10 jaar Thalys!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

10 jaar Thalys!

Bericht door Elgar »

Sinds 1996 rijdt de Thalys tussen Brussel en Parijs, dat is 10 jaar geleden :!: Om dit te vieren kan je enkel vandaag ticketten kopen aan slechts € 10 enkele reis.
Hier vind je meer uitleg: http://www.thalys.com/be/nl//thalys-crazy-day-21-03-06

Ter gelegenheid van deze 10de verjaardag, gaat Thalys een site opstarten over de historische gebeurtenissen van de verbinding Parijs-Brussel-Amsterdam/Keulen van 1846 tot 2006. Ze zoeken nog foto's, filmpjes, verhalen...
http://www.thalystory.com/nl/contributions/home.html
ICE3-Mann

Bericht door ICE3-Mann »

Al 10 jaar :shock:, ocharme de pendelaars. Hoog tijd voor ICE3op deze verbinding :idea:.

ICE-Bär :lol:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

ICE3-Mann schreef:Al 10 jaar :shock:, ocharme de pendelaars. Hoog tijd voor ICE3op deze verbinding :idea:.

ICE-Bär :lol:
Ik had ooit eens een gesprek met een Duitse 'lokfuhrer' die ICE's en Thalysen bedient tussen Duitsland en Brussel, zijn keuze (gebaseerd op betrouwbaarheid) : Thalys........
:? :? :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mm kheb al verschillende klokken gehoord, het meest storende aan de ICE schijnt vooral de sprekende stem te zijn die zegt da er een storing is
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:mm kheb al verschillende klokken gehoord, het meest storende aan de ICE schijnt vooral de sprekende stem te zijn die zegt da er een storing is
Nu nog de klepel vinden :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe tja :-) denk da de mening van bestuurder tot bestuurder wel zal verschillen, eigenlijk zou je alle bestuurders moeten kunnen spreken en daaruit een gemiddelde mening kunnen opstellen :-)

Bericht door »

e49memling schreef:
ICE3-Mann schreef:Al 10 jaar :shock:, ocharme de pendelaars. Hoog tijd voor ICE3op deze verbinding :idea:.

ICE-Bär :lol:
Ik had ooit eens een gesprek met een Duitse 'lokfuhrer' die ICE's en Thalysen bedient tussen Duitsland en Brussel, zijn keuze (gebaseerd op betrouwbaarheid) : Thalys........
:? :? :?
Ik denk, en dat heb ik hier al heel dikwijls opgemerkt hier op dit forum, dat het gras dikwijls groener is aan de overkant...!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Steven schreef:mm kheb al verschillende klokken gehoord, het meest storende aan de ICE schijnt vooral de sprekende stem te zijn die zegt da er een storing is
Mmm , de bestuurders van Railion die BR185 besturen kennen die stem nog beter :lol: Op de ICE-3 zal het nog niet zo erg zijn denk ik ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe ik heb het ni over hoeveel je die stem kan horen wel over het feit da ze er is :-)
Jules

Bericht door Jules »

Het is hier op dit forum altijd hetzelfde, willen jullie eigenlijk feiten kennen of gewoon verhaaltjes vertellen. Er zit wel wat meer achter dan hetgeen je ziet
De Thalys ICE discussie is zeer simpel. Het grote gedeelte van de bestuurders en begeleiders zijn het hierover eens tot zelfs mensen van de DB geven toe dat qua rijcomfort een Thalys veel beter is dan een ICE. En dan gaat het wel degelijk over rijcomfort. De trillingen en het geluidsniveau in een rijtuig van een ICE liggen een pak hoger dan op een Thalys. Dit is gewoonweg vastgesteld op proefritten daar bestaat geen discussie over.
Het gebruik van een Thalys is een pak eenvoudiger en sneller dan met een ICE. Bij een overgang van spanning, sectionnering, opening DJ moet je op een ICE een pak handelingen doen alvorens je terug kan sluiten en verder rijden. Bij een Thalys gaat dit veel sneller.

De bedrijfszekerhijd op een ICE op 3kV is nog slechter dan die van een Eurostar. Het kleinste probleem kan ervoor zorgen dat je in nood valt.

De electronica aan boord is een pak geavanceerder op een ICE daar is ook geen twijfel over en wat het design betreft zowel binnen als buiten is een ICE een juweel tegenover een Thalys.

Ze zouden beter de pluspunten van beide treinen combineren...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja om da laatste te zien gebeuren zal er nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel water naar de zee moeten stromen vrees ik
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:tja om da laatste te zien gebeuren zal er nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel water naar de zee moeten stromen vrees ik
ge hebt geluk, want morgen gaat het regenen, dat is wat extra water :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

maar nog ni voldoende denk ik :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

hallow iedereen ik heb in de haast van die 10€ actie per ongeluk verkeerde ticketten gereserveerd :oops:
hoe kan ik van 2 tickets Parijs-Brussel in 2de klas op 12/4 om 15u25 af geraken? :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik dacht dat je tot een paar uur voor vertrek je tickets nog kan inleveren en je 100 % je geld terug krijgt, maar dit geld wel niet voor alle ticketformules! :?
Plaats reactie