingen van IC-kwaliteit tegen de
gewone prijs worden geboden. Reizigers behoren op grond van kwaliteit te kunnen kiezen
voor de HSL. Het moet uitdrukkelijk niet zo zijn dat de reizigers naar de HSL worden
gedwongen, doordat een beter passende verbinding hen ontnomen is.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
HLE 11 met de goedde oude rijtuigen moeten blijven !
geen enkele vertraging kan daaraan tippen
greetz 2302
geen enkele vertraging kan daaraan tippen
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
mmm de IC Charleroi rijdt vanaf december al tot Essen (als IR) dus nog klein stapje en Roosendaal heeft zijn IR-IC....HLE 2302 schreef:HLE 11 met de goedde oude rijtuigen moeten blijven !
geen enkele vertraging kan daaraan tippen
greetz 2302
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Dat staat in het hoofdstukje "4.1 Afstemming met consumentenorganisaties in het Locov", en driemaal raden van wie dit komt. Onderaan staat in cursief de reactie van NS daarop. Op dit specifieke stukje heeft NS in het vervoerplan alleen gereageerd met "internationale treinen vallen buiten de reikwijdte van de Concessie".Terminus schreef:Toch nog een 'mooie' grensoverschrijdende trein tussen België en Nederland? Uit het Vervoersplan van de Nederlandse Spoorwegen:
[...] Maar de ‘exclusiviteit’ van de HSL en de omvang van de markt
maken het naar onze mening nodig en gewenst, dat op de corridor Amsterdam – Den Haag
– Rotterdam – Roosendaal – Brussel blijvend verbindingen van IC-kwaliteit tegen de
gewone prijs worden geboden.
Groetjes,
Rian
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
een 11??? hemeltje nee, daarmee jaag je iedereen juist weg dan lijkt een IR of IC naar roosendaal met daar aansluiting op een IC naar amsterdam mij veel beterHLE 2302 schreef:HLE 11 met de goedde oude rijtuigen moeten blijven !
geen enkele vertraging kan daaraan tippen
greetz 2302
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Waarom niet kijken en afspreken met de NS en Prorail voor te kijken of de M6 rijtuigen roosendaal niet toegelaten worden desnoods vragen aan Prorail voor de bovenleiding wat hoger te hangen zodat er een verbinding Roosendaal - Essen - Antwerpen centraal/Berchem - Mechelen - de 3 Brusselse stations en zo verder naar chalala.
Dan is er heel waardig materiaal op de verbinding, kan je meer volk in zetten en met een goede overstap met de trein uit Amsterdam die dan nog eens aan het zelfde perron stopt voor de overstap nog vlotter te maken.
Is dit een Goed of Slecht idee?????
Dan is er heel waardig materiaal op de verbinding, kan je meer volk in zetten en met een goede overstap met de trein uit Amsterdam die dan nog eens aan het zelfde perron stopt voor de overstap nog vlotter te maken.
Is dit een Goed of Slecht idee?????
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Dat is een van de opties, voor zover ik weet, waarbij niet direct over de bovenleiding gesproken wordt, maar wel over het perron in Roosendaal, dat om de een of andere reden te hoog zou zijn voor M6.260689 schreef:Waarom niet kijken en afspreken met de NS en Prorail voor te kijken of de M6 rijtuigen roosendaal niet toegelaten worden desnoods vragen aan Prorail voor de bovenleiding wat hoger te hangen zodat er een verbinding Roosendaal - Essen - Antwerpen centraal/Berchem - Mechelen - de 3 Brusselse stations en zo verder naar chalala.
Overigens - als deze IC naar Roosendaal zou doorrijden, komt hij daar aan als net alle aansluitingen weg zijn. Suboptimaal dus.
Groetjes,
Rian
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
de nederlanders hebben inderdaad een andere perronhoogte dan bij ons, vooral voor de deur van het multifunctioneel gedeelte zou dat een probleem opleveren waardoor mensen met fietsen of rolstoel geen gebruik kunnen maken van de voorzieningen die aanwezig zijn.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Eigenlijk niet. De standaardhoogte is 76 cm, zoals Europees vastgelegd en zoals ook in België wordt gebruikt. Er is een tijdje 84 cm gebruikt, maar dat was maar een relatief korte periode en de perrons van Roosendaal zijn in die periode niet gewijzigd. Het zou me dus eigenlijk verwonderen als de Roosendaalse perrons te hoog blijken te zijn.Steven schreef:de nederlanders hebben inderdaad een andere perronhoogte dan bij ons
Groetjes,
Rian
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
tja standaard, dat is in belgie nog steeds iets raars aangezien wij nog steeds drie hoogtes (al zijn de laatste tijd meer en meer van die lage perrons aan het verdwijnen) hebben en laat mij zeggen dat ik persoonlijk de hoogte van 55 cm het beste geschikt vind voor die ene deur, bij de hoge perrons moet je opletten want dan gaat het iets naar beneden.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
M6 tot Roosendaal is inderdaad onderzocht, maar totaal niet haalbaar:
-gabarit (perron & bovenleiding)
-homologatie M6 (ook terug in België daar ombouw nodig is!)
-verlenging van de IC geeft korte keertijd in Roosendaal (neen danku!) en zoals vermeld: slechte aansluiting op de treinen van de NS.
-gabarit (perron & bovenleiding)
-homologatie M6 (ook terug in België daar ombouw nodig is!)
-verlenging van de IC geeft korte keertijd in Roosendaal (neen danku!) en zoals vermeld: slechte aansluiting op de treinen van de NS.
spoorwegrealist
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
Een nieuwe IC Brussel-Roosendaal... met varkensneuzen dan maar? (Veel andere mogelijkheden van materieel zijn er niet, vermoed ik)
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
AM96??????
die deur van de pakwagen staat hoger dan die van de M6. kijk naar de IC-O brussel maastricht I11 stuurstand +I11en kunnen wel aant perron.
die deur van de pakwagen staat hoger dan die van de M6. kijk naar de IC-O brussel maastricht I11 stuurstand +I11en kunnen wel aant perron.