Channel Tunnel Rail Link (CTRL)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Channel Tunnel Rail Link (CTRL)

Bericht door Patrick »

High-speed train named for Kelly
The trains are to be named after Briton who are famous for speed

Double Olympic gold medallist Dame Kelly Holmes is to have a high-speed train named after her.
The first domestic train to use the Channel Tunnel Rail Link in 2009 will be named after 2004 Olympic 800m and 1500m champion, from Tonbridge, Kent.

The train will be one of 28 to be operated by Southeastern Trains between Ashford International station in her home county and London's St Pancras.

The route's other trains will also be named after Britons famous for speed.

The rolling stock will be used to take spectators at the London 2012 Olympics from St Pancras to Stratford Station.

Bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/4896196.stm
sweek

Bericht door sweek »

Het is echt een rage aan het worden. Bij NoordNed worden de nieuwe treinen ook genoemd naar lokale bekendheden.
Ben wel benieuwd naar het succes van de CRTL in Londen. Dat kan wel eens een grote invloed hebben op de HSL projecten in de rest van het land daar.
Wover

Bericht door Wover »

hmm ze moeten dat bij ons ook eens doen

dan moeten ze wel eens gaan nadenken welke bekendheid vies vanbinnen is, veel tattoëages heeft en een varkensneus heeft
sable

Bericht door sable »

sweek schreef:Het is echt een rage aan het worden. Bij NoordNed worden de nieuwe treinen ook genoemd naar lokale bekendheden.
Ben wel benieuwd naar het succes van de CRTL in Londen. Dat kan wel eens een grote invloed hebben op de HSL projecten in de rest van het land daar.
Welke HSL projecten? Er is maar één, denk ik.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

sable schreef:
sweek schreef:Het is echt een rage aan het worden. Bij NoordNed worden de nieuwe treinen ook genoemd naar lokale bekendheden.
Ben wel benieuwd naar het succes van de CRTL in Londen. Dat kan wel eens een grote invloed hebben op de HSL projecten in de rest van het land daar.
Welke HSL projecten? Er is maar één, denk ik.
Eventuele opwaardering en modernisering van de WCML en de ECML voor o.a. de Virgin Class 390 'Pendolino's' mét tilting sneller te kunnen laten rijden , met sneller bedoel ik 225 km/u (zoals ooit voorzien was met Class 91+Mk4 rijtuigen , maar het is er nooit van gekomen ..) en meer voor eventueel die NOL stellen ook degelijk 300 km/u te kunnen laten rijden ...

En anders gewoon een 2de nieuwe HSL , van Londen naar Schotland , dwars door Engeland en zonder veel stops , de reistijd van nu bijna 6 uur zou dan makkelijk tot ongeveer de helft daarvan verminderd worden , dus 3 uur ..
sable

Bericht door sable »

msts.be schreef: (zoals ooit voorzien was met Class 91+Mk4 rijtuigen , maar het is er nooit van gekomen ..)
Toch wel, er zijn plaatsen waar 140mph gereden wordt
msts.be schreef: En anders gewoon een 2de nieuwe HSL , van Londen naar Schotland , dwars door Engeland en zonder veel stops , de reistijd van nu bijna 6 uur zou dan makkelijk tot ongeveer de helft daarvan verminderd worden , dus 3 uur ..
Noch niet van gehoord, maar als er informatie over is, dan zou ik ze graag lezen.
sweek

Bericht door sweek »

Die zijn er inderdaad, en er wordt ook aan Maglev gedacht.

http://www.500kmh.com/

De Pendolino's / tilting trains rijden nu volgens mij aan 120 mpu, maar zouden nog een stuk sneller kunnen indien de infrastructuur zou worden opgewaardeerd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nice nice :-)
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

wie gaat dat betalen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

prahsharp schreef:wie gaat dat betalen?
de belastingbetaler :-)
sweek

Bericht door sweek »

Prive investeerders voor een groot deel, indien je het over die mogelijke HSL's hebt. Maar natuurlijk gaat een groot deel ook naar de belastingbetaler. Maargoed, dan heb je wel wat. :)
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

privé-investeerders? wat gaat een ticketje kosten?

liever 6u goedkoop op de trein dan 3u peperduur (alsek op verlof ben)
sweek

Bericht door sweek »

Geen idee, maar in Groot Brittaniië (en heel wat andere landen) gaat het sowieso ook om privé bedrijven he? En zo'n kaartje hoet niet belachelijk veel te kosten daardoor... ik denk dat je, net als in Groot Brittanie nu trouwens, vooral moet denken aan een vliegtuigformule met goedkope kaartjes op bepaalde treinen, indien er vroeg geboekt wordt.
Zij hebben liever volle treinen waarbij mensen 10 pond per stuk betalen dan halfvolle treinen aan 25 pond bijvoorbeeld.
Het wordt hiermee natuurlijk ook een nog veel grotere concurrent van het vliegtuig, en de auto verslaat het helemaal makkelijk. Ook op milieugebied zijn dat heel erg grote voordelen.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtig project, maar als Duitsland zelf nooit deze technologie op sporen heeft gezet (om verscheidene redenen, oa incompatibiliteit met de rest van het net, duur in aanbouw, bouwwerven in het hartje van de stad, geen goederenverkeer mogelijk...) denk ik dat het nog wel even wachten wordt voor een ander land dit op grote schaal gaat toepassen, een luchthavenshuttle als prestigeproject (en technologie-aankoop?) even buiten beschouwing gelaten...
sweek

Bericht door sweek »

Psst... Magnetische levitatie is een Britse uitvinding!

http://www.chem.yale.edu/~chem125/levit ... nshaw.html

En Duitsland heeft al een HSL systeem, waardoor het veel moeilijker wordt voo ook een tweede in hetzelfde land te plaatsen.
Groot Brittanië heeft het nog niet, alleen de opgewaardeerde lijnen. De grootte van het land en ook het aantal steden waar zoiets zou stoppen is ook vrijwel ideaal, denk ik. Niet dat ik het zo snel zie gebeuren, zeker niet het hele project... maar ik denk dat het toch wel kans maakt hoor.

Ze zouden trouwens zeer waarschijnlijk niet naar het hartje van de stad gaan. In Londen zouden ze Stratford en Heathrow gebruiken, in heel wat andere steden zouden ze ook voor de luchthavens gaan.
Gesloten