Air France KLM zou AGV willen kopen
Air France KLM zou AGV willen kopen
..volgens dit artikel:
http://www.europe1.fr/informations/arti ... -sncf.html
maar dit artikel is nogal vaag vind ik..
http://www.europe1.fr/informations/arti ... -sncf.html
maar dit artikel is nogal vaag vind ik..
Laatst gewijzigd door thomaslj op 08 sep 2009, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
En wat zou dat betekenen? Nog een TGV van Parijs naar Amsterdam?
Of heeft NSHispeed het contract met Ansaldo Breda verbroken en AGV's besteld?
Of heeft NSHispeed het contract met Ansaldo Breda verbroken en AGV's besteld?
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Interessant. Die zien zich met stijgende verbazing het getreuzel en gedraal van NSHispeed en de SNCF aan. "Dan doen we het zelf wel "
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Luchthavens CDG <> Shiphol in 2 u. zou da kunne? Mij lijkt dat zeer kort, zelfs nonstop..
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Linea recta is het 400 km volgens Google Earth. Zal het via de HSL 450 zijn, nooit veel meer. Dat haal je goed in 2 uur hoor Zelfs zonder dat Vmax naar 360 km/h hoeft. Merk bovendien op dat het een initiatief van 2 luchtvaartondernemingen is. Die zal het weinig bommen om in Haute-Picardie, Noorderkempen of Den Haag HS te stoppenthomaslj schreef:Luchthavens CDG <> Shiphol in 2 u. zou da kunne? Mij lijkt dat zeer kort, zelfs nonstop..
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Je vergeet wel dat het stuk Brussel-Zuid tot Antwerpen-Centraal geen hogesnelheidslijn is, als je daar een gemiddelde snelheid van 80 km/h haalt, zal het veel zijn.Fles schreef:Linea recta is het 400 km volgens Google Earth. Zal het via de HSL 450 zijn, nooit veel meer. Dat haal je goed in 2 uur hoor Zelfs zonder dat Vmax naar 360 km/h hoeft. Merk bovendien op dat het een initiatief van 2 luchtvaartondernemingen is. Die zal het weinig bommen om in Haute-Picardie, Noorderkempen of Den Haag HS te stoppenthomaslj schreef:Luchthavens CDG <> Shiphol in 2 u. zou da kunne? Mij lijkt dat zeer kort, zelfs nonstop..
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Als L25N er ligt, is dat alweer wat meer
En dat zou toch tegen 2012 moeten zijn.
BDJ
En dat zou toch tegen 2012 moeten zijn.
BDJ
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Als ik het nogal letterlijk lees, kwam bij mij eerst het idee op van een aparte HSL. Maar dat zal wel nietSelon le secrétaire d'Etat aux Transports, Dominique Bussereau, Air France-KLM envisage de relier à partir de 2010 ses hubs de Roissy et Schipol, à Amsterdam, avec une ligne à grande vitesse fonctionnant grâce à des AGV. Cette ligne, opérée avec des trains capables de circuler à 360 km/h, mettrait les deux aéroports à moins de deux heures l'un de l'autre.
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Misschien denken ze eraan om een nieuwe HSL te bouwen nu die HSL4 toch niet werktPatrick schreef: Als ik het nogal letterlijk lees, kwam bij mij eerst het idee op van een aparte HSL. Maar dat zal wel niet
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
CDG tot brussel is +- 1u20 dan zou van brussel naar schiphol ongeveer 40 minuten worden, laat me niet lachen, weer een journalist die ergens een bepaalde tijd heeft horen noemen maar het waarschijnlijk niet juist heeft verstaan.
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Air France-KLM en Veolia samen in hogesnelheidstrein
Omwille van auteursrechtelijke bescherming van krantenartikels heb ik de tekst van dit artikel verwijderd. Het volledige artikel kan wel nog geraadpleegd worden in het archief op de website http://tijd.be
Laatst gewijzigd door thomaslj op 09 jul 2010, 14:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
Oh mijn god... Niet Veolia... Die kunnen hier in brabant alles behalve op tijd rijden.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Air France - KLM 'zouden' AGV willen kopen..
bedoel je niet mongoliasncf-sncb schreef:Oh mijn god... Niet Veolia... Die kunnen hier in brabant alles behalve op tijd rijden.
hopelijk worden de treinen inderdaad niet aan mongolia's comfort aangepast.
je hebt daar zo weinig beenruimte dat een kat er amper normaal kan zitten!
je zit er letterlijk met je benen onder je stoel, door hun 20 cm beenruimte
en het stinkt ook ongelofelijk in hun bussen.
maar hopelijk heeft KLM en AIR FRANCE genoeg verstand...