Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
TMTHALYS

Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door TMTHALYS »

Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

TMTHALYS schreef:Op 29 en 30 juli worden er proefritten gedaan tussen ASD en FBMZ met een Benelux stel gesleept door (eindelijk)een Traxx.
Als alles goed verloopt zouden op 1 augustus de 9232 vanuit ASD en de 9233 vanuit FBMZ als eerste treinen een Traxx als locomotief hebben.

Vandaag, net ontvangen:
88940 is vertrokken! De samenstelling houd ik even geheim. De trein
rijdt van Wgm via Asd/Shl/Gv/Rtd/Rsd Esn naar ....

Wgm V 13:08 Asd D 13.17, Rtd D 14.40 Rsd D 15.40 Esn D om 15.50

Dit is waarschijnlijk prio-stel met traxx in "opzending " ?
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door FLV-FGSP »

De trein bestaat uit Traxx 186120 en lok 1192. lok 1192 is defect en wordt op deze manier naar Essen gebracht. De bedoeling is dat de Traxx tot FMBZ of Schaarbeek rijdt om de lok in de werkplaats te krijgen. Lok 1192 is zodanig defect dat deze met max 100 gesleept mag worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

het is voldoende dat er iets aan de rem scheelt om een dergelijke snelheidsbeperking te bekomen hoor, niets uitzonderlijk op zich.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:De trein bestaat uit Traxx 186120 en lok 1192. lok 1192 is defect en wordt op deze manier naar Essen gebracht. De bedoeling is dat de Traxx tot FMBZ of Schaarbeek rijdt om de lok in de werkplaats te krijgen. Lok 1192 is zodanig defect dat deze met max 100 gesleept mag worden.
Ik zal mijn camera even opladen....

Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP
Berichten: 1885
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door FLV-FGSP »

dentheo schreef:Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Weet ik helaas niet.
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

FLV-FGSP schreef:
dentheo schreef:Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Weet ik helaas niet.
Aai nu seinstoring in Essen alles een uur vertraging.... dat wordt niks..
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door dentheo »

dentheo schreef:
FLV-FGSP schreef:
dentheo schreef:Of blijft hij tijd in Essen ? Stelt Nmbs een machinist vanaf Rsd of Esn ???
Weet ik helaas niet.
Aai nu seinstoring in Essen alles een uur vertraging.... dat wordt niks..
Voor wie het interesseeert, 16:15 Traxx+1192 door Kalmthout
Theo
Groeten vanop de Heide
ziemon

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door ziemon »

de loks bij vertrek in Amsterdam:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

was dat de samenstelling? dus geen verdere sleep rijtuigen? dan is het normaal dat die maar 100 km per uur mogen rijden hoor. een trein samengesteld uit locomotieven is altijd beperkter dan een gewoon gesleepte trein.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:was dat de samenstelling? dus geen verdere sleep rijtuigen? dan is het normaal dat die maar 100 km per uur mogen rijden hoor. een trein samengesteld uit locomotieven is altijd beperkter dan een gewoon gesleepte trein.
haja tuurlijk
wat een loc alleen remt ook niet al te best

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

Is ergens normaal he, op 1 as van een i11 (bijvoorbeeld) steken twee dubbel remschijven. op een zelfde as van een hle13 steken een elektrische motor en aan de buitenkant van elk wiel zit een remschijf, dat maakt dus 1 setje dubbele schijven tov 2 bij die i11. natuurlijk moet je er rekening mee houden dat bij de hle 13 de motor ook kan meeremmen. Dat er nog een remblok op het loopvlak van het wiel zit (al remt die bij max rem maar met de helft van de druk van die op de remschijven).

nu is dit een beetje van toepassing voor elke loc maar ni elke loc heeft remschijven natuurlijk, een hle 11 bezit enkel remeenheden die ingrijpen op het loopvlak van het wiel + elektrische rem op de motor.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:Is ergens normaal he, op 1 as van een i11 (bijvoorbeeld) steken twee dubbel remschijven. op een zelfde as van een hle13 steken een elektrische motor en aan de buitenkant van elk wiel zit een remschijf, dat maakt dus 1 setje dubbele schijven tov 2 bij die i11. natuurlijk moet je er rekening mee houden dat bij de hle 13 de motor ook kan meeremmen. Dat er nog een remblok op het loopvlak van het wiel zit (al remt die bij max rem maar met de helft van de druk van die op de remschijven).

nu is dit een beetje van toepassing voor elke loc maar ni elke loc heeft remschijven natuurlijk, een hle 11 bezit enkel remeenheden die ingrijpen op het loopvlak van het wiel + elektrische rem op de motor.
ingewikkeld :o
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door Steven »

Wat ik wilde duidelijk maken is dat het remvermogen mee bepaald word door het aantal schijven en remeenheden die je daar laat op inwerken. bij een loc is daar gewoon veel minder plaats voor om dergelijke remschijven te monteren aangezien je centraal op de as als de motor hebt steken. Op de loc kan je bijgevolg enkel aan de buitenkant van het wiel een remschijf plaatsen. Bij motorstellen is dit idem en kan je de tractieassen er op die manier snel uithalen. Bij deze motorstellen kan je de tractieassen snel herkennen doordat deze schijfrem net aan de buitenkant zit juist voor het wiel (die blinkende schijf). bij een HLE13 is dat dus idem net zoals bij de traxx en onze toekomstige HLE18 normaal ook.
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eindelijk Traxx ter vervanging van type 11

Bericht door AlexNL »

Ik vind de HLE 1192 een heel stuk mooier dan die Traxx ervoor, zal wel door de kleurstelling komen denk ik. De HLE is mooi geel/rood, en ziet er goed uit imho... de Traxx, mja... minder.
Plaats reactie