Taurus Vmax 357

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Taurus Vmax 357

Bericht door sammarco1 »

Weet iemand of die Taurus Vmax 357 nog in Nederland vertoefd?
En of er nog testritten worden gedaan?

En waar die lok in depot staat?

Ik zou hem graag willen gaan fotograferen...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Wover

Bericht door Wover »

Op 31 augustus heb ik hem nog gezien: http://nl.youtube.com/watch?v=4V507-MFY6Q
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Hij is laatst via Breda en Tilburg vanuit Rotterdam terug verplaatst naar Duitsland, daar heeft 'm op de open-deur van Wildenrath gestaan. Waar hij nu is, geen flauw idee... Ik denk in ieder geval niet in Nederland. :wink:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

De kans is klein dat hij nog naar Nederland komt.
Deze lok 1216 050 is nu nog van Siemens maar wordt in december 2007 overgedragen aan de ÖBB (vijfigste Taurus van de derde generatie) en zal vanaf dan waarschijnlijk in normale lijndienst worden ingezet.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Verdorie, drie keer is mij die lok ontgaan.... geen eens tijd gehad om die te gaan zoeken, jammer.... Maar ik zit nu in Wenen, en potverdrie, er staan hier ook ferme machienes....ben nu nog op zoek naar die mozart Taurus en de rest van die familie :wink:
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

sammarco1 schreef:....ben nu nog op zoek naar die mozart Taurus en de rest van die familie :wink:
Ik weet niet of Taurus 1116 250 nog steeds zijn Mozart livrei heeft.
Normaal was voorzien dat deze lok slechts 1 jaar als Mozart lok zou rijden en dat jaar is al 2 maanden verstreken. Het zou dus best kunnen dat hij nu al opnieuw een rode livrei heeft.
ziemon

Bericht door ziemon »

de mozart is nog gewoon de mozart

de 050 reed idd nog de 30e-31e augustus in NL (dus na de open dag van Wegberg nog, die was op de 22e)

er gaan geruchten dat de 050 nooit aan de OBB wordt overgedragen maar gewoon Siemens lok blijft...
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

ziemon schreef:er gaan geruchten dat de 050 nooit aan de OBB wordt overgedragen maar gewoon Siemens lok blijft...
Of laten we het anders zeggen: Railion kreeg ook 3 nieuwe serielocs tvv de 189 001 I, 189 002 I en 189 003 I.Die zijn namelijk Dispoloks geworden (ES64F4-004,-005 en -006).Dus het zou goed mogelijk zijn dat de 1216 050 gewoon de ES64U4 001 wordt en de ÖBB een 'nieuwe' 1216 050 krijgt zodat die gelijk is aan de rest van de locs..
ziemon

Bericht door ziemon »

ja dat is het idee, maar het is afwachten, zoiets wordt meestal in een contract vooraf vastgelegd, en het verhaal was tot nu toe altijd dat de 050 de laatste OBB machine zou worden, ga je je toch afvragen hoe dat soort dingen de wereld in komen (tja en dat weet ik nu zelf eigenlijk ook wel.. pas op mijn tellen tegenwoordig..)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Maar, msts.be, bij de BR 189 stond wel in het contract dat de 3 prototype 189'ers vervangen zouden worden. De 1216 050 is geen prototype, en is al helemaal gelijk aan de andere, op de livrij na dan. die 2 dingen kan je dus moeilijk vergelijken!
Een Dispoloc zal het dan zowiso niet worden, want, Dispoloc is niet meer van Siemens... Dus dan kan men die loc evengoed aan de ÖBB verkopen... Als Siemens die loc bijhoudt, zla het eerder worden zoals de 128 001 van Bombardier, denk ik, die men gebruikt voor testtreinen e.d., en voor publiciteit!
Maar, voorlopig is er nog niets dat we uit een betrouwbare bron weten over deze loc veronderstel ik.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
bahnrunner
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)

Bericht door bahnrunner »

De 1216 050 verblijft nu in Duitsland was afgelopen week op een lokfest ofzo te zien. Zie onder andere hier overgens had ik hem op de HSL in öBB liverie, zou hem ook weleens willen zien in die andere kleur :-)
ziemon

Bericht door ziemon »

de 050 staat momenteel in Munchen voor een software update en gaat dan testen in Oostenrijk. En mocht het een siemens lok blijven, dan is het idd zoiets als de 128 001. Mogelijk kan natuurlijk later alles nog verkocht worden. Dit type is zowieso nooit voor Dispolok gepland, daar het in Siemens-tijd geen meerwaarde bood tov van de ES64U2 en ES64F4. Nu is alles van Mitsui en die willen gewoon extra's 189ers. Goederenvervoer is namelijk veel belangrijker voor de lok-markt!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
ziemon schreef: Dit type is zowieso nooit voor Dispolok gepland, daar het in Siemens-tijd geen meerwaarde bood tov van de ES64U2 en ES64F4. Nu is alles van Mitsui en die willen gewoon extra's 189ers. Goederenvervoer is namelijk veel belangrijker voor de lok-markt!
Kost een Taurus dan meer dan een BR 189? Want, die heeft geen meerwaarde, maar als die niets meer kost, en enkel de kast (en de 200 kmph) anders is, kon men daar toch evengoed een Taurus met 140 kmph van maken, want, een Taurus is toch ook modulair en dus makkelijk aan te passen, nietwaar?
Worden er dan nog steeds BR189'ers met die kast gebouwd?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
ziemon

Bericht door ziemon »

geen idee of die meer kost, maar waarom een extra type introduceren als het niet hoeft? en daarbij moeten alle toelatingen overnieuw...loont nooit...

Een voor Mitsui wordt (ook tot mijn verbazing..maja de macht van de leasing bedrijf is tegenwoordig erg groot!) idd nog eenmalig een serie van 50 machines gebouwd met de 189 kast. Want de 189 kan straks al vele landen in.

daar moet je nog bij optellen dat de ES64U4 met Taurus kop eigenlijk nooit gepland is geweest, maar een knutselwerkje is in opdracht van de OBB, welke in paniek nog tot dit heeft kunnen komen, daar ze in het internationaal vervoer geen rol kunnen spelen met alleen 1016 en 1116. Siemens gaat hierna ook verder met hetzelfde platform maar met de vernieuwde kopvorm, zoals voor de Reeks 18 dus.
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Alvast iedereen bedankt voor zoveell informatie
Tot hier toe heb ik nog maar een speciale Taurus kunnen fotograferen , en dat is die met het rode kruis erop !
De VMax 357, en de Taurus met de voetbal erop reed net voor mijn neus weg toen ik op het station in Wien Westbahnhof aankwam

[img=http://img522.imageshack.us/img522/4590/bb11wn5.th.jpg]

Jammer, maar ik kom nog wel vaker in Oostenrijk
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Plaats reactie