Nieuwe landencodes op rijtuigen !?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Nieuwe landencodes op rijtuigen !?

Bericht door msts.be »

Vorig jaar werden de landencodes in het leven geroepen door de UIC , zodat een privé-wagon niet langer de code van de nationale spoorwegmaatschappij moest gebruiken .. normaal gezien zijn deze codes ENKEL bestemd voor goederenwagons , maar blijkbaar is dat dus niet waar , want ik heb een foto gevonden waar de nieuwe landcode nu ook op een rijtuig staat ...
Afbeelding Normaal gezien zouden de EETC rijtuigen dan ook zo moeten volgen hé , nu dragen zij , afhankelijk van het rijtuig , nummers met cijfers 88 (NMBS) en 84 (NS) met telkens achteraan een 'P' zodat men weet dat dit een privé-wagon is ....

Ik ben benieuwd of dit maar een experiment was ofdat de andere maatschappijen ook zullen volgen ..
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Tja , blijkbaar gaat het nu wel werkelijkheid worden want hier is al een volgende foto waar dit ook gedaan is: Afbeelding Het is wel een motorstel (een Talent) , maar dat houdt men niet tegen om dit ook een UIC-nummer te geven .. in de Oost-Europese en Iberische landen is men daar namelijk al véél verder gevorderd met die nummering en het zal nog maar een kwestie van tijd worden eer dat hier ook (verplicht !) zal worden ingevoerd ..

Nu wil ik wel eens weten ofdat de EETC-rijtuigen ook al met deze codes (waarschijnlijk "NL-EETC") rondrijden .. dat zal ook niet lang meer duren voordat die daar zullen opstaan .. Alleen de SNCF blijft koppig door nog steeds enkel "SNCF" na het nummer 87 te schrijven , ook al zijn die rijtuigen/wagons al in revisie geweest als de regels al van kracht waren !!!! Dan heb ik al meer wagons met "B-B" zien rijden ..
Plaats reactie