Problemen op het Nederlandse spoorwegnet met Thalys en ICE

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Problemen op het Nederlandse spoorwegnet met Thalys en ICE

Bericht door Bibke »

In Nederland zijn er problemen met de internationale treindiensten van hogesnelheidsoperatoren Thalys (van en naar België en Frankrijk) en ICE (Duitsland). Het communicatiesysteem voor machinisten en verkeersleiding functioneert niet. Tussen Amsterdam en Brussel worden de reizigers vervoerd in de gewone Benelux-treinen en is er sprake van vertragingen.

Omdat het communicatiesysteem (GSM-r) in Nederland niet werkt, zijn al zeker vijf treinen op de lijn tussen Amsterdam en Parijs (via Brussel) geschrapt. In België zijn er geen problemen met het systeem.

"Tussen Amsterdam en Brussel kunnen reizigers overstappen op een gewone Benelux-trein. Daardoor zijn er vertragingen van een half uur tot een uur. Vanuit Brussel kunnen de reizigers richting Parijs overstappen op een andere Thalys-trein", zo legt Patricia Baars van Thalys uit.

Volgens Baars is het ook nog niet duidelijk hoe lang de technische problemen nog zullen duren.



Bron: Het Belang van Limbug: http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/de ... C974F9CF85}
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Leve de moderne technologie !
GSM-R, ETCS, ... niets anders dan problemen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik begon me al af te vragen waarom bijna alle Thalys'en vertraagd waren of uitvielen vandaag... :?
Als het de 25e maar wel weer marcheert!
FlyingDutchman

Bericht door FlyingDutchman »

Dan kunnen ze de TEE Ile de France weer laten rijden tussen Amsterdam en Parijs. :lol:
Nu is de Benelux nog ergens goed voor, misschien dat de overheid nu wakker wordt, en beseft dat de Benelux moet blijven rijden.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

FlyingDutchman schreef:Dan kunnen ze de TEE Ile de France weer laten rijden tussen Amsterdam en Parijs. :lol:
Nu is de Benelux nog ergens goed voor, misschien dat de overheid nu wakker wordt, en beseft dat de Benelux moet blijven rijden.
TEE Île-de-France reed maar tot Bruxelles toch? Want volgens mij ben je in de war met de Etoile-du-Nord.
wattman
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Bericht door wattman »

Zowel de Ile de France (TEE 81/88 ) als de Etoile du Nord (TEE 82/85)hebben Amsterdam - Parijs gereden.

Uit de zomerdienstregeling 1978:

TEE 82 (Etoile du Nord)
V Amsterdam 8.56
V Brussel Z 11.33
A Parijs N 14.05

TEE 85 (Etoile du Nord)
V Parijs N 17.44
V Brussel Z 20.13
A Amsterdam 22.45

TEE 81 (Ile de France)
V Parijs N 7.22
V Brussel Z 9.50
A Amsterdam 12.30

TEE 88 (Ile de France)
V Amsterdam 18.01
V Brussel Z 20.35
A Parijs 23.07
Fles

Bericht door Fles »

sncf-sncb schreef:Ik begon me al af te vragen waarom bijna alle Thalys'en vertraagd waren of uitvielen vandaag... :?
Als het de 25e maar wel weer marcheert!
Wees gerust, alles doet het weer ;)
Plaats reactie