10 jaar Thalys!
10 jaar Thalys!
Sinds 1996 rijdt de Thalys tussen Brussel en Parijs, dat is 10 jaar geleden Om dit te vieren kan je enkel vandaag ticketten kopen aan slechts € 10 enkele reis.
Hier vind je meer uitleg: http://www.thalys.com/be/nl//thalys-crazy-day-21-03-06
Ter gelegenheid van deze 10de verjaardag, gaat Thalys een site opstarten over de historische gebeurtenissen van de verbinding Parijs-Brussel-Amsterdam/Keulen van 1846 tot 2006. Ze zoeken nog foto's, filmpjes, verhalen...
http://www.thalystory.com/nl/contributions/home.html
Hier vind je meer uitleg: http://www.thalys.com/be/nl//thalys-crazy-day-21-03-06
Ter gelegenheid van deze 10de verjaardag, gaat Thalys een site opstarten over de historische gebeurtenissen van de verbinding Parijs-Brussel-Amsterdam/Keulen van 1846 tot 2006. Ze zoeken nog foto's, filmpjes, verhalen...
http://www.thalystory.com/nl/contributions/home.html
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Ik denk, en dat heb ik hier al heel dikwijls opgemerkt hier op dit forum, dat het gras dikwijls groener is aan de overkant...!e49memling schreef:Ik had ooit eens een gesprek met een Duitse 'lokfuhrer' die ICE's en Thalysen bedient tussen Duitsland en Brussel, zijn keuze (gebaseerd op betrouwbaarheid) : Thalys........ICE3-Mann schreef:Al 10 jaar , ocharme de pendelaars. Hoog tijd voor ICE3op deze verbinding .
ICE-Bär
Het is hier op dit forum altijd hetzelfde, willen jullie eigenlijk feiten kennen of gewoon verhaaltjes vertellen. Er zit wel wat meer achter dan hetgeen je ziet
De Thalys ICE discussie is zeer simpel. Het grote gedeelte van de bestuurders en begeleiders zijn het hierover eens tot zelfs mensen van de DB geven toe dat qua rijcomfort een Thalys veel beter is dan een ICE. En dan gaat het wel degelijk over rijcomfort. De trillingen en het geluidsniveau in een rijtuig van een ICE liggen een pak hoger dan op een Thalys. Dit is gewoonweg vastgesteld op proefritten daar bestaat geen discussie over.
Het gebruik van een Thalys is een pak eenvoudiger en sneller dan met een ICE. Bij een overgang van spanning, sectionnering, opening DJ moet je op een ICE een pak handelingen doen alvorens je terug kan sluiten en verder rijden. Bij een Thalys gaat dit veel sneller.
De bedrijfszekerhijd op een ICE op 3kV is nog slechter dan die van een Eurostar. Het kleinste probleem kan ervoor zorgen dat je in nood valt.
De electronica aan boord is een pak geavanceerder op een ICE daar is ook geen twijfel over en wat het design betreft zowel binnen als buiten is een ICE een juweel tegenover een Thalys.
Ze zouden beter de pluspunten van beide treinen combineren...
De Thalys ICE discussie is zeer simpel. Het grote gedeelte van de bestuurders en begeleiders zijn het hierover eens tot zelfs mensen van de DB geven toe dat qua rijcomfort een Thalys veel beter is dan een ICE. En dan gaat het wel degelijk over rijcomfort. De trillingen en het geluidsniveau in een rijtuig van een ICE liggen een pak hoger dan op een Thalys. Dit is gewoonweg vastgesteld op proefritten daar bestaat geen discussie over.
Het gebruik van een Thalys is een pak eenvoudiger en sneller dan met een ICE. Bij een overgang van spanning, sectionnering, opening DJ moet je op een ICE een pak handelingen doen alvorens je terug kan sluiten en verder rijden. Bij een Thalys gaat dit veel sneller.
De bedrijfszekerhijd op een ICE op 3kV is nog slechter dan die van een Eurostar. Het kleinste probleem kan ervoor zorgen dat je in nood valt.
De electronica aan boord is een pak geavanceerder op een ICE daar is ook geen twijfel over en wat het design betreft zowel binnen als buiten is een ICE een juweel tegenover een Thalys.
Ze zouden beter de pluspunten van beide treinen combineren...
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland