Trein Dordt belaagd door stenengooiers

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Trein Dordt belaagd door stenengooiers

Bericht door Daniël »

Trein Dordt belaagd door stenengooiers
Op het treinstation Stadspolders in Dordrecht is dinsdag rond kwart over tien 's avonds een trein beschadigd geraakt nadat onbekenden stenen hadden gegooid.

Niemand raakte bij het incident gewond. Er sneuvelde een aantal ruiten van de trein. De machinist reed door maar besloot gezien de impact van het incident toch te stoppen bij Sliedrecht.

Een 17-jarige jongen uit Rijswijk stond op het station in de buurt van de stenengooiers en kwam er met de schrik vanaf. Toch heeft hij aangifte gedaan van poging tot doodslag dan wel zware mishandeling. De politie Zuid-Holland-Zuid neemt de zaak hoog op en is op zoek naar getuigen van het incident.

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regioni ... emid=45690

’Stenen vlogen om de oren van conducteur’
DORDRECHT - ,,Onze conducteur had het gevoel dat de stenen hem om de oren vlogen.
Niet zo maar steentjes, maar flinke keien. Er stonden een stuk of negen jongeren met een vooraad stenen. Het was heel bedreigend.’’ Woordvoerder J. Vermeer van Arriva komt woorden tekort om zijn verbijstering uit te spreken over het incident van dinsdagavond, waarbij op station Stadspolders een trein op een stenenregen onthaald werd: ,,Dit is bizar. Zo iets hebben we nog nooit meegemaakt.’’

Door de stenen werd een aantal zijruiten vernield, net als een lichtbak met bestemmingen. In de trein zit verder een groot aantal deuken. Hoeveel het herstel gaat kosten is niet duidelijk. Arriva zal aangifte doen van vernieling en bedreiging. ,,We hopen dat de politie de daders weet te vinden, niet eens zo zeer om de schade te verhalen maar vooral als genoegdoening naar onze medewerkers en reizigers.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden ... 590092.ece
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

pffffffffff, daar ook al ?????

hmmmmmm echt waar, wat bezielt die gasten eigenlijk???
Fles

Bericht door Fles »

5307 schreef:pffffffffff, daar ook al ?????
Nieuw is het niet hoor, ik kan me uit recente jaren voorvallen herinneren waarbij een jongen veroordeeld is voor het gooien van een baksteen door een ruit van een trein waarbij een meisje gewond raakte (Ede), een stalen bankschroef die vanonder de bovenleiding hing, vastgemaakt aan een vrachtwagen-sjorband die aan de grond ergens vastzat (Kortsluiting + vuurbol in de cabine van de machinist, tussen Oss en Nijmegen), en een betonnen paal die met prikkeldraad in de nacht aan de onderkant van een viaduct vastgebonden was, die dus ook bij de eerste ochtendtrein door de ruit vloog (Tussen Nijmegen en Venlo). Hebben we het nog niet over alle vuilniscontainers en winkelkarren die links en rechts voor de gein op het spoor geduwd worden.

En soms is er niet eens sprake van opzet. In de Schipholtunnel is er vorig jaar eentje met een schoonmaak-schuurmachine het perron afgereden, waar toen ook een trein opgeknotst is.

:roll:
wattman
Berichten: 268
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Bericht door wattman »

Het is helaas iets van alle tijden.
Ik trof ooit in - naar ik meen - 1978 in een trein Venlo - Den Haag een coupe aan met ingegooide ruit, en (helaas) bloedsporen.
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Helaas zijn niet alleen de treinen het slachtoffer.. Een paar jaar geleden (denk ik, weet niet meer zeker wanneer) is er een vrouw overleden doordat er een steen door de voorruit van haar auto kwam, die vanaf een viaduct werd gegooid. Ik geloof dat de daders er met een flinke straf vanaf zijn gekomen. Sindsdien zie je hier in Nederland bij een groot aantal viaducten hekken erlangs staan...

T zal wel door de klimaatsveranderingen komen... vroeger gooiden we met sneeuwballen :S
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

AzzurroNL schreef:T zal wel door de klimaatsveranderingen komen... vroeger gooiden we met sneeuwballen :S
Of ijsballen :roll:
Plaats reactie