Air France KLM zou AGV willen kopen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door AlexNL »

Veolia, Mongolia, Ebolia... als het maar op tijd rijdt. En een beetje comfortabel zit. Concurrentie op het spoor kan geen kwaad, dat kan ook goed zijn om de prijzen laag te houden...

Ik ben benieuwd of er iets gaat rijden en zo ja, wát. Wat voor route (AMS <-> Zaventem of Brussel-Zuid <-> CDG) kan een interessant traject zijn, er zal op het spoor wel plek genoeg voor zijn lijkt me :lol:

Misschien moet Sir Richard Branson (ja, die van Virgin ja) ook maar eens treintjes laten rijden hier, gaat ze met Virgin Trains wel redelijk af volgens mij.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door Patrick »

AlexNL schreef: [knip]
Misschien moet Sir Richard Branson (ja, die van Virgin ja) ook maar eens treintjes laten rijden hier, gaat ze met Virgin Trains wel redelijk af volgens mij.
Ter info: volgens de resultaten van de laatste "National Passenger Survey" (meer dan 25.000 ondervraagde personen) scoren de langeafstandsoperatoren (o.a. Virgin) in het VK minder goed dan in de vorige opiniepeiling:
However, passenger satisfaction scores for operators of long distance journeys - Cross Country, East Midlands, First TransPennine Express, National Express East Coast and Virgin - were worrying. Although 83% of passengers said they were happy with the service received overall on long distance journeys, scores had plummeted 4% points.

Anthony Smith, Passenger Focus chief executive, said: “Satisfaction with station and train facilities from long-distance operators dropped across the board and the five operators should see these scores as a red alert.
Bron
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door AlexNL »

Is hier inmiddels nog iets meer over bekend geworden? :)
thomaslj

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door thomaslj »

Niet veel nieuws maar wel (kleine) foto. Op het forum van Airliners.net werd ook nog gesuggereerd CDG <> Londen maar hoeveel daar van waar is weet ik niet..
Bijlagen
aftgv.jpg
aftgv.jpg (8.26 KiB) 6637 keer bekeken
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door AlexNL »

thomaslj schreef:Niet veel nieuws maar wel (kleine) foto. Op het forum van Airliners.net werd ook nog gesuggereerd CDG <> Londen maar hoeveel daar van waar is weet ik niet..
Dat zou een leuke route zijn, al zou ik dan opteren voor Schiphol <> CDG <> Londen, dat is meer de moeite imho, zeker als de HSL er eenmaal is...
Arnenys
Berichten: 175
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door Arnenys »

Is dat niet een vrij grote omweg?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door Steven »

Arnenys schreef:Is dat niet een vrij grote omweg?
om van schiphol naar londen te gaan nog een stop in cdg te maken is er wel wat over ja.
thomaslj

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door thomaslj »

Air France-KLM en Veolia in hogesnelheidstreinen
Omwille van auteursrechtelijke bescherming van krantenartikels heb ik de tekst van dit artikel verwijderd. Het volledige artikel kan wel nog geraadpleegd worden in het archief op de website http://tijd.be
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door AlexNL »

Zou helemaal mooi worden als de treinen van deze alliantie eerder rijden dan de Albatrosjes :lol:
thomaslj

Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..

Bericht door thomaslj »

Het project zit ondertussen in de koelkast:
http://www.lefigaro.fr/societes/2009/09 ... urope-.php
pietje

Re: Air France KLM zou AGV willen kopen

Bericht door pietje »

Ik denk dat er met de slabakkende economie wel meer van die prestigeprojecten de kast ingegaan zijn, maar deze was zeker niet onverwacht.
Plaats reactie