ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
De Nederlandse reizigersvereniging Rover dient een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit over de opheffing van de trein Brussel-Amsterdam
(HLN 19/03, volledig artikel:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_40 ... egorieArt5)
(HLN 19/03, volledig artikel:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_40 ... egorieArt5)
Laatst gewijzigd door super1500 op 19 mar 2007, 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
volledig mee eens: de klassieke Benelux moet mi behouden blijven, eventueel met een aantal extra haltes (Essen, Delft, Leiden).super1500 schreef:De Nederlandse reizigersvereniging Rover dient een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit over de opheffing van de trein Brussel-Amsterdam
(HLN 19/03, volledig artikel:http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_40 ... egorieArt5)
Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
Ik ben ook voor het behoud, alhoewel het mij moeilijk lijkt gezien de huidige staat van de HLE11, misschien kunnen ze het traject inkorten (bv. Antwerpen-Rotterdam) en een aantal extra haltes inlassen.
Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
huidige toestand van de 11-jes heeft veel te maken met de onzekere toekomst van deze machines: het onderhoud wordt te veel beperkt tot reparatie ipv van preventief onderhoud.Stijn82 schreef:Ik ben ook voor het behoud, alhoewel het mij moeilijk lijkt gezien de huidige staat van de HLE11, misschien kunnen ze het traject inkorten (bv. Antwerpen-Rotterdam) en een aantal extra haltes inlassen.
Zo zijn er minder locs nodig, en voor de reizigers die van België naar Amsterdam moeten is er de HST, voor binnenlands verkeer is het aanbod van NMBS en NS wel voldoende lijkt me.
inkorten van het trajekt zou net de rendabiliteit van de trein reduceren en moet vermeden worden.
Laatst gewijzigd door bobby op 19 mar 2007, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
Waarom deze trein beperken tot Rotterdam, gewoon laten doorsporen tot Amsterdam.Kris schreef:ik pleit voor behouden maar met gewijzigd traject:
Oostende-Brugge-Gent-Antwerpen Cl-Roosendaal-Dordrecht-Rotterdam
Dit omdat er nogal veel reizigers zijn die op het traject Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-A'pen reizen en omdat er veel reizigers vanuit NL naar Gent en Brugge gaan en vv
door de manier waarop sporen naar de de antwerpse noord-zuid tunnel georganizeerd zijn is het echter weinig waarschijnlijk dat treinen vanuit Antwerpen Zuid ooit door deze pijp zullen gaan.
Re: ROVER (NL) wil dat klassieke Benelux behouden blijft.
waarom niet ineens de Charleroi - Antwerpen (IC-i) laten doorsporen naar Brecht, Breda, Tilburg, Den-bosch, Utrecht, Amsterdam?pietmol schreef:Daarnaast zou er eigenlijk nog een tweede klassieke trein tussen Brussel en Amsterdam moeten ingelegd worden nl. Brussel Mechelen Antwerpen Brecht Breda Tilburg Den-bosch Utrecht Amsterdam
In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:FLV-FGSP schreef:NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
Klopt als een bus voor het NMBS-net, maar grensoverschrijdend geldt dat niet!Terminus schreef: In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:
Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.
en wat voor wie elders instapt vb antwerpen centraal (naar brecht)?Terminus schreef:In verband hiermee, een reeds eerder aangehaald berichtje uit de Mondig Mobiel:FLV-FGSP schreef:NS schat dat er in Dordrecht en Roosendaal een potentieel is van 1200 reizigers per dag richting België.Shrek schreef:als die nieuwe trein niet veel duurder is en niet gereserveerd moet worden mag de benelux gerust weg.
Voor die 3 mensen die in roosendaal moeten zijn zal er wel een stoptreintje ofzo blijven zeker, en al de rest is beter af met de nieuwe trein
HSA plant eigen tarieven (erg duur in de spits, aanbiedingen daarbuiten) en reserveringsplicht.
Enig lichtpuntje: wie in Brecht instapt voor een binnenlandse bestemming, hoeft geen toeslag te betalen en geen reservatie te maken. Zowel de Brecht-shuttle als de toekomstige HSA zullen toegankelijk zijn met normale kaartjes.