HSA/HSL Treinstel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pewiam

HSA/HSL Treinstel

Bericht door pewiam »

Afgelopen week was in Nederland de publieke presentatie van de nieuwe HSA/HSL treinstellen.
Aangezien er nog geen echte treinstellen klaar zijn werd er een model getoond. Opgemerkt diend te worden dat de vlinders bij het echte treinstel niet aanwezig zullen zijn, iets dat de meeste mensen nu juist het mooiste vonden aan het overigens met enig afgrijzen ontvangen beschildering...... Ik heb in ieder geval nog niemand gehoord die dit nu mooi vindt.
Ook de radiator voorop doet wat vreemd aan..... Het lijkt wel een dieselstel.
Groeten Pewiam
Afbeelding[/img]
Thomas

Bericht door Thomas »

Die versiering met vlinders is juist schoon. Het breekt het strakke wit/rood wat
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: HSA/HSL Treinstel

Bericht door sammarco1 »

pewiam schreef:Afgelopen week was in Nederland de publieke presentatie van de nieuwe HSA/HSL treinstellen.
Aangezien er nog geen echte treinstellen klaar zijn werd er een model getoond. Opgemerkt diend te worden dat de vlinders bij het echte treinstel niet aanwezig zullen zijn, iets dat de meeste mensen nu juist het mooiste vonden aan het overigens met enig afgrijzen ontvangen beschildering...... Ik heb in ieder geval nog niemand gehoord die dit nu mooi vindt.
Ook de radiator voorop doet wat vreemd aan..... Het lijkt wel een dieselstel.
Groeten Pewiam
Afbeelding[/img]
Hmm, had al reeds een aantal foto's geplaatst in "actualiteit internationaal/ HST treinstel in aantocht", op blz 7, en op mijn fotoalbum van de NS, vindt je nog meer foto's van de mockup !

Ben namelijk uitgenodigd geweest door HSA/NS om de officiele introductie van die trein bij te wonen ! Was een toffe sfeer daar in de Rai in Amsterdam

Hier de link:
http://www.trenomania.org/fotogallery/t ... ?album=373

onderaan....

Ik denk niet dat daar een radiator zit, maar een roluik of wat, om de koppeling af te schermen ! De vlinders zijn niet definitief, maar bij HSA vonden ze het idee toch ook niet misstaan, wie weet, krijgen we vlinders in die trein ! :D
Afbeelding
**********************************************************************************************************
edje

Bericht door edje »

Ik vind het treinstel rond uit lelijk.
De neus, is veels te groot, dat kan toch veel kleiner.
paljas

Bericht door paljas »

edje schreef:Ik vind het treinstel rond uit lelijk.
De neus, is veels te groot, dat kan toch veel kleiner.
Die neus is mss minder schadelijk voor de zwakke weggebruiker.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

paljas schreef:Die neus is mss minder schadelijk voor de zwakke weggebruiker.
Dat doet er toch niet helemaal toe , men mag toch niet op het spoor komen ? Tenzij in bundels ja , maar als je tegen 30 km/u al geen voetganger meer ziet .. :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22506
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

msts paljas maakte een flauwe grap aangezien in het gewoon verkeer heden alles gedaan word voor de zwakke weggebruiker :-) beetje de humor (hoe droog ook) inzien van zijn opmerking
sweek

Bericht door sweek »

Ik begin hem eigenlijk wel weer mooier te vinden. Het is in ieder geval erg uniek. De neus zou inderdaad beter kunnen, maar het is niet zo lelijk als die Spaanse neuzen.
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef:msts paljas maakte een flauwe grap aangezien in het gewoon verkeer heden alles gedaan word voor de zwakke weggebruiker :-) beetje de humor (hoe droog ook) inzien van zijn opmerking
Ik ben nu eenmaal de idioot van het forum hé :lol:
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Bericht door Arnenys »

Dat noemt men dan gestroomlijnd... :? vanboven gaat dat nog, maar die 'radiator'...misschien was een gewone ALSTOM toch beter geweest...

enfin...ze doen maar hé
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Achter die "radiator" zit de koppeling.
Misschien waren ze voor deze maquette gewoon te lui om een miniatuurkoppeling te maken, en is ziet het er helemaal anders uit...
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Bron: De Volkskrant (NL)

AMSTERDAM - De snelle treinen die de NS in Italië heeft besteld voor de HSL-Zuid zijn niet in 2008 klaar, maar pas in 2009. Hierdoor zal er langer gereden moeten worden met treinen die slechts 160 km/uur rijden over de baan die miljarden heeft gekost, zo blijkt uit de laatste voortgangsrapportage die ministeur Eurlings dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Over de V250 treinen loopt een arbitragezaak tussen het ministerie van Verkeer en Waterstaat en het consortium HSA (NS en de KLM) over de schuldvraag van de vertraging van de levering. Het ministerie stelt dat de NS de treinen te laat heeft besteld. De NS zegt dat de specificaties van het beveiligingssysteem te laat beschikbaar kwam.

Zelfs in 2009 is het niet zeker dat fabrikant Ansolbreda de V250 treinen zal leveren.. HSA sluit verdere vertraging niet uit.

Achja... Volgens mij krijg ik een dejavu :P
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Illegal_Alien schreef:
Bron: De Volkskrant (NL)

AMSTERDAM - De snelle treinen die de NS in Italië heeft besteld voor de HSL-Zuid zijn niet in 2008 klaar, maar pas in 2009. Hierdoor zal er langer gereden moeten worden met treinen die slechts 160 km/uur rijden over de baan die miljarden heeft gekost, zo blijkt uit de laatste voortgangsrapportage die ministeur Eurlings dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

[/b][/i]

Achja... Volgens mij krijg ik een dejavu :P
Dan maar snel huur bij Angel verlengen en korting bedingen ???
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

dentheo schreef: Dan maar snel huur bij Angel verlengen en korting bedingen ???
Of snel die Ansaldo-zooi afzeggen en andere stellen (ICE-3M/Alstom Pendolino/CAF CIVIA) kopen .. het gezeik met die stellen is nu al 3 jaar bezig en is nog steeds niet opgelost..

Had Peijs nu eenmaal eens degelijk werk geleverd en men een betere constructeur (Alstom) gekozen had hadden we niet nu deze idiote situatie.. :roll: :evil:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

msts.be schreef:
dentheo schreef: Dan maar snel huur bij Angel verlengen en korting bedingen ???
Of snel die Ansaldo-zooi afzeggen en andere stellen (ICE-3M/Alstom Pendolino/CAF CIVIA) kopen .. het gezeik met die stellen is nu al 3 jaar bezig en is nog steeds niet opgelost..

Had Peijs nu eenmaal eens degelijk werk geleverd en men een betere constructeur (Alstom) gekozen had hadden we niet nu deze idiote situatie.. :roll: :evil:
Je hebt helemaal gelijk! Oorspronkelijk zou die HSL sinds zomer 2005 rijden, we zijn nu al weer 2 jaar verder...
Plaats reactie