Nieuwe site NS.nl

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bartjedj

Nieuwe site NS.nl

Bericht door Bartjedj »

Sinds vandaag is de nieuwe website van de Nederlandse Spoorwegen online. Zie http://www.ns.nl

De vertragingen worden bijvoorbeeld anders weergegeven en zijn ook met RSS te gebruiken.

Wat vinden we ervan? Een verbetering? Of een flop?
____________________________

De nieuwe functie´s op een rij:

Plannen van deur tot deur

De NS Reisplanner is uitgebreid
Plannen van deur tot deur
Kiezen hoe u naar en van het station gaat: lopend, fietsend, met de auto of per tram, bus en metro
Overstaptijden instellen
Uw reisadvies doorsturen naar een ander
Bewaar uw adres voor de volgende keer

Vraag het Eva

Stel rechtstreeks uw vraag aan Eva, onze online vraagbaak
Meteen antwoord terug
Eva vraagt door om tot de kern van uw vraag te komen
Zie direct waar nog meer informatie staat

Drempelverlagend

Lees voor functie
Hoog contrast pagina voor slechtzienden
Zelf corpsgrootte instellen
Geschikt voor blinden

Meer gebruiksgemak

NS.nl is duidelijker, overzichtelijker en toegankelijker!
Meest gezochte zoektermen in één oogopslag zichtbaar
In enkele stappen bij uw informatie
Ruim van opzet, korte heldere teksten

Boek assistentie online

Regel online uw assistentie voor reizen met een functiebeperking
Direct voor- en natransport regelen
Plan uw overstaphulp in
U hoeft niet meer te bellen
Sla terugkerende assistentie op

Bron: http://www.ns.nl
____________________________

BDJ
Wover

Re: Nieuwe site NS.nl

Bericht door Wover »

Eva is alvast niet zo'n snuggere. Even een onnozel vraagje
welke nmbs treinen rijden in Nederland?
Ik begrijp dat u meer wilt weten over reizen per trein. Reizen met de trein heeft een aantal voordelen. De trein is goedkoper per kilometer, u bent sneller van centrum tot centrum in de Randstad, uw reistijd wordt werktijd en u heeft geen parkeerruimte nodig. Onze Reisplanner is in staat u een compleet reisadvies met al het openbaar vervoer te verschaffen.
Dan stond er bij "veelgestelde vragen over dit onderwerp" de vraag "Zijn alle treinen in Nederland van NS", met volgend antwoord:
Zijn alle treinen in Nederland van NS?
Ik begrijp dat u meer wilt weten over reizen per trein. Reizen met de trein heeft een aantal voordelen. De trein is goedkoper per kilometer, u bent sneller van centrum tot centrum in de Randstad, uw reistijd wordt werktijd en u heeft geen parkeerruimte nodig. Onze Reisplanner is in staat u een compleet reisadvies met al het openbaar vervoer te verschaffen.
De reisplanner is trouwens blijkbaar niet die van Hafas waar onder andere DB, NMBS en volgens mij ook SBB mee werken :).
rvdborgt
Berichten: 4325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe site NS.nl

Bericht door rvdborgt »

Wover schreef:De reisplanner is trouwens blijkbaar niet die van Hafas waar onder andere DB, NMBS en volgens mij ook SBB mee werken :).
NS werkt al sinds 1990 met een panner die oorspronkelijk was ontwikkeld door de gebroeders Tulp. Het is geen slechte planner; Hafas had een paar jaar nodig om een aantal onhebbelijkheden kwijt te raken, die de Tulp-planner nooit had.

Groetjes,
Rian
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe site NS.nl

Bericht door AlexNL »

Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit.

Ik vind het (als Nederlander) een juweeltje, de site laadt snel (nouja, snel genoeg), ziet er goed uit, de planner werkt eindelijk lekker (het dropdowntje verdwijnt als het bestemmingsveld niet meer gefocust is) en de resultaatpagina die erna volgt is overzichtelijk.

Wat ik handig vind aan de planner is dat je snel door de treinen heen kan bladeren zonder dat de hele pagina ververst, d.m.v. gebruik van AJAX. Werkt echt lekker, vind ik. Jammer dat het soms even op zich laat wachten, zonder dat er duidelijke feedback komt.

Maar al met al, enorme verbetering.
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe site NS.nl

Bericht door Daniël »

Tja, en als ze bij NS nu ook nog eens goed naar de punt en de Enter zoeken op hun toetsenborden dan zou de informatie over de werkzaamheden wellicht nog wat leesbaarder worden... da's nu een lange regel, onleesbaarder kan gewoon niet.
Plaats reactie