36000 beslist uitslag Parijs-Roubaix

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

over het al dan niet juist zijn van de koersdirectie rept niemand een woord, het feit da die omloop langs die overkwam vind ik op zich al niet kunnen
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

De organisatie zal er geen rekening mee gehouden hebben dat er die dag niet gestaakt werd zeker ...
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

KB schreef:De organisatie zal er geen rekening mee gehouden hebben dat er die dag niet gestaakt werd zeker ...
Ik denk dat het parcours van de rit al gepland was voordat er sprake was van die staking hoor!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

staking of niet, tract een omloop te zoeken die niet langs een overweg gaat he
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Het was allesinds niet de enige overweg die ze overmoesten! Ik heb er paar gezien hoor.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ze zitten wel constant te zeveren over het feit dat Leif Hoste, Peter van Petegem en die andere slungel de regels overtreden hebben, maar voor hetzelfde geld werd er één van die mannen door die trein gegrepen, hé! :?
Dan zou het nog anders afgelopen zijn met de koers!
1607

Bericht door 1607 »

je moet nog eens goed naar die beelden kijken. der staat daar nen wedstrijdleider teken te doen van rij maar. zware fout dan ook om die mensen te schorsen he. eerst teken doen en dan schorsen. bende pipo's.
Ruben
Berichten: 345
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Voor de mensen die het niet gezien hebben: de groep van Boonen is doorgereden toen de slagbomen nog niet in beweging waren, dus die mochten voor mij ook gediskwalificeerd worden. Het was namelijk dubbelspoor dus er kon nog een trein komen. Zelfs toen motor met de camera achter de renners de tweede slagboom voorbij reed, bewogen de slagbomen nog altijd niet. Niet minder gevaarlijk dus dan wat de eerste renners deden.
En die pipo die bij de groep van Hoste teken deed dat ze mochten doorrijden, mogen ze ook wel een sanctie geven...

Het bewuste fragment kan je nog herbekijken op http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.html

Neemt niet weg natuurlijk dat de organisatie een ander parcours had kunnen voorzien...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het is die die bepaald of ze mochten rijden, dus die heeft bij boonen teken gedaan da ze konden vertrekken alles heeft dus te maken met de gegeven seinen ter plaatse zonder noch maar aan de verkeersregels te denken
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Boonen is eigenlijk ook in fout, maar dat is zijn schuld niet! Het is eigenlijk de koersdirecteur die in de fout gegaan is!

Ik denk niet, als jij bij de koplopers in een grote wielerwedstrijd zou zitten, dat je tegen die koersdirecteur zou zeggen dat je liefst wacht tot de slagbomen omhoog beginnen te gaan, ook al geeft hij teken dat je doormag!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik heb vandaag in de krant gelezen dat een paar jaar geleden de MW 41 tussen Oudenaarde en Gent-St.-Pieters ooit 20 minuten vertraging heeft opgelopen door de Ronde van Vlaanderen. Hier doen ze het dus wel.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

In De Standaard van vandaag stond ook dat er bij overgangen hier iemand van de organisatie aanwezig is, geflankeerd door iemand van de spoorwegen die in verbinding staat met dispatching. Ook komt er enige tijd voor de eerste renner een motor aan de overgang.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

UCI zal slagboomincident opnieuw bestuderen

Bericht door Patrick »

UCI zal slagboomincident opnieuw bestuderen

De Internationale Wielerunie UCI zal het slagboomincident uit Parijs-Roubaix van vorige zondag opnieuw onderzoeken. Zondag werden Peter Van Petegem, Leif Hoste en Vladimir Gusev gedeklasseerd omdat ze een gesloten overweg negeerden. Inmiddels hebben de wielerformaties Davitamon-Lotto en Discovery Channel een klacht ingediend tegen de beslissing van de jury.

Vittorio Adorni, voorzitter van de UCI ProTour, uitte al kritiek op de organisatie van de wielerklassieker. "Er zou in de finale van zo'n grote wedstrijd als Parijs-Roubaix helemaal niet zo'n hindernis mogen liggen", verklaarde de ex-wereldkampioen aan de Italiaanse krant La Gazetta dello Sport. "De organisatie zou beter moeten weten. Ik ben het dan ook niet eens met organisator Jean-Marie Leblanc die kritiek uitte op de wedstrijdcommissarissen. Zij hebben het reglement gevolgd", aldus Adorni.

"Wat er gebeurd is, zal onderzocht worden wanneer het rapport van de juryvoorzitter binnen is. We zullen het dossier dan aan de Disciplinaire Commissie doorgeven, net zoals we dat vorig jaar deden na Gent-Wevelgem", verklaarde de voorzitter. (Belga/AG 19:41)

Bron: http://www.demorgen.be/telex/?news=B313235
Wover

Bericht door Wover »

theeft er nu ni veel mee te maken, maar ik herinner mij nog dat toen de ronde van frankrijk door herentals kwam, er plots een 62 de L207 opreed en ze daar dan gezellig uit hun raampje de koers gingen volgen :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wover schreef:theeft er nu ni veel mee te maken, maar ik herinner mij nog dat toen de ronde van frankrijk door herentals kwam, er plots een 62 de L207 opreed en ze daar dan gezellig uit hun raampje de koers gingen volgen :P
Dat heb ik ook al gezien met de tour de France. In een goederentrein zat een Franse treinbestuurder de cours te volgen terwijl hij er naast reed.
Plaats reactie