ICE ongeluk.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

ICE ongeluk.

Bericht door Joris »

Hallo,
Het is alweer 10 jaar geleden, maar toen was er het ICE ongeval in Eschede.
http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/ ... 602/510336
Groeten,
Joris De Mol
Laatst gewijzigd door Joris op 06 jun 2008, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Bartjedj

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Bartjedj »

Het ongeval is echter wel gebeurd in het Duitse Eschede.
Enschede ligt in Noord-Nederland, en is in het nieuws gekomen door een vuurwerkexplosie.

BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 04 jun 2008, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Accelerat »

Bartjedj schreef:Het ongeval is echter wel gebeurd in het Duitse Eschede.
Enschede ligt in Noord-Nederland, en is van de kaart geveegd door een vuurwerkexplosie.

BDJ
Nou nou nou, van de kaart geveegd is nu ook wel een erg groot woord, een wijk is weggevaagd, de rest staat er nog. :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Joris »

Hallo,
Inderdaad, een kleine typfout. Mijn excuses daarvoor!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Bartjedj

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Bartjedj »

sncf-sncb schreef:
Bartjedj schreef:Het ongeval is echter wel gebeurd in het Duitse Eschede.
Enschede ligt in Noord-Nederland, en is van de kaart geveegd door een vuurwerkexplosie.

BDJ
Nou nou nou, van de kaart geveegd is nu ook wel een erg groot woord, een wijk is weggevaagd, de rest staat er nog. :wink:
Excuses. Aangepast :wink:

BDJ
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Dieselfreak »

Er was enkele weken geleden op National Geographic een reportage over dat ongeval. Daarin was te zien dat een passagier een belangrijk voorteken van de ramp had opgemerkt, namelijk dat een groot stuk metaal door de vloer net tussen twee stoelen in in de trein terechtkwam. Deze passagier bracht zo snel mogelijk de treinbegeleider op de hoogte en probeerde hem te overhalen aan de noodrem te trekken maar hij weigerde. Hoe stom, hij had 101 doden en 88 zwaargewonden kunnen voorkomen!!
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: ICE ongeluk.

Bericht door HLE 2302 »

Dieselfreak schreef:Er was enkele weken geleden op National Geographic een reportage over dat ongeval. Daarin was te zien dat een passagier een belangrijk voorteken van de ramp had opgemerkt, namelijk dat een groot stuk metaal door de vloer net tussen twee stoelen in in de trein terechtkwam. Deze passagier bracht zo snel mogelijk de treinbegeleider op de hoogte en probeerde hem te overhalen aan de noodrem te trekken maar hij weigerde. Hoe stom, hij had 101 doden en 88 zwaargewonden kunnen voorkomen!!
kan je reportages van national giographic herbekijken ?
kzou da graag eens zien

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: ICE ongeluk.

Bericht door dentheo »

Dieselfreak schreef:Er was enkele weken geleden op National Geographic een reportage over dat ongeval. Daarin was te zien dat een passagier een belangrijk voorteken van de ramp had opgemerkt, namelijk dat een groot stuk metaal door de vloer net tussen twee stoelen in in de trein terechtkwam. Deze passagier bracht zo snel mogelijk de treinbegeleider op de hoogte en probeerde hem te overhalen aan de noodrem te trekken maar hij weigerde. Hoe stom, hij had 101 doden en 88 zwaargewonden kunnen voorkomen!!
Ik meende dat zij de treinbegeleider nog niet gevonden hadden voor het ongeval bij Enshede... ik zal mijn verslag van het proces nog eens van het zolder moeten halen...

Voor een dag of tien hebben ze die WEL gevonden, maar die weigerde....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Dieselfreak »

HLE 2302 schreef:kan je reportages van national giographic herbekijken ?
kzou da graag eens zien
Het zal waarschijnlijk nog wel eens heruitgezonden worden, het is een aflevering van het programma Seconds from Disaster.
dentheo schreef:Ik meende dat zij de treinbegeleider nog niet gevonden hadden voor het ongeval bij Enshede...
Is het nog niet erg genoeg dat daar een complete wijk van de kaart geveegd is, nu heeft er ook al een treinramp plaatsgevonden... :)
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bartjedj

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Bartjedj »

Nogmaals: Gelieve Enschede en Eschede uit elkaar te houden.
Kwestie van het leesbaar te houden :wink:

De ICE was in Eschede. Enschede was een vuurwerkramp.

BDJ
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Accelerat »

Seconds from disaster met dat ICE ongeluk word onderhand iedere 2 maanden wel uitgezonden heb ik het idee. :wink:
thomaslj

Re: ICE ongeluk.

Bericht door thomaslj »

Dieselfreak schreef:Er was enkele weken geleden op National Geographic een reportage over dat ongeval. Daarin was te zien dat een passagier een belangrijk voorteken van de ramp had opgemerkt, namelijk dat een groot stuk metaal door de vloer net tussen twee stoelen in in de trein terechtkwam. Deze passagier bracht zo snel mogelijk de treinbegeleider op de hoogte en probeerde hem te overhalen aan de noodrem te trekken maar hij weigerde. Hoe stom, hij had 101 doden en 88 zwaargewonden kunnen voorkomen!!
In zo'n geval kan je als reiziger toch zelf aan de noodrem trekken denk ik?
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE ongeluk.

Bericht door groentje »

Mensen zijn toch oh zo bang om een boete op te lopen...
Steviewonder

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Steviewonder »

Als ze aan de noodrem moeten trekken dan doen ze dat niet maar als ze er niet aan moeten trekken dan zitten ze er mee te spelen. :evil:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2066
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: ICE ongeluk.

Bericht door Dieselfreak »

Ze zouden eens duidelijk moeten uitleggen wanneer je dan noodrem wel, en wanneer niet mag gebruiken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie