ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

dient klassiek Benelux behouden te blijven?

Peiling eindigde op 27 jun 2007, 10:37

ja, in zijn huidige vorm?
39
55%
ja, met extra haltes?
9
13%
ja, via ander trajekt?
13
18%
nee
10
14%
 
Totaal aantal stemmen: 71

super1500

ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Bericht door super1500 »

De Nederlandse reizigersvereniging Rover dient een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit over de opheffing van de trein Brussel-Amsterdam

(HLN 19/03, volledig artikel:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_40 ... egorieArt5)
Laatst gewijzigd door super1500 op 19 mar 2007, 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
pietmol

Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Bericht door pietmol »

super1500 schreef:De Nederlandse reizigersvereniging Rover dient een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit over de opheffing van de trein Brussel-Amsterdam

(HLN 19/03, volledig artikel:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_40 ... egorieArt5)
volledig mee eens: de klassieke Benelux moet mi behouden blijven, eventueel met een aantal extra haltes (Essen, Delft, Leiden).

Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Ook ik sta hier volledig achter! Eerst "verprutsen" ze een lijn als Oostende-Keulen, nu lijkt Brussel-Amsterdam de volgende.
bobby

Bericht door bobby »

volledig eens met behoud van klassieke Benelux.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Bericht door Stijn82 »

Ik ben ook voor het behoud, alhoewel het mij moeilijk lijkt gezien de huidige staat van de HLE11, misschien kunnen ze het traject inkorten (bv. Antwerpen-Rotterdam) en een aantal extra haltes inlassen.

Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik zou zeggen, behouden, maar een 2uursdienst naast de nieuwe benelux.
En uitbreiden met enkele haltes (beperkt).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein :wink:
bobby

Bericht door bobby »

Stijn82 schreef:Ik ben ook voor het behoud, alhoewel het mij moeilijk lijkt gezien de huidige staat van de HLE11, misschien kunnen ze het traject inkorten (bv. Antwerpen-Rotterdam) en een aantal extra haltes inlassen.

Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
huidige toestand van de 11-jes heeft veel te maken met de onzekere toekomst van deze machines: het onderhoud wordt te veel beperkt tot reparatie ipv van preventief onderhoud.


inkorten van het trajekt zou net de rendabiliteit van de trein reduceren en moet vermeden worden.
Laatst gewijzigd door bobby op 19 mar 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein :wink:
NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
Kris

Bericht door Kris »

ik pleit voor behouden maar met gewijzigd traject:
Oostende-Brugge-Gent-Antwerpen Cl-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam

Dit omdat er nogal veel reizigers zijn die op het traject Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-A'pen reizen en omdat er veel reizigers vanuit NL naar Gent en Brugge gaan en vv
carlos

Bericht door carlos »

Kris schreef:ik pleit voor behouden maar met gewijzigd traject:
Oostende-Brugge-Gent-Antwerpen Cl-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam

Dit omdat er nogal veel reizigers zijn die op het traject Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-A'pen reizen en omdat er veel reizigers vanuit NL naar Gent en Brugge gaan en vv
Waarom deze trein beperken tot Rotterdam, gewoon laten doorsporen tot Amsterdam.

door de manier waarop sporen naar de de antwerpse noord-zuid tunnel georganizeerd zijn is het echter weinig waarschijnlijk dat treinen vanuit Antwerpen Zuid ooit door deze pijp zullen gaan.
bobby

Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.

Bericht door bobby »

pietmol schreef:Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
waarom niet ineens de Charleroi - Antwerpen (IC-i) laten doorsporen naar Brecht, Breda, Tilburg, Den-bosch, Utrecht, Amsterdam?
Terminus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

FLV-FGSP schreef:
Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein :wink:
NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:

Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Terminus schreef: In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:

Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
Klopt als een bus voor het NMBS-net, maar grensoverschrijdend geldt dat niet!
bobby

Bericht door bobby »

Terminus schreef:
FLV-FGSP schreef:
Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein :wink:
NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:

Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
en wat voor wie elders instapt vb antwerpen centraal (naar brecht)?
Plaats reactie