Geheime documenten gevonden in trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Patrick »

Op een trein die richting graafschap Surrey reed vanuit London Waterloo heeft een reiziger een omslag met 2 top secret-documenten gevonden. Daarin staan recente inlichtingen over het terreurnetwerk van Al Qaida.
De omslag was achtergelaten door een hoge ambtenaar.
De reiziger overhandigde de documenten aan de BBC, die ze overmaakte aan de politie.
De ambtenaar is ondertussen geschorst.
(BBC News)

Vond jij al iets "interessants" op een Belgische trein? :wink: Ik niet :(
Dietrich

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Dietrich »

15 euro op het bovendek van een M6B... goed verdiend. :)
Fles

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Fles »

Ik heb ooit eens een mobiele telefoon gevonden in de trein tussen Hilversum en Weesp :)
Patrick schreef:Vond jij al iets "interessants" op een Belgische trein? :wink: Ik niet :(
Oh, wacht... :mrgreen:
Wover

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Wover »

Ik heb al eens twee reizigers gevonden op de trein in een onderhoudspost :) .
K V B
Berichten: 3322
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door K V B »

Fles schreef:Ik heb ooit eens een mobiele telefoon gevonden in de trein tussen Hilversum en Weesp :)
Ik heb ooit eens mijn GSM laten liggen in een trein tussen Amsterdam en Delft. In Delft uitgestapt merkte ik direct dat ik 'm kwijt was. Ik dus direct naar huis en belde met mijn vaste lijn naar mijn GSM, en die werd zowaar opgenomen...
"met de conducteur van trein nr...."
Gewoon aan de conducteur gevraagd om wanneer ie weer met zijn trein in Delft was en hem daar opgewacht.
Fles

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Fles »

K V B schreef:
Fles schreef:Ik heb ooit eens een mobiele telefoon gevonden in de trein tussen Hilversum en Weesp :)
Ik heb ooit eens mijn GSM laten liggen in een trein tussen Amsterdam en Delft. In Delft uitgestapt merkte ik direct dat ik 'm kwijt was. Ik dus direct naar huis en belde met mijn vaste lijn naar mijn GSM, en die werd zowaar opgenomen...
"met de conducteur van trein nr...."
Gewoon aan de conducteur gevraagd om wanneer ie weer met zijn trein in Delft was en hem daar opgewacht.
Ik heb destijds met dat ding naar het nummer gebeld wat onder "papa" in het adresboek stond :mrgreen: Volgende dag met die kerel afgesproken, nog mooi een boekenbon aan overgehouden :idea: Iedereen blij :)
Daniël
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 sep 2006, 18:03
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Daniël »

Tja, nou hebben jullie nog vrij standaard dingen die een reiziger kan vergeten gevonden. Ik keek toch vreemder op toen ik in Dordrecht in de eerste IC uit Amsterdam richting Vlissingen stapte en op een tafeltje een spuitflacon "interieurreiniger" aantrof.
Of de schoonmaker nu vergeetachtig was geweest of dat het tegenwoordig self-service is bij NS, geen idee :mrgreen:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door treinbruno »

ik ben ooit een treinkaartje vergeten in de trein :P
gelukkig had ik het bij mijn aansluitende trein door dat ik iets mankeerde en heb ik een nieuw kunnen kopen :)

6€ kwijt :twisted: (ik kende de campuskaart toen nog niet :mrgreen: )

k'heb ook al eens een campuskaart laten liggen in de trein.
gelukkig kon ik nog een andere campuskaart invullen die ik niet kwijt was :D

pasfoto + €4,.. + 4 ritjes van 2€ kwijt :twisted: :twisted:
Afbeelding
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Nils »

De mooiste vondst tot hiertoe was een sporttas gevuld met Cubaanse sigaren.
Helaas twee minuten later had mijn treinchef al telefoon om te vragen of we toevallig niets gevonden hadden...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Asterix »

In een automaat in Mechelen een blanco Go Pass ter waarde van 46€. Toen even later een jongedame in paniek de lokettenzaal kwam ingelopen, heb ik de pass dan maar overhandigd. Het vlees is zwak... :mrgreen:
sweek

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door sweek »

Vrijdag werd in de trein bij Waterloo ook omgeroepen "Please make sure to take all your belongings with you, including government documents". :) Da's nu twee keer in twee weken ofzo dat er zo'n document werd gevonden.
thomaslj

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door thomaslj »

Of misschien was het opzettelijk om de vijand op een verkeerd spoor te brengen :mrgreen:
edje

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door edje »

Kistje met wijn,
2x Bosje bloemen
4x een losse roos
2x Telefoon
4 sporttassen met vuile was
7 paraplu's

En dat in een periode van 6 jaar, ach dat noem ik niet slecht.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door Patrick »

En wat dacht je van maar eventjes 400.000 eurootjes (391.000 euro en 9.000 dollar)?
In oktober 2006 heeft een gepensioneerde in de ICE van Berlijn naar Frankfurt in een toilet een "zakje" met ongeveer zoveel geld gevonden en eerlijk afgegeven bij de gevonden voorwerpen. Als tegen oktober 2009 de legitieme eigenaar zich niet meldt, wordt Deutsche Bahn eigendom van het "zakje".
De vinder zou "maar" 6.000 euro krijgen (wettelijk voorzien).
(Bron)
pietje

Re: Geheime documenten gevonden in trein

Bericht door pietje »

Patrick schreef:En wat dacht je van maar eventjes 400.000 eurootjes (391.000 euro en 9.000 dollar)?
In oktober 2006 heeft een gepensioneerde in de ICE van Berlijn naar Frankfurt in een toilet een "zakje" met ongeveer zoveel geld gevonden en eerlijk afgegeven bij de gevonden voorwerpen. Als tegen oktober 2009 de legitieme eigenaar zich niet meldt, wordt Deutsche Bahn eigendom van het "zakje".
De vinder zou "maar" 6.000 euro krijgen (wettelijk voorzien).
(Bron)
Als ik zo'n bedrag zou vinden zou ik er nog niet aan denken om het bij de gevonden voorwerpen af te geven, ik weet het, dan ben ik maar een egoist :oops:
als dat "eerlijk" geld is loopt daar toch niemand zomaar mee rond.
ik zou direct een trein naar Zwitserland nemen en daar een rekening openen.
Plaats reactie