Problemen geduwde treinen in Nederland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Steven schreef:raar een trein die normaal breekt (in belgie toch) komt volledig tot stilstand hoor als de leidingen breken komen de remmen vast
en wat als er een locomotoef daar zit te duwen gelijk zot?
1607

Bericht door 1607 »

die remleidingen zijn dan gebroken he. dus die loc remt ook. :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

SIMPY.be schreef:
Steven schreef:raar een trein die normaal breekt (in belgie toch) komt volledig tot stilstand hoor als de leidingen breken komen de remmen vast
en wat als er een locomotoef daar zit te duwen gelijk zot?
Als de druk daalt in de leiding van de automatische rem (5 bar-leiding) door een breuk van een leiding, of trekken aan de noodrem etc. gaan niet alleen de remmen werken, ook de trekkracht (duwkracht) schakelt automatisch uit
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd wij noemen dat de control switch is een contact dat in de kring van de tractiemotoren zit en eens de lucht in de leiding van de rem wegloopt gaat dit contact open en zodoende krijgen de motoren geen stroom meer
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

owkej, thx
Plaats reactie