Rookvrije Duitse treinen per 1 september

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Rookvrije Duitse treinen per 1 september

Bericht door Patrick »

Vanaf 1 september: alle DB-treinen rookvrij. Ook de rokers"hoekjes" op de perrons zullen verdwijnen. (Per 1 juli zijn de lokale treinen rookvrij.)
De restauratiewagons waren een tijdje geleden reeds zonder stokjesrook.
(Bron)
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Im ICE Speisewagen hat man öfters eine Schere gebraucht um die Luft mal in handliche Stücke zu schneiden :lol:
Aber im Ernst es war teilweise schon übel vorallem von Freitag bis Sonntag.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Gibt es eigentlich noch einen richtigen Speisewagen im ICE? Oder sind es jetzt Bordbistros mit Stehplätze?
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Es sind im ICE1 noch richtige Speisewagenbereiche vorhanden genauso im ICE3. Beim ICE2 und den Neigetechnik ICE`s muss ich leider passen.
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

R4C-Fan schreef:Es sind im ICE1 noch richtige Speisewagenbereiche vorhanden genauso im ICE3. Beim ICE2 und den Neigetechnik ICE`s muss ich leider passen.
In die meisten ICE3 züge gibts kein richtige Speisewagen mehr, nuhr eine Bordbistro, wo es zum gluck doch noch richtiges essen gibt.
R4C-Fan

Bericht door R4C-Fan »

Das kommt darauf an ob man einen aus der 1. oder 2. Bauserie erwischt hat wobei der Umbau innerhalb der 1. Bauserie auch am laufen ist.
Kris

Bericht door Kris »

Dus vanaf 1 september zijn alle treinen in België rookvrij...
Spijtig want op de ICE is er altijd plaats in de rokers.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Het werd wel eens tijd, als ik wel eens met een DB trein meeging, en je kwam in de rokerswagen dan zag het daar helemaal blauw van de rook! :shock:
edje

Bericht door edje »

Maar je hoeft toch niet in de rokersruimte te komen.
Ik vind het anti-rook beleid grote onzin, als iemand de route naar zijn longen wil asfalteren moet hij/zij dat zelf weten, ik ga wel ergens anders staan.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

edje schreef:Maar je hoeft toch niet in de rokersruimte te komen.
Ik vind het anti-rook beleid grote onzin, als iemand de route naar zijn longen wil asfalteren moet hij/zij dat zelf weten, ik ga wel ergens anders staan.
Over het algemeen zijn ook veel meer niet-rokers dan mensen die wél roken.
Voor een bepaalde groep jongeren is het ook lachen om eens met je sigaret een stoel in de hens te zetten...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

sncf-sncb schreef:[...] Voor een bepaalde groep jongeren is het ook lachen om eens met je sigaret een stoel in de hens te zetten...
Euh, vertaling naar het Vlaamsch? :wink:
rvdborgt
Berichten: 4329
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:
sncf-sncb schreef:[...] Voor een bepaalde groep jongeren is het ook lachen om eens met je sigaret een stoel in de hens te zetten...
Euh, vertaling naar het Vlaamsch? :wink:
Normaliter verwijs ik dan naar Van Dale, maar ik zie dat "hens" wel treffers oplevert, maar gek genoeg niet de verklaring. "in de hens zetten" = in de fik steken.

Groetjes,

Rian
Plaats reactie