Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
TMTHALYS schreef:Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
Vandaag, net ontvangen:
88940 is vertrokken! De samenstelling houd ik even geheim. De trein
rijdt van Wgm via Asd/Shl/Gv/Rtd/Rsd Esn naar ....
Wgm V 13:08 Asd D 13.17, Rtd D 14.40 Rsd D 15.40 Esn D om 15.50
Dit is waarschijnlijk prio-stel met traxx in "opzending " ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
De trein bestaat uit Traxx 186120 en lok 1192. lok 1192 is defect en wordt op deze manier naar Essen gebracht. De bedoeling is dat de Traxx tot FMBZ of Schaarbeek rijdt om de lok in de werkplaats te krijgen. Lok 1192 is zodanig defect dat deze met max 100 gesleept mag worden.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
het is voldoende dat er iets aan de rem scheelt om een dergelijke snelheidsbeperking te bekomen hoor, niets uitzonderlijk op zich.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Ik zal mijn camera even opladen....FLV-FGSP schreef:De trein bestaat uit Traxx 186120 en lok 1192. lok 1192 is defect en wordt op deze manier naar Essen gebracht. De bedoeling is dat de Traxx tot FMBZ of Schaarbeek rijdt om de lok in de werkplaats te krijgen. Lok 1192 is zodanig defect dat deze met max 100 gesleept mag worden.
Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Weet ik helaas niet.dentheo schreef:Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Aai nu seinstoring in Essen alles een uur vertraging.... dat wordt niks..FLV-FGSP schreef:Weet ik helaas niet.dentheo schreef:Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Voor wie het interesseeert, 16:15 Traxx+1192 door Kalmthoutdentheo schreef:Aai nu seinstoring in Essen alles een uur vertraging.... dat wordt niks..FLV-FGSP schreef:Weet ik helaas niet.dentheo schreef:Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
was dat de samenstelling? dus geen verdere sleep rijtuigen? dan is het normaal dat die maar 100 km per uur mogen rijden hoor. een trein samengesteld uit locomotieven is altijd beperkter dan een gewoon gesleepte trein.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
haja tuurlijkSteven schreef:was dat de samenstelling? dus geen verdere sleep rijtuigen? dan is het normaal dat die maar 100 km per uur mogen rijden hoor. een trein samengesteld uit locomotieven is altijd beperkter dan een gewoon gesleepte trein.
wat een loc alleen remt ook niet al te best
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Is ergens normaal he, op 1 as van een i11 (bijvoorbeeld) steken twee dubbel remschijven. op een zelfde as van een hle13 steken een elektrische motor en aan de buitenkant van elk wiel zit een remschijf, dat maakt dus 1 setje dubbele schijven tov 2 bij die i11. natuurlijk moet je er rekening mee houden dat bij de hle 13 de motor ook kan meeremmen. Dat er nog een remblok op het loopvlak van het wiel zit (al remt die bij max rem maar met de helft van de druk van die op de remschijven).
nu is dit een beetje van toepassing voor elke loc maar ni elke loc heeft remschijven natuurlijk, een hle 11 bezit enkel remeenheden die ingrijpen op het loopvlak van het wiel + elektrische rem op de motor.
nu is dit een beetje van toepassing voor elke loc maar ni elke loc heeft remschijven natuurlijk, een hle 11 bezit enkel remeenheden die ingrijpen op het loopvlak van het wiel + elektrische rem op de motor.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
ingewikkeldSteven schreef:Is ergens normaal he, op 1 as van een i11 (bijvoorbeeld) steken twee dubbel remschijven. op een zelfde as van een hle13 steken een elektrische motor en aan de buitenkant van elk wiel zit een remschijf, dat maakt dus 1 setje dubbele schijven tov 2 bij die i11. natuurlijk moet je er rekening mee houden dat bij de hle 13 de motor ook kan meeremmen. Dat er nog een remblok op het loopvlak van het wiel zit (al remt die bij max rem maar met de helft van de druk van die op de remschijven).
nu is dit een beetje van toepassing voor elke loc maar ni elke loc heeft remschijven natuurlijk, een hle 11 bezit enkel remeenheden die ingrijpen op het loopvlak van het wiel + elektrische rem op de motor.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Wat ik wilde duidelijk maken is dat het remvermogen mee bepaald word door het aantal schijven en remeenheden die je daar laat op inwerken. bij een loc is daar gewoon veel minder plaats voor om dergelijke remschijven te monteren aangezien je centraal op de as als de motor hebt steken. Op de loc kan je bijgevolg enkel aan de buitenkant van het wiel een remschijf plaatsen. Bij motorstellen is dit idem en kan je de tractieassen er op die manier snel uithalen. Bij deze motorstellen kan je de tractieassen snel herkennen doordat deze schijfrem net aan de buitenkant zit juist voor het wiel (die blinkende schijf). bij een HLE13 is dat dus idem net zoals bij de traxx en onze toekomstige HLE18 normaal ook.
Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11
Ik vind de HLE 1192 een heel stuk mooier dan die Traxx ervoor, zal wel door de kleurstelling komen denk ik. De HLE is mooi geel/rood, en ziet er goed uit imho... de Traxx, mja... minder.