Ryanair versus Eurostar

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Ryanair versus Eurostar

Bericht door Patrick »

De Britse "Advertising Standards Authority" (soort orgaan dat waakt over de correctheid van publiciteit) heeft Ryanair veroordeeld wegens misleidende publiciteit.
Ryanair had in advertenties aangegeven dat vliegen van/naar Stansted - Charleroi goedkoper, vlugger en stipter was dan reizen met de Eurostar.
(Rynair = 70' versus Eurostar = 131 minuten)
De ASA vindt dat Ryanair daar 1u.45min. moet bijtellen wegens het voor- en natransport naar het centrum van Londen/Brussel en uiteraard de kosten voor dat transport.
Leuke reactie van Ryanair: ""Only the very rich or the very slow waste their time on Eurostar". (En hun persbericht is nog leuker.)
(Bron: BBC)
Wover

Bericht door Wover »

Vliegen voor afstanden kleiner dan 500km is bijna altijd trager en duurder met het vliegtuig. Met Ryanair is het misschien goedkoper, maar minstens enkele uren langer.

Je moet rekenen op minstens een half uur transport naar de luchthaven + een half uur van de bestemming naar het centrum en daarbij ook nog rekenen dat je anderhalf à twee uur op voorhand op de luchthaven moet zijn.

Dan komen we aan ongeveer 3u30min met Ryanair en laat ons zeggen 2u30min met Eurostar.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ryanair geeft ook niet de werkelijke kost in zijn advertenties, eurostar doet dit voor zover ik weet wel :P
Fles

Re: Ryanair versus Eurostar

Bericht door Fles »

Patrick schreef:Leuke reactie van Ryanair: ""Only the very rich or the very slow waste their time on Eurostar". (En hun persbericht is nog leuker.)
Wat een idioten daar zeg :lol: En wat een grootspraak :P Die komen nogeens goed voor de val :idea:
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Ryanair versus Eurostar

Bericht door K V B »


"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.

Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket"
"On the other hand, only the geographically challenged would claim that Ryanair flies to Brussels"
pietje

Re: Ryanair versus Eurostar

Bericht door pietje »

K V B schreef:

"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.

Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket"
"On the other hand, only the geographically challenged would claim that Ryanair flies to Brussels"
or to London (Stansted is zo maar even 56 km van het centrum van London)
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Nu is Londen wel gi-gan-tisch, en zijn er ook mensen die niet in het centrum moeten zijn. Het is één van de redenen waarom bijvoorbeeld vluchten van VLM vanuit Deurne naar London City Airport behoorlijk populair zijn. LCY ligt nu eenmaal vrij dicht bij Canary Wharf, wat een van de belangrijkste nieuwe attractiepolen is van Londen.
London Stansted ligt wat verder af van het centrum, maar bijvoorbeeld mensen uit pakweg Tottenham lijkt me Stansted nog niet zo'n slechte keuze.
Niettemin, geef mij toch maar de trein :P
Hagelander

Bericht door Hagelander »

Mja, maar in het station waar Eurostar toekomt, ben je met de metro toch ook vrij snel ter plaatse. Ik weet nu wel niet of het nieuwe station (St-Pancras?) ook zo centraal gelegen is als Waterloo, maar er zijn in ieder geval toch ook verschillende metrolijnen die daar toekomen.
Fles

Bericht door Fles »

groentje schreef: bijvoorbeeld mensen uit pakweg Tottenham lijkt me Stansted nog niet zo'n slechte keuze.
Kan zijn natuurlijk, maar adverteer dan met "Snel en goedkoop van Charleroi naar Tottenham!"

Als de vlag de lading een Beetje wil dekken dan ;)
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door thejay »

Hagelander schreef:Mja, maar in het station waar Eurostar toekomt, ben je met de metro toch ook vrij snel ter plaatse. Ik weet nu wel niet of het nieuwe station (St-Pancras?) ook zo centraal gelegen is als Waterloo, maar er zijn in ieder geval toch ook verschillende metrolijnen die daar toekomen.
Zie plannetje van de Eurostar-site:

http://stpancras.eurostar.com/_img/static-map-fl.gif
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Ryanair versus Eurostar

Bericht door K V B »

pietje schreef:
K V B schreef:

"Only in the parallel universe of the ASA quango can a 1 hr 10 minute flight be declared to be longer than a 2hr 11minute train journey. Even a 4 yr old with basic maths could tell you that the flight is shorter.

Similarly, only the mathematically challenged ASA could declare that a £15 airfare is 'not necessarily cheaper' than a £27 train ticket"
"On the other hand, only the geographically challenged would claim that Ryanair flies to Brussels"
or to London (Stansted is zo maar even 56 km van het centrum van London)
Eurostar kan natuurlijk altijd claimen dat zij op London(Ashford) -> Brussels South-West(Lille) veel sneller zijn dan Ryanair.
Laatst gewijzigd door K V B op 25 aug 2007, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Hagelander schreef:Mja, maar in het station waar Eurostar toekomt, ben je met de metro toch ook vrij snel ter plaatse. Ik weet nu wel niet of het nieuwe station (St-Pancras?) ook zo centraal gelegen is als Waterloo, maar er zijn in ieder geval toch ook verschillende metrolijnen die daar toekomen.
Sint-Pancras is zelfs nog centraler gelegen dan Waterloo! :wink:
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Het hangt er vanaf waar in Londen je moet zijn. Of van waar uit Engeland je wil komen. Waterloo had een zeer goede verbinding met Zuidoost-Engeland, St-Pancras is het eindstation voor de lijnen uit het Noorden...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

groentje schreef:Het hangt er vanaf waar in Londen je moet zijn. Of van waar uit Engeland je wil komen. Waterloo had een zeer goede verbinding met Zuidoost-Engeland, St-Pancras is het eindstation voor de lijnen uit het Noorden...
Dat is waar, maar qua metrolijnen ben je toch beter af in Saint-Pancras, plus je bent dichter bij het centrum van Londen.
Hagelander

Bericht door Hagelander »

Toen ik enkele jaren geleden naar Londen vloog, weet ik nog dat het voordeel in tijd al onmiddellijk gedaan was, omdat Heatrow - Londen centrum ook nog eens een uurtje op de metro zitten was. En vandaag de dag is vliegen helemaal geen pretje meer. Je moet twee uur op voorhand al in Zaventem zijn, de controles duren soms heel lang, en vertrekken in Heatrow is een ramp (zoek maar eens tijdig uit waar je moet zijn). Neen neen, sinds ik de Eurostar naar Londen genomen heb, ben ik een grote voorstander van die treinverbinding. Er is echt niets snellers en comfortabeler. Die reclame van Ryanair is dus klinkklare onzin. Trouwens, de prijzen zijn niet altijd netto, de vluchten zijn niet altijd zeker, de administratie is er een ramp en de reclame is eveneens misleidend door de namen die voor luchthavens gebruikt worden (Charleroi is Brussels-south, waarom dan niet ineens Brussels-east voor Bierset en Brussels-west voor Oostende?).
Plaats reactie